Studiował prawo we Lwowie, historię sztuki w Krakowie. Studia artystyczne odbył w l. 1912-14 w Académie de la Grande Chaumiere w Paryżu, oraz u Józefa Pankiewicza w Hiszpanii (od ok. 1917 r.). Stale mieszkał w Paryżu. W 1914 r. wyjechał do Hiszpanii, gdzie powracał jeszcze parokrotnie (1923, 1925, 1926, 1929). Sztuka hiszpańska w istotny sposób oddziałała na ukształtowanie się artystycznej postawy Jahla. W Hiszpanii od 1917 r. uczył się malarstwa pod kierunkiem J. Pankiewicza.ale często jeździł do Hiszpanii, gdzie pracował jako kierownik artystyczny kilku pism i scenograf Teatru Odeon w Madrycie. Po powrocie do Paryża w 1919 r. wystawiał na Salonach Jesiennym, Niezależnych, Tuileries oraz Malarzy i Grafików Francuskich. Należał do Związku Artystów Polskich we Francji. Prezentował swą twórczość także w Polsce - w Poznaniu, Krakowie, Warszawie i Lwowie. Ponadto eksponował swe prace w Madrycie, Nowym Jorku, Rzymie, Londynie, Grenoble i Bilbao. Malarska stylistyka Jahla uformowała się pod wpływem francuskiego postimpresjonizmu i ekspresyjnego nurtu École de Paris. Często powracającym w jego malarstwie motywem była postać Don Kichota; uwysmuklona sylwetka błędnego rycerza, wyłaniająca się z dynamicznie naszkicowanego, abstrakcyjnego tła, nawiązywała do sztuki El Greca. W latach 20. Jahl wielokrotnie malował fragmenty ogrodowej architektury utrzymane w biało-szarej tonacji, którą ożywiały akcenty ostrych barw. Formę budował spontanicznie kładzioną plamą barwną, akcentował ukośny dukt pędzla i rozluźnioną, miejscami impastową fakturę. Związany ze środowiskiem École de Paris - zaprzyjaźniony m.in. z Mojżeszem Kislingiem i Melą Muter - wystawiał na paryskich Salonach, a także w Madrycie, Rzymie, Nowym Jorku. Brał udział w wystawach krajowych. Jego sztuka ukształtowała się w kręgu wpływów J.Pankiewicza, środowiska École de Paris oraz fascynacji barokowym malarstwem hiszpańskim, zwłaszcza obrazami El Greca. W czasie wojny zaginął duży zespół prac artysty pozostawiony w jego paryskiej pracowni.
.
Olej na tekturze
27,2 x 34,6 cm
Sygn. p.d. „Jahl”, na odwrocie „Jahl 1945”
olej, płótno; 33 x 55 cm;
sygn. p. d.: Jahl;
na odwrocie napis autorski (?): Bachivillers (Oise) / Jahl.
Ok. 1930, Olej na płótnie, 50 x 61 cm
praca z teki „Don Quichotte”, wyd. Editions Jeanne Castel
akwaforta, papier, 19,5 x14,5 cm (odcisk płyty)
sygn. ołówkiem p. d.: Jahl, opis. ołówkiem l. d.: 4eme etat
olej, sklejka, 31,5 x 39,5 cm
w świetle ramy
sygn. p.d. „Jahl”
olej, płótno, 118,5 × 44 cm,
sygn. l. d.: Jahl
olej, płótno; 33 x 55 cm;
sygn. p. d.: Jahl;
na odwrocie napis autorski (?): Bachivillers (Oise) / Jahl.
olej, tektura, 118,5 × 44 cm
sygn. p.d. Jahl
akwaforta,
20x14,8 cm
sygn. p.d. Jahl
akwaforta (III/XV),
22,5x18,8 cm
olej, płótno, 118,5 × 44 cm,
sygn. l. d.: Jahl
Olej na płótnie, 56 x 68 cm,
Sygn. p.d. "Jahl"
Olej na płótnie, 50 x 73 cm,
Sygn. p.d. „Jahl", kontrsygn. na odwrocie „Jahl”
Olej na płótnie, 33 x 44 cm,
Sygn. p.d. „Jahl”, Na odwrocie opis. i sygn. „La délivrance de la Vienne 1683 Jahl"
Olej na płótnie, 56,5 x 68,5 cm,
Sygn. p.d. "Jahl"
olej, płótno; 33 x 55 cm;
sygn. p. d.: Jahl;
na odwrocie napis autorski (?): Bachivillers (Oise) / Jahl.
Olej na sklejce.
Sygn. p. d.
33 x 41 cm
Proweniencja:
Kolekcja KUPFER
Olej na płótnie, 92 x 65 cm,
Sygn. p.d. „Jahl", na odwrocie sygn., tytuł i adres pracowni (Don Quichotte, Jahl, Paryż XV 14 rue François Guibert)
Olej na płótnie, 27 x 41 cm,
Sygn. p.d.”Jahl", na odwrocie tytuł, dat. i sygn. „Fontenay-aux-Roses 35 Jahl"
Olej na płótnie, 22 x 27 cm,
Sygn.p.d. „Jahl”, na odwrocie tytuł, dat. i sygn. "Robinson 35 Jahl”
sygn. p.d. Jahl
akwaforta,
7x6 cm
wyd. Editions Jeanne Castel, presentee par Jean Cassou, 4 akwaforty w tekście, 18 akwafort całostronicowych (wym. odb. płyty: 195 x 150 mm); egz. 49 / 120, wym. 33 x 25 cm, całość w tekturowej tece wydawniczej.
sygn. p.d. Jahl
akwaforta,
20x14,8 cm
Olej na płótnie
Sygn. p. d. "Jahl"
Syt. dat. na odwrociu.
27 x 46 cm
Proweniencja:
Kolekcja KUPFER
olej, płótno; 51,5 x 72 cm;
sygn. p. d.: Jahl