Kategoria czasu jest jednym z wiodących tematów w sztuce artysty od końca lat 60. Budziki, zegary ścienne, zegarki ręczne pojawiają się w różnych konstelacjach na fotografiach, w książkach, w performensach, a od lat 90. w monumentalnych instalacjach. Manipulowanie czasem, demonstrowanie jego względności i konwencjonalności to dla autora sposób kwestionowania norm, miar i wszelkich pewników. Pod koniec lat 80. obsesyjne zainteresowanie czasem miało rozwinięcie w pracach, w których starał się dociec możliwości określania czasu za pomocą kolorów i kształtów. W większości fotografii z serii Ćwiczenia z koloru tarcze zegarków ręcznych pokazujących różne czasy pomalowane są różnymi kolorami. Kontrastowe zestawienie czarnej i białej tarczy w prezentowanej pracy zostało podsumowane przez artystę z poczuciem humoru jako czas w szarości.
Fotografie z tego cyklu artysta wykorzystał w książce artystycznej pt. Three Thirty and Fifty One wydanej w 1989 przez Kunsthallen Brandts Klaedefabrick w Odense.
Prace z cyklu Ćwiczenia z koloru reprodukowane m.in. w: Jarosław Kozłowski. Neither East Nor West, Neither North Nor South, Fundacja Profile, Warszawa 2017; Archiwa Sztuki. Tomasz Ciecierski. Jarosław Kozłowski, Fundacja Profile, Warszawa 2017, Jarosław Kozłowski. Cudzysłowy, Fundacja Profile, Warszawa 2010;
dwie odbitki żelatynowo-srebrowe, papier, ołówek, karton 53 x 42,5 cm
vintage print
oprawa: drewniana rama, szkło
Kategoria czasu jest jednym z wiodących tematów w sztuce artysty od końca lat 60. Budziki, zegary ścienne, zegarki ręczne pojawiają się w różnych konstelacjach na fotografiach, w książkach, w performensach, a od lat 90. w monumentalnych instalacjach. Manipulowanie czasem, demonstrowanie jego względności i konwencjonalności to dla autora sposób kwestionowania norm, miar i wszelkich pewników. Pod koniec lat 80. obsesyjne zainteresowanie czasem miało rozwinięcie w pracach, w których starał się dociec możliwości określania czasu za pomocą kolorów i kształtów. W większości fotografii z serii Ćwiczenia z koloru tarcze zegarków ręcznych pokazujących różne czasy pomalowane są różnymi kolorami. Kontrastowe zestawienie czarnej i białej tarczy w prezentowanej pracy zostało podsumowane przez artystę z poczuciem humoru jako czas w szarości.
Fotografie z tego cyklu artysta wykorzystał w książce artystycznej pt. Three Thirty and Fifty One wydanej w 1989 przez Kunsthallen Brandts Klaedefabrick w Odense.
Prace z cyklu Ćwiczenia z koloru reprodukowane m.in. w: Jarosław Kozłowski. Neither East Nor West, Neither North Nor South, Fundacja Profile, Warszawa 2017; Archiwa Sztuki. Tomasz Ciecierski. Jarosław Kozłowski, Fundacja Profile, Warszawa 2017, Jarosław Kozłowski. Cudzysłowy, Fundacja Profile, Warszawa 2010;