Urodzony w Krakowie - absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1973-1978, pracownia prof. Jerzego Jarnuszkiewicza i prof. Oskara Hansena).
W roku 1996/97 w zastępstwie prof. Grzegorza Kowalskiego prowadził zajęcia dydaktyczne na macierzystym wydziale.
Aktywnie uprawia różne dyscypliny twórcze, projektował także plakaty (1976-1981) dla teatru Jerzego Grotowskiego.
Od 1986 roku mieszka w Rzymie, ale jest intensywnie obecny również na polskiej scenie artystycznej.
We wczesnych pracach odnosił się do propagandy komunistycznej (Portret totalny Karola Marksa, 1978), oraz sytuacji społeczno-politycznej Polski w stanie wojennym (Victoria-Victoria, 1983, obecnie w Muzeum Narodowym w Krakowie). Najbardziej znaną jego realizacją jest instalacja rzeźbiarska Moby Dick, 1987 (obecnie w kolekcji ms2, Muzeum Sztuki w Łodzi) - swoista ikona sztuki rzeźbiarskiej ostatnich dwóch dekad XX wieku w Polsce.
Autor m.in. pomnika nagrobnego Krzysztofa Kieślowskiego (Warszawa, 1997), pomnika Incontro con Federico Fellini (Rimini, 1994), pomnika Fryderyka Chopina La note bleue (Wiedeń, 2010).
Kilkakrotnie wyróżniony stypendium MKiDN, oraz w latach 1988/1989 stypendium Rządu Włoskiego. Laureat nagrody im. Katarzyny Kobro, 2004 oraz Złotej Sowy Polonii, Wiedeń 2012. Odznaczony Złotym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, 2011.
Eksponował swoje dzieła na ponad stu wystawach indywidualnych, ostatnio m.in.: Moby Dick - Opera Aperta, Państwowa Galeia Sztuki w Sopocie (2012), Egzorcyzmy, BWA Opole (2013), Moby Dick - Rzeźba, Galeria Atak, Warszawa 2012/2013, I coraz więcej bieli, Galeria Foksal w Warszawie (2012); Prace z lat 1978-2008, Muzeum Narodowe we Wrocławiu; Thanatos polacco. Omaggio a Jerzy Grotowski, Museo Laboratorio d’Arte Contemporanea MLAC, Rzym (2009); Ku Górze - hommage à Jerzy Grotowski, Atlas Sztuki, Łódź (2009); Portret Totalny Karola Marksa (1977-2009), Muzeum Górnośląskie, Bytom; Moby Dick - Anima Mundi, Muzeum Narodowe w Szczecinie (2008), oraz na ponad pięciuset wystawach zbiorowych.
Prace Krzysztofa M. Bednarskiego znajdują się w kolekcjach najważniejszych muzeów polskich, jak Muzeum Narodowe w Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, kolekcje Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Katowicach, Lublinie, Łodzi i Wrocławiu, kolekcja Galerii Foksal, w Warszawie, w Muzeum Plakatu w Wilanowie, a także w kolekcjach zagranicznych, m. in. Collezione Giorgio Franchetti w Rzymie, Fondazione Federico Fellini w Rimini, Fondazione Morra w Neapolu, Fondazione Orestiadi w Gibellinie na Sycylii, Fondazione Mario Schifano w Rzymie, Targetti Light Art Collection we Florencji, Muzeum Sztuki w Raumie, Finlandia oraz w licznych kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą.
aluminium
13 x 29 x 9 cm
sygn. i opis. KMBednarski MOBY DICK (PICCOLO) 2016 1/8
brąz
58 x 23 x 23 cm,
sygn. d. . Bednarski 1996
sygn. od wewn. strony rzeźby.: KM Bednarski 2006
obiekt unikatowy
technika własna na papierze, 30 x 40 cm, sygn.
offset, papier; 67 x 96 cm
wydruk 3D, 39 x 40 x 43 cm
sygnowany i datowany na odwrociu: 'KM Bednarski | 2018'
asamblaż/akryl, gips, olej, czerwone szpilki wypchane gazetą, 40 x 32 x 43 cm
sygnowany i datowany wewnątrz buta: 'K+M+B 1983'
unikat
odlew/aluminium, 43 x 40 x 33 cm
sygnowany i opisany: 'KMBednarski 2016'
ed. 3/3
brąz patynowany, 28,5 x 19 x 8 cm
sygnowany, datowany i opisany: 'KM Bednarski | 2013 | 8/8'
ed. 8/8
akryl, żywica, 34,5 x 40 x 35 cm
sygnowany i dedykowany z tyłu rzeźby: 'dla Andy Rottenberg | Bednarski | con Amore'
żywica syntetyczna termoutwardzalna, wata szklana, akryl
technika własna, aluminium
34 x 57 x 36 cm
sygn. i dat. z boku: "KM Bednarski 2018"
wystawiany:
„Karol Marks vs Moby Dick. Analiza formy i rozbiórka idei”, Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie,
MOCAK,...
gips, olej, blaszany lejek, piłeczki ping-pongowe, 58 x 33 x 33 cm
sygnowany, datowany i opisany wewnątrz kompozycji: 'K+M+B 1983 | Hommage à | Jurry Z.'
sygnowany wewnątrz odlewu: 'KM Bednarski'
aluminium, 34 x 57 x 36 cm
sygnowany i datowany z boku: 'KM Bednarski 2018'
forma/żywica, 33 x 34 x 30 cm
sygnowany i datowany z tyłu: 'KMBednarski '97'
światło elektryczne
unikat
asamblaż,33 x 32 x 33 cm (x2), 40 x 40 cm
Marks czerwony, gips, 33 x 32 x 33
sygnowany i datowany: 'KM Bednarski 1978'
Marks niebieski, wydruk 3D, 22 x 32 x 33
sygnowany i datowany: 'KM Bednarski...
tusz/papier, 43 x 33 cm (w świetle oprawy)
sygnowany śr.d.: 'KM Bednarski 2002'
opisany na odwrociu: 'XXX (PAMIĘCI JERZEGO GROTOWSKIEGO) 2002 | KM Bednarski'
aluminium, 33 x 35 x 32 cm
sygnowany i datowany z boku: 'KM Bednarski | 2018'
gips malowany, własna/akryl, papier gazetowy, 56 x 34 x 33 cm
sygnowany, datowany i opisany z tyłu rzeźby na krawędzi: 'MARX - VOLKSTRIBUN | K+M+B 1981' i poniżej: 'RĘCE I LUD KLASZĄCE | SAM LUD POOBCINA'
gips, farby...
forma, odlew/inny, akryl, żywica, 34,5 x 40 x 35 cm
sygnowany i dedykowany z tyłu rzeźby: 'dla Andy Rottenberg | Bednarski | con Amore'
żywica syntetyczna termoutwardzalna, wata szklana, akryl
aluminium, 28 x 13,5 x 11,5 cm
sygnowany, datowany i opisny na spodzie
ed. 4/8
2018
rzeźba, aluminium, akryl
55 x 23 x 25 cm
sygn. na spodzie: Neo Moby Dick – Maska | KM Bednarski | 2018
brąz, patyna zielona (na zewnątrz), patyna czerwona (wnętrze), 61 x 23 x 25 cm
sygnowany i datowany: 'KM Bednarski 2012'
unikat
2016
Rzeźba, aluminium, 28 cm x 13,5 cm x 11,5 cm
Sygn., dat, tytuł i edycja na spodzie
Edycja: 1/8
brąz, 58x23x23 cm,
sygn. KM Bednarski 2006, unikat
pochodzenie: kolekcja artysty
brąz patynowany i polerowany; 80,5 x 57,5 x 33 cm; edycja 1/4
sygnowany na gwieździe z tyłu: KM Bednarski 2010
żywica syntetyczna termoutwardzalna, wata szklana, akryl,
wym.34,5 x 40 x 35 cm;
sygnowany, wewnątrz dedykacja dla prof. Piotra Szuberta
* opłata droit de suite