Artysta uważany za czołową postać sztuki konceptualnej w swojej praktyce wielokrotnie używał technik łączonych z bardziej tradycyjnie rozumianą sztuką. Po akwarele sięgnął - jak mówi - z przekory, z uwagi na przypisywaną tej technice anachroniczność. W ostatnich dwóch dekadach zrealizował kilka wielkich instalacji konstruowanych z prac wykonanych w tej technice. Pierwsza seria akwarel powstała na początku lat 80. Prace malowane na polu prostokątnego, kwadratowego lub trójkątnego arkusza papieru artysta tytułował nazwami użytych zestawów barwnych lub pojedynczych kolorów. W stosowaniu procedur malarskich interesowały go możliwości wykorzystania przypadku i jednocześnie kontroli, gry pomiędzy rygorem a nieprzewidywalnością. W serii, do której należy prezentowana praca z równomiernie zakomponowaną powierzchnią, nawiązywał do idei unizmu Władysława Strzemińskiego.

28
Jarosław KOZŁOWSKI (1945, Śrem)

Red-Blue

1981
akwarela, papier
60 x 50 cm
sygn., dat., tyt. na odwrociu: Jarosław Kozłowski | „Red-Blue”, 1981
i nalepka Muzeum Sztuki w Łodzi
oprawa: drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Artysta uważany za czołową postać sztuki konceptualnej w swojej praktyce wielokrotnie używał technik łączonych z bardziej tradycyjnie rozumianą sztuką. Po akwarele sięgnął - jak mówi - z przekory, z uwagi na przypisywaną tej technice anachroniczność. W ostatnich dwóch dekadach zrealizował kilka wielkich instalacji konstruowanych z prac wykonanych w tej technice. Pierwsza seria akwarel powstała na początku lat 80. Prace malowane na polu prostokątnego, kwadratowego lub trójkątnego arkusza papieru artysta tytułował nazwami użytych zestawów barwnych lub pojedynczych kolorów. W stosowaniu procedur malarskich interesowały go możliwości wykorzystania przypadku i jednocześnie kontroli, gry pomiędzy rygorem a nieprzewidywalnością. W serii, do której należy prezentowana praca z równomiernie zakomponowaną powierzchnią, nawiązywał do idei unizmu Władysława Strzemińskiego.