W latach 1950-1956 studiowała na wydziale rzeźby ASP w Krakowie w pracowni Xawerego Dunikowskiego. Jej twórczość wpisuje się w nurt feminizmu w sztuce, rozliczający odwieczną rolę kobiety w patriarchalnym społeczeństwie. Uważała, że aby sztuka była w pełni kobieca, powinna sięgnąć do tradycyjnie przypisywanych kobietom technik. Mówiła: Moje rzeźby były ręcznie szyte, wypychane, modelowane i pokrywane kolorem. Spełniłam postulat, abym sama mogła swoje rzeźby nosić. Przy wcześniejszych pracach odlewanych w betonie musiałam przy transportach zawsze liczyć na męską pomoc.
akryl, płótno, gąbka, sklejka, 140 x 40 x 30 cm
instalacja,duża ß: 34 x 60 x 28 cm;
małe π: 24 x 34 x 17 cm
instalacja złożona z dwóch elementów
szkło, płótno, akryl
kolaż, akwarela, ołówek/papier, 20,5 x 26,6 cm
sygnowany na odwrociu: 'M. Pinińska Bereś'
instalacja, 80 x 138 x 90 cm
olej, płyta, płótno, gąbka
opisana wewnątrz kompozycji: 'Gotowalnia Ledy'
ołówek, kolaż, akwarela/papier, 20,5 x 29 cm (arkusz)
opisany u dołu: 'Kleinigkeiten'
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 17,3 x 23,5 cm
fot. P.Rybak
tusz na papierze
sygn. i opis na przodzie: "Szkice do "Magla" różne fazy, różne tytuły"
21 x 29,7 cm
ołówek, kolaż/papier, 20,5 x 29 cm
opisany u dołu: 'Kleinigkeiten'
ołówek, kolaż/papier, 29 x 20 cm
piórko, tusz,
bibuła naklejona na karton,
23 x 32 cm;
sygn. l. d.: MPinińska Bereś, u góry napis: Żywy Róż 1981
piórko, tusz,
bibuła naklejona na papier,
25 x 18 cm (wymiar bibuły),
32,4 x 23 cm (wymiar papieru);
sygn. wzdłuż prawej krawędzi: Madame Récamier 1991 / MPinińskaBereś
collage/papier
32,5 x 23 cm
collagge, 31,5 x 27,5 cm, sygn.
ołówek, akwarela/papier, 26 x 20 cm,
dar Bettiny Bereś