Pochodził ze szlacheckiej rodziny, pieczętującej się herbem Biberstein. Podczas wojny, wraz z rodziną, przeprowadził się do Krakowa. Studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Wojciecha Weissa i Adama Marczyńskiego (1949-1952), a następnie w ASP w Warszawie w pracowni Michała Byliny, gdzie uzyskał dyplom w 1955 roku. Znany jest również pod pseudonimem Jan Byk.
Grafik, malarz i scenograf. Posługiwał się bogatą ornamentacją, posiadał indywidualny system znaków, w którym nierzadko na plan pierwszy wysuwał motyw przemijania. Jeden z "kultowych" polskich artystów współczesnych. Autor licznych plakatów teatralnych i filmowych, np. Idy marcowe J. Kilty`ego (1968), Życie rodzinne (1971) i Iluminacja (1973) Krzysztofa Zanussiego, Białe małżeństwo T. Różewicza, Portret Doriana Graya J. Osborne`a, oraz grafiki książkowej, m.in. ilustracji do Karnawału Stanisława Dygata (1968), projektów scenograficznych dla teatrów i telewizji - od grafiki artystycznej po malarstwo olejne i ścienne.
Stworzył oryginalny surrealistyczno-groteskowy styl wypowiedzi plastycznej. Jego twórczość cechuje ogromna fantazja, rozmach, zmysłowość, fascynacja ciałem człowieka i śmiercią oraz precyzyjny warsztat.
Był pomysłodawcą i realizatorem spektakli Teatru Rysowania w czasie których na oczach publiczności powstawały wielkoformatowe kompozycje. Znawca i kolekcjoner sztuki, głównie XVII wiecznej.
Przez szereg lat tworzył na przemian w pracowniach w Warszawie i w Paryżu. Zrealizował ponad 300 plakatów i uważany jest za jednego z najwybitniejszych przedstawicieli "polskiej szkoły plakatu".
Artysta jest bohaterem filmu Andrzeja Papuzińskiego Bykowi chwała. Grał również jako aktor w filmach Andrzeja Wajdy (Danton) i Krzysztofa Zanussiego (Struktura kryształu). Uczestniczył w ponad 200 wystawach w kraju i za granicą, m. innymi w: Austrii, Belgii, Francji, Holandii, Kanadzie, Niemczech, Szwajcarii, USA, we Włoszech. Był pierwszym Polakiem, który miał indywidualną wystawę w Museum of Modern Art w Nowym Jorku (1985).
tusz lawowany, papier, 29 x 21 cm w świetle passe-partout,
sygn. u dołu: Starowieyski 1686
Cena wywoławcza:
2 400 zł droit de suite
Estymacja:
3 000 - 3 500 zł
Sprzedane:
2 400 zł
ołówek, papier, 43 x 31 cm,
sygn. i dat.: 1684 STAROWIEYSKI
Cena wywoławcza:
3 800 zł droit de suite
Estymacja:
4 500 - 5 000 zł
Sprzedane:
5 000 zł
Długopis, papier, 29,7 x 14,6 cm
Wymiary z oprawą: 42,5 x 32,5 cm
Sygnowany monogramem wiązanym śr.d.
Do pracy dołączony certyfikat wydany przez Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego, syna artysty.
Cena wywoławcza:
1 800 zł droit de suite
Estymacja:
2 000 - 4 000 zł
Niesprzedane
Pastel, papier, 50 x 70 cm
Wymiary z oprawą: 76 x 94,5 cm
Sygnowany i datowany śr.g.: "FrStarowieyski | 1702"
Cena wywoławcza:
20 000 zł droit de suite
Estymacja:
25 000 - 30 000 zł
Niesprzedane
Kolaż, gwasz, ołówek, papier, 20,7 x 40,5 cm (w świetle passe-partout)
Wymiary z oprawą: 45,5 x 65,5 cm
Do pracy dołączony certyfikat wydany przez Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego, syna artysty.
Cena wywoławcza:
4 000 zł droit de suite
Estymacja:
5 000 - 8 000 zł
Niesprzedane
Tusz, papier, 21 x 29,5 cm
Wymiary z oprawą: 32,5 x 42,5 cm
Na odwrocie skan wydania utworu J. A. Morsztyna "Nagrobek kurwie".
Do pracy dołączony certyfikat wydany przez Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego,...
Cena wywoławcza:
2 000 zł droit de suite
Estymacja:
3 000 - 4 000 zł
Sprzedane:
2 600 zł
sygn. dat. na płycie l.g. F.STAROWIEYSKI.68.
offset, papier, nakład 8500
(uszkodzenia papieru przy krawędziach),
82,8x58,5 cm
Ołówek, papier
Wymiary w świetle passe-partout: 28,5 x 20,3 cm
Wymiary z oprawą: 42,7 x 32,5 cm
Sygnowany monogramem wiązanym l.śr.
Datowany l.śr.: "1696"
Do rysunku dołączony certyfikat autentycznościwydany...
Pastel, papier, 20 x 29,5 cm
Wymiary z oprawą: 32,5 x 42,7 cm
Do rysunku dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego.
Miękki ołówek na papierze
21,6 x 28 cm
sygn. p.d.
Od Galerii Giza
ołówek, akwarela, papier kremowy ołówek, akwarela, papier kremowy naklejony na papier beżowy,
rysunek: 29,7 x 21 cm,
okienko passe-partout z dolną sygn.: 45,5 x 29 cm
sygn. oł. l.śr.: ZGNIATANIE | 16 FS 88 [monogram...
ołówek, kredka, papier,
21,0 x 29,7 cm,
sygn. oł. p.śr.: 16 FS 88 [monogram wiązany z datą]
węgiel, kredka, akryl, płótno,
150,5 x 120,0 cm,
sygn. po prawej: 16 FS [monogram wiązany] 84
technika mieszana, papier, 20 x 28 cm (w świetle passe-partout);
p. d. okrągła pieczątka Z rysunkówFranciszka Starowieyskiego;
na odwrocie fragment sztuki Henrika Ibsena "Hedda Gabler", bez oprawy
węgiel, pastel, papier; 34,5 x 27 cm (w świetle oprawy);
sygn. p. d.: 16 FBS [monogram wiązany] 88 / W (w okręgu).
gwasz, papier, 96 x 66 cm w świetle passe-partout,
sygnowany monogramem p.d.: '16 F.S. 96'
czarny i złoty flamaster, papier, 24,2 x 17 cm (w świetle passe-partout)
napis pionowo przy l. kraw.: Franciszek Starowieyski | PLAKATY. KOLEKCJA K. DYDO. GALERIA SZTUKI | WSPÓŁCZESNEJ | BWA KALISZ [w owalu] OSTRÓW. WKP....
tusz lawowany, papier; 29 x 41 cm (w świetle passe-partout);
sygn. i dat. u dołu po środku: v. F. Starowieyski 1704;
na odwrocie oprawy potwierdzenie autentyczności p. Teresy Starowieyskiej z pieczątką: Potwierdzam...
pastel, papier szary
54,5 x 74,5 cm
sygn. śr.d.: Starowieyski 1688 P [w kółku; litera P oznacza, że obraz powstał w Paryżu]
Akwarela, papier, 20,7 x 29,9 cm,
sygn. na dole: F. Starowieyski 1695.
Olej, płótno, 150 x 123,5 cm, sygn.
ołówek, papier, 29,5 × 21 cm
sygn. i dat. śr. p.: „F.B.S/1693”
technika mieszana, papier, 21 x 29,5 cm (wymiary arkusza);
pieczątka: z rysunków Franciszka Starowieyskiego;
bez oprawy
ołówek, węgiel, papier, 29,5 x 42 cm (wymiary arkusza);
pieczątka: z rysunków Franciszka Starowieyskiego;
bez oprawy
technika mieszana, papier, 29,5 x 42 cm (wymiary arkusza);
sygn. i dat. u dołu;
pieczątka: z rysunków Franciszka Starowieyskiego;
bez oprawy