Urodził się w 1923 w Łodzi. Studiował w PWSSP w Łodzi, u Władysława Strzemińskiego i S. Wegnera.. W 1947 opublikował wspólnie ze Strzemińskim artykuł "Widzenie gotyku". W latach czterdziestych należał do Klubu Młodych Artystów i Naukowców w Warszawie, w ramach którego brał udział w wystawach w Salonie "Po prostu", "Zachęcie", Klubie Literatów. W czasie studiów zorganizował klub pod patronatem YMCA w Łodzi, a w 1953 roku współdziałał z grupą "St - 53" w Katowicach. Od 1957 do 1997 roku prowadził zajęcia z kompozycji, grafiki warsztatowej i projektowej w łódzkiej PWSSP. W roku 1990 został profesorem. Wykładał też historię sztuki i analizę formy plastycznej 1963 roku uzyskal dyplom architekta na Politechnice Warszawskiej. Projektuje i realizuje wiele tematów z zakresu architektury i planowania przestrzennego. Równocześnie uprawia malarstwo, grafikę i rzeźbę, pisze i publikuje teksty o sztuce. Uczestniczy w plenerach w Osiekach i sympozjach Złotego Grona. Od 1975 roku kontynuując pracę w PWSSP, stworzył pracownię rzeźby i kompozycji w Instytucie Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej. Obrazy z okresu studiów nawiązują do kubizmu i solaryzmu Strzemińskiego - m.in. "Okno"-1946, "Autoportret"-1947, "Pejzaż z Bierutowic"-1948. Obrazy z lat 50-tych inspirowane są sztuką Egiptu i Grecji. Powstają też prace taszystowskie. Lata 60-te, to malarstwo materii, rzeźba w drewnie i grafika. Pojawiają się obrazy inspirowane cmentarzem żydowskim w Pradze - "Formowanie Golema", "Sposób na Golema". Lata 70-te - płaskorzeźby i reliefy polichromowane, cykle "Konfliktów" i Kolineacji". 1970 - "Ośrodek kondensacji formy I". 1971 - "Ośrodek kondensacji formy II" - ingerowanie w otoczenie o poszerzonej geograficznie strefie. 1972 - "Ośrodek kondensacji formy III" - forma zamknięta w sześcianie, o innym założeniu niż poprzednie, bo o działaniu dośrodkowym - wszystko dzieje się w sześcianie i nie wykracza poza jego strefę. Koniec lat 70-tych, to obrazy olejne ascetyczne w treści, nawiązujące do konstruktywizmu. Ten okres twórczości zapewnia artyście trwałe miejsce w historii sztuki polskiej. Jak twierdzi Bożena Kowalska, autorka wielu opracowań i książek o sztuce współczesnej"...Krygierowe "Kolineacje i Konflikty" były w sztuce polskiej i nie tylko polskiej, nową, z niczym nie porównywalną propozycją". Lata 80-te i 90-te to okres malarstwa symultanicznego. Obok obrazów czysto geometrycznych w formie artysta maluje obrazy nawiązujące do ikonografii i kultury europejskiej, m.in. "Judyta z głową Holofernesa", "Porwanie Europy", "Przed katedrą".
brąz patynowany i złocony, podstawa ze stali nierdzewnej,
wys. 136 cm (wys. z podstawą 157 cm), ed. 1/8,
sygn. u dołu: S. Krygier oraz 1/8
olej/płótno, 120 x 60 cm
sygnowany i datowany p.d.: S.Krygier 80
datowany i opisany na odwrocie: TYTUŁ AUTOPORTRET | OLEJ 1980 | GRUNT KLEJOWY | FARBY
TALENS REMBRANDT | FORMAT 120 X 60
brąz patynowany, wys. 168, ed. 6/8
sygn. i opisany u dołu: STEFAN KRYGIER 1965r. "NOFRET" ed. 6/8
olej, płótno, 88,5 x 72,5 cm
sygnowany i datowany p.d: S. Krygier 96;
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 88,5 x 72,5 – 1996 - „KOBIETA” CYKL. SYMULTANIZM FORMY/I.305; nalepka z opisem pracy
olej, płótno, 61 x 46 cm
sygnowany i datowany p.d.: S. Krygier 77;
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: „WYZNACZANIE PRZESTRZENI IV - 61 x 46 - 1977/38; nalepka z zakładu stolarskiego Benedykta Bączka
olej, płótno, 64,5 x 80 cm
sygnowany p.d.: 'S. Krygier 90'; na odwrocie nalepka z wystawy w PWSSP w Łodzi z 1993 roku
technika mieszana, papier, 50 x 40 cm
sygnowany, datowany i opisany p.d.: S. Krygier/56/Tancerki egipskie
olej, płótno
114 x 146 cm
sygn. p. d.: S. Krygier / 88 na odwrociu opisany: Z CYKLU SYMULTANIZM FORMY 114 X 146 MONA LISA STEFAN KRYGIER OLEJ FARBY TALENS REMBRANDT / GRUN KLEJOWY
brąz patynowany
wys. 168 cm, ed. 5/8
sygn. i opisany u dołu: STEFAN KRYGIER 1965r. "NOFRET" ed. 5/8
olej/płótno, 120 x 70 cm
sygnowany i datowany p.d.: S.Krygier 82
datowany i opisany na odwrocie: Z CYKLU SYMULTANIZM FORMY | TYTUŁ "PORTRET ŻONY" | 1982 | FORMAT 120 X 70 |GRUNT KLEJOWY | FARBY OLEJNE TALENS REMBRANDT |...
olej, płótno, 81 x 65 cm,
sygnowany p.d..: 'S. Krygier 94',
na odwrocie nalepki wystawowe
olej, płótno, 73 x 73 cm
sygnowany i datowany p.d: S. Krygier 96
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 73 x 73 – 1996 – OL/PŁ 169. „KRYSTYNA W PRZESTRZENI RENESANSOWEJ”/CYKL ·SYMULTANIZM FORMY·
olej, płótno, 93 x 68,5 cm
sygnowany i datowany p.d.: S. Krygier 77;
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: „WYZNACZANIE PRZESTRZENI I” 231. 197793X68,5/ I.110 „Kulki w konstrukcji”
olej, płótno
80 x 60 cm
sygn. p.d.: S.Krygier 1996, opisany na blejtramie STEFAN KRYGIER / ŁÓDŹ / 80 X 60 EMANCYPACJA PRESTRZENI III / OLEJ/ Z CYKLU SYMULTANIZM FORMY/ PS02 7080|V-(...)R| 6240|260|96
tworzywo sztuczne barwione
116,5 x 70 x 70 cm
technika mieszana, papier, 57,5 x 40 cm (w świetle passe-partout)
sygnowany, datowany i opisany l.d.: „TRZY GRACJE II”/S.Krygier 97
brąz patynowany, wys. 170 cm ed. 4/8
sygn. STEFAN KRYGIER 1965 "NOFRET" ed.: 4/8 (do obiektu dołączony certyfikat autentyczności podpisany przez córkę artysty)
olej, płótno, 65 x 81 cm,
sygnowany p.d.: 'S. Krygier 95', na blejtramie wymiary i tytuł ołówkiem oraz nalepki wystawowe z opisem obrazu
olej, płótno, 120 x 69,5 cm,
sygnowany p.d.: 'S. Krygier 80', na blejtramie: '1980 - 120x69,5 - TANCERKI W SZEŚCIANACH'
olej, płótno
39 x 72,5 cm
na odwrocie opis flamastrem: STEFAN KRYGIER "ZNAKI" - 1957 39 x 72,5 256
brąz patynowany, wys. 170 cm
sygn. STEFAN KRYGIEL 1965 "NOFRET" ed.:3/8 (do obiektu dołączony certyfikat autentyczności autorstwa córki artysty)
olej, płótno, 82 x 65 cm
sygn. p.d.: S.Krygier 78
olej, płótno, 120 x 60 cm
sygnowany i datowany p.d.: S. Krygier / 77
datowany i opisany na odwrociu: „KONSTRUOWANIE PRZESTRZENI / II” 134. 120 x 60 – 1977
linoryt, papier, 60 x 46 cm, sygn. i dat. l.d.: ołówkiem pod płytą: S. Krygier 1963 r., opisany l.d.: linoryt 1/10 Florencja
olej, płótno, 60 x 81 cm
sygnowany p.d. S. Krygier 93; na odwrocie nalepki wystawowe