Grupę KwieKulik tworzyli Przemysław Kwiek i Zofia Kulik.
Jako duet artystyczny praktycznie zaczęli działać od 1971 roku, wcześniej jednak (i później) artyści uczestniczyli wspólnie w grupowych wydarzeniach. Za datę końcową twórczej współpracy przyjmują rok 1987. Swoją sztukę KwieKulik określali jako Działania Dokumentowane (dokamerowe). Przez Działanie rozumieli poddawanie materiałów, postaci i sytuacji transformacjom (proces), których etapy (fazy) rejestrowali za pomocą mediów mechanicznych (aparat fotograficzny, kamera filmowa, magnetofon), ale także często posługiwali się opisem i komentarzem słownym (notatki), które są bogatym źródłem informacji na temat kontekstów ich
Działań.
Za pierwszą realizację, jako Działanie Dokumentowane, uznają pracę Przemysława Kwieka z 1967 roku. Było to studium postaci (leżącej pod horyzontem) w pracowni rzeźby ASP (sześć udokumentowanych faz (odmian) w glinie i trzy udokumentowane fazy w gipsie). Od tego momentu zaczyna się (potem z Zofią Kulik) rozwijanie tej metody tworzenia „dzieł”, a także budowanie aparatu pojęciowego, którym artyści posługiwali się w swojej praktyce artystycznej. Dokumentując swoją sztukę programowo, niejako przy okazji dokumentowali sztukę efemeryczną innych artystów (głównie w latach 70.).
W swoim domu stworzyli Pracownię Działań, Dokumentacji i Upowszechniania (PDDiU). Archiwum PDDiU, na które składają się negatywy, diapozytywy, filmy, nagrania, druki artystyczne, jest w Polsce jednym z największych zbiorów sztuki procesualnej i kontekstualnej.
Od roku 1987 Kwiek i Kulik pracują indywidualnie, a także indywidualnie prezentują swój wspólny dorobek z lat 1970-1987 oraz z lat wcześniejszych. Takie stanowisko pozwala zarówno Zofii Kulik jak i Przemysławowi Kwiekowi w sposób otwarty, twórczy i subiektywny traktować historię swojej sztuki.
druk atramentowy/papier barytowy, 39 x 28 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'KwieKulik "Polski Duet 1" 1984, część 1, detal, ed. 1/25, 39x28'
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier fotograficzny, 17 x 22 cm (w świetle passe-partout)
z tyłu pieczęć artystów
opisany na odwrociu: ' "Poczwara semantyczna" | podczas imprezy | "Nurt intelektualny w sztuce polskiej" | BWA...
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 23 x 17,7 cm
na odwrociu pieczęć autorska: 'KWIEKULIK'
datowany i opisany ołówkiem na odwrociu: '"Młot, dłoń, lód; sierp, hak, cień" | Dziekanka, marzec 1985 | Siedzimy na...
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 22,5 x 16,2 cm (w świetle passe-partout)
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 18 x 24 cm,
Pracownia Działań Dokumentacji i Upowszechniania Kwiekulik, Sztuka usługi, na odwrociu pieczątka: 'KWIEKULIK | COPYRIGHT'
gelatin silver print on Baryta paper, 18 x 24 cm
Pracownia Dzialan Dokumentacji i Upowszechniania Kwiekulik, Sztuka uslugi, the author's stamp on the reverse 'KWIEKULIK | COPYRIGHT'
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier fotograficzny, 15,5 x 18,7 cm
sygnowany p.d.: '1979 | Kwiek | Kulik' oraz stempel 'KwieKulik'
gelatin silver print on photographic paper, 15.5 x 18.7 cm
signed lower right: '1979 | Kwiek | Kulik' and a stamp: 'KwieKulik'
fotografia czarno-biała, odbitka bromowa/papier fotograficzny,vintage print
18,5 x 23,8 cm
sygnowany i datowany p.d.: '1981 | Kwiek | Kulik' oraz pieczątka autorska
fotografia powstała w ramach performance'u "Działania...
fotografia czarno-biała, odbitka bromowa/papier fotograficzny,vintage print
17,2 x 22,4 cm
na odwrociu pieczęć autorska
opisany na odwrociu: ' "Poczwara semantyczna" | podczas imprezy | "Nurt intelektualny w sztuce...
fotografia czarno-biała, brom, papier;
27 x 8,5 cm (wymiar całości składającej się z 3 fragmentów);
na odwrocie autorski opis zielonym tuszem: Działanie do kamery filmowej/ Temat: Praca nad aktem/ Pomysł I realizacje...