Kategoria czasu jest jednym z wiodących tematów w sztuce artysty od końca lat 60. Budziki, zegary ścienne, zegarki ręczne pojawiają się w różnych konstelacjach na fotografiach, w książkach, w monumentalnych instalacjach. Pod koniec lat 80. obsesyjne zainteresowanie czasem miało rozwinięcie w pracach, w których Kozłowski starał się dociec możliwości określania czasu kolorami i kształtami. W fotograficznej serii Ćwiczenia z koloru tarcze zegarków ręcznych pokazujących różne czasy pomalowane są różnymi kolorami.
Fotografie z tej serii artysta wykorzystał w książce artystycznej pt. Three Thirty and Fifty One wydanej w 1989 przez Kunsthallen Brandts Klaedefabrick w Odense.
Z cyklu Ćwiczenia z koloru
1988
dwie odbitki żelatynowo– srebrowe, papier, karton
53 x 42,5 cm
sygn., dat. i tytuł na przodzie
vintage print
oprawa: drewniana rama, szkło
Kategoria czasu jest jednym z wiodących tematów w sztuce artysty od końca lat 60. Budziki, zegary ścienne, zegarki ręczne pojawiają się w różnych konstelacjach na fotografiach, w książkach, w monumentalnych instalacjach. Pod koniec lat 80. obsesyjne zainteresowanie czasem miało rozwinięcie w pracach, w których Kozłowski starał się dociec możliwości określania czasu kolorami i kształtami. W fotograficznej serii Ćwiczenia z koloru tarcze zegarków ręcznych pokazujących różne czasy pomalowane są różnymi kolorami.
Fotografie z tej serii artysta wykorzystał w książce artystycznej pt. Three Thirty and Fifty One wydanej w 1989 przez Kunsthallen Brandts Klaedefabrick w Odense.