Holenderski malarz, rysownik i grafik, uważany jest za jednego z najwybitniejszych artystów w dziejach sztuki. Do perfekcji opanował technikę światłocienia, wykorzystując ją dla pogłębienia dramatyzmu i nastrojowości swych kompozycji. Pozostawił po sobie ok. 300 obrazów olejnych, 300 grafik i ok. 2 tysięcy rysunków.
Rembrandt był synem młynarza z Lejdy. Na tamtejszym uniwersytecie rozpoczął studia, które szybko porzucił dla praktyki artystycznej. W 1621 r. w rodzinnym mieście został uczniem Jacoba Isaaca van Swanenburga, u którego przez trzy lata uczył się podstaw i techniki malarstwa. Od 1624 r. doskonalił swój kunszt malarski w Amsterdamie u Pietera Lastmana (1583-1633), uznanego twórcy obrazów historycznych, od którego zapożyczył styl narracyjny, sposób ukazywania psychologicznej głębi postaci oraz technikę światłocienia. Do Lejady powrócił na kilka lat, by w 1631 r. ostatecznie przenieść się do Amsterdamu i pracować tam już do końca życia.
Akwaforta, papier 15 x 11,5 cm (odcisk płyty), sygn. Z płyty l.g. „Rembrandt 1654”, pod kompozycją sucha pieczęć grawera Amand Durand., oprawiony w ramę 36 x 28 cm. Załączony oryginalny certyfikat.
Nr ref. 18 według...
akwaforta na papierze, 11,7 x 8,7 cm,
sygnowana na płycie w lewym, dolnym rogu: "Rembrandt-f".
Akwaforta, sucha igła, rylec, papier żeberkowy ze znakiem wodnym: winne grono i napisy majuskulne. Wym. 38 x 30,5 cm. Sygn. l.d. na płycie: Rembrandt f. 1639. Stan III/IV, odbitka wykonana ok. 1700 r. Naddarcie podklejone, p.d....
Miedzioryt, papier; 15 x 12 cm
Sygnowany z płyty l.g.; Rembrandt
Oprawiony
Miedzioryt, papier; 16 x 11,6 cm (kompozycja)
Oprawiony
Miedzioryt, papier; 16 x 13,1 cm (kompozycja)
Oprawiony
Akwaforta, papier; 15,2 x 12,5 cm
Sygnowany z płyty śr. g. Rembrandt geretuckt / 1635; pod ryciną: 283
Akwaforta, papier; 21,3 x 17 cm (kompozycja)
Stan VI, odbitka XVIII w.
Akwaforta, papier, 21 x 16 cm (w świetle p-p)
Sygnowany z płyty p.d.: Rembrandt f 1651
akwaforta, sucha igła/papier, 10,4 x 15,5 cm (zadruk)
sygnowany na płycie u dołu: 'Rembrandt f. 1641'
wymiary arkusza: 11,4 x 16,9 cm
kompozycja odbita na papierze ze znakiem wodnym przedstawiającym bazyliszka (używany...
Akwaforta z retuszowanej oryginalnej płyty Rembrandta (odbitka z lat 1807-1826), papier czerpany; wym.: 950 x 630 mm; grafika przycięta do kompozycji. Do grafiki dołączona obszerna ekspertyza autorstwa Krzysztofa Krużla z 2000...
Akwaforta; XX-wieczna odbitka z oryginalnej płyty Rembrandta, wykonana dla ekskluzywnego czasopisma "Byblis. Miroir des arts du livre et de l`estampe"; zamieszczono ja w roczniku VIII [Paris 1929], zeszyt 29; płyta znajdowała...
akwaforta, papier żeberkowy;
24 x 16,2 cm (wymiar arkusza), 17 x 13,5 cm (wymiar odbicia);
sygn. i dat. u dołu.: Rembrandt f/ 1636 - odbitka późniejsza, pocz. XX w.?
Akwaforta, sucha igła;
wym. pł.: 125 x 95 mm (plansza: 133 x 107 mm);
sygn. pł. p.g.: Rembrandt/f 1637;
widoczny fragment filigranu z herbem Ravensburga (zob. K. Krużel, s. 255-256, poz. 156).
Lit.: Hind 149;...
Akwaforta, sucha igła, rylec; odbitka na papierze żeberkowym, z retuszowanej płyty; wym.: 82 x 158 mm; sygn. i dat. na pł. l.d.: Rembrand f. 1658; stan III (wg. Ch. White, K. Boon, Rembrandt van Rijn, t. XVIII, XIX)
Akwaforta, sucha igła, rylec;
wym.: 211 x 162 mm;
fragment filigranu z motywem winogron; stan III/XVIII w. Jedna z najbardziej interesujących grafik Rembrandta; przedstawia uczonego alchemika utożsamianego z Johannem...
(odbitka 2. poł. XVIII w. (?), stan III, contre épreuve)
Akwaforta i sucha igła; 37,1 x 25,9 cm
Sygnowana na płycie: RHL. v Ryn f.
Akwaforta, sucha igła, rylec;
wym.: 211 x 162 mm; fragment filigranu z motywem winogron; stan III/XVIII w.
sygn. dat. na płycie p.d.
(odbitka późniejsza)
akwaforta
10.8x8