W latach 1963-69 studiował malarstwo w PWSSP w Poznaniu. Dyplom otrzymał w 1969r. Od roku 1967 uczył rysunku i malarstwa. Obecnie jest profesorem w Poznaniu oraz Rijksakademie van Beeldende Kusten w Amsterdamie. W latach 1981-87 był rektorem PWSSP w Poznaniu. Profesor zwyczajny Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu (Wydział Artystyczno-Pedagogiczny w Kaliszu). Wykładał na Statens Kunstakademii w Oslo (1993-1997) oraz Rijksakademie van Beeldende Kunsten w Amsterdamie (1996–2004). Mieszka i pracuje w Poznaniu.Założyciel i kierownik Galerii Akumulatory 2 (1972-89), a w latach 1991-93 kurator programu Galerii i Kolekcji Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski w Warszawie.
Jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli nurtu konceptualnego w sztuce polskiej. Tworzy ilustracje, rysunki, obiekty oraz wykonuje performance. Traktuje sztukę jako obszar krytycznej i samokrytycznej analizy. W serii realizacji z lat 80-tych pt. "Mitologie Sztuki" zajmował się dekonstrukcją mitów narosłych wokół pojęcia sztuki, statusu artysty i ilustracji artystycznych. Na początku lat 90-tych powstały prace, które artysta sytuuje w alternatywnym terytorium sztuki, zwanym przez niego "trzecim kręgiem". We wszystkich pracach tej serii stosował jako materiał artystyczny przedmioty gotowe, rzeczy codziennego użytku, funkcjonalne. Artysta buduje swoje wypowiedzi za pomocą przedmiotów gotowych, które zostają wyjęte zarówno z kontekstu "rzeczywistości realnej" i pozbawione zarazem interpretacji, jakimi obdarzyła ich znaczeniowość sztuki. Ulegają transformacji, zmieniają się w wyrażenia, słowa tworzące nowy, absolutnie nieznany język.
Należy do czołowych twórców sztuki konceptualnej i autorów książek artystycznych. Inicjator międzynarodowej sieci artystycznej NET (1971) zaangażowany w ruch artystyczny Fluxus. W latach 60. i 70. zaliczany do najbardziej konsekwentnych konceptualistów. Zajmował się analityczną refleksją i badaniami lingwistycznymi oraz sztuką performance. W latach 80. zaczął realizować wielkie instalacje, w których podejmował wątki krytyczne wobec sposobów funkcjonowania kultury, m.in. serie prac poświęconych demitologizacjom sztuki. W latach 90. i w obecnej dekadzie autor szeregu spektakularnych instalacji, w których podejmuje problematykę obecności modernistycznych tradycji, społecznego i politycznego kontekstu sztuki.
Akwarele, kolaż, papier gazetowy, 57 x 41 cm
Dar od Artysty
kredka świecowa, karton,
100 x 69 cm,
sygn. l. d.: JK / 89
akwarela, papier ,
110 x 143 cm,
sygn. i opisany na odwrociu: JAROSŁAW KOZŁOWSKI / "USUALLY SOMETIMES" / 2006/7 / JKozłowski
kredka, papier,
50 x 63 cm,
sygn. p. d.: Jkozłowski
opisany l. d.: "Easy drawing II/7"
akwarela, papier,
109 x 143 cm,
sygn. i opisany na odwrociu: JAROSŁAW KOZŁOWSKI / "ANYTHING… NOTHING…" / 2006-7
Rysunek na papierze tapetowym,
80x51 cm
Dar od artysty
Rysunek na papierze tapetowym
80x51 cm
Pastel, płyta, papier
82,3 x 112,2 cm
87.5 x 117 cm w oprawie
Sygnowany
technika mieszana, kredka, papier
56 x 70 cm
sygn. i opisane na odwrocie:
JAROSŁAW KOZŁOWSKI “COVER YOUR FACE VI / ZAKRYJ SWOJĄ TWARZ VI 1988
Kredka na papierze
55 x 72 cm
2 rysunki, ołówek, papier
83 x 55,5 cm każda
sygn., tyt., dat. na odwrociu
oprawa: drewniana rama, szkło (każda)
dwie odbitki żelatynowo-srebrowe, papier, ołówek, karton 53 x 42,5 cm
vintage print
oprawa: drewniana rama, szkło
ołówek, karton; 102,5 x 92,5 cm (w świetle oprawy);
sygn. i opisany u dołu: „Fakt rysunkowy XIII”, l. d.: J.K. 1979 (ołówkiem).
akwarela/papier, 185 x 140 cm
1970
rysunek, papier, kredka
42,5 x 69,5 cm
sygn., tyt., dat. na odwrociu:
JAROSŁAW KOZŁOWSKI | A /B | 1970
oprawa: drewniana rama, szkło
Z cyklu Ćwiczenia z koloru
1988
dwie odbitki żelatynowo– srebrowe, papier, karton
53 x 42,5 cm
sygn., dat. i tytuł na przodzie
vintage print
oprawa: drewniana rama, szkło
1981
akwarela, papier
60 x 50 cm
sygn., dat., tyt. na odwrociu: Jarosław Kozłowski | „Red-Blue”, 1981
i nalepka Muzeum Sztuki w Łodzi
oprawa: drewniana rama, szkło
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, karton, 53 x 42,5 cm
sygnowany i opisany ołówkiem na przodzie: '181 minutes in light blue - j.kozłowski 1988'
akwarela/papier, 54,5 x 74,5 cm (wymiary każdej pracy)
każda z prac sygnowana i numerowana na odwrociu:
1. "The Wall Street Journal" / 1 / Kozłowski / 2003
2. '2 / Kozłowski'
3. '3 / Kozłowski'
4. '4 / Kozłowski'
asamblaż, olej/płótno, 60 x 82,5 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'JAROSŁAW KOZŁOWSKI 66 | Wdzydze'
akwarela, kolaż/papier gazetowy, 49 x 66 cm (wymiary każdej pracy)
litografia/papier, 58 x 78 cm w świetle ramy
sygnowana oł. p.d.: Kozłowski 1988, l.d.: 11/20, śr. Lithograph fact
na odwrocie, na tekturze oprawy opis autorski: JAROSŁAW KOZŁOWSKI | "LITHOGRAPH FACT" , 1979-1988 |...
1971
Cztery kremowe papiery maszynowe, tusz, wym. 11,4 x 18,2 cm każdy, podklejone na białym papierze 40 x 50,5 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Sygn. dat. i tytuł na przodzie
1971
Dwa kremowe papiery maszynowe, tusz, wym. 11,4 x 18,2 cm każdy, podklejone na białym papierze 40,5 x 31 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Sygn. dat. i tytuł na przodzie
1988
Litografia, rysunek, czerwona i niebieska kredka, papier, 56 x 76,5 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło);
Sygn. dat. i tytuł na przodzie