Urodził się w 1951 w Mieszkowie. W 1978 ukończył Wydział Malarstwa, Grafiki i Rzeźby poznańskiej PWSSP. Otrzymał dyplom w pracowni S. Teisseyre`a. Jest profesorem na Wydziale Malarstwa PWSSP w Poznaniu oraz na Wydziale Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej.
Szybko stworzył własny styl, malując oryginalne instalacje, w których pokrywał otaczające przedmioty farbą wyciskaną wprost z tubki. W swoich obrazach przenosił również motywy z dzieł mistrzów (O. Kokoshki, P. Picassa, E. Noldego) i dodawał do nich przedmioty, które wmonotowywał w swe prace. Czasami wystawia blejtramy ze swoimi obrazami na działanie deszczu, słońca i wiatru, z których powstają później abstrakcyjne kompozycje.
Jego twórczość – idąc za często przytaczanym przez artystę stwierdzeniem Maxa Ernsta, iż: obraz można malować wszystkim nawet farbami – jest przewrotnym dialogiem z tradycją rzemiosła oraz mimetyczną funkcją sztuki. Prace Kowalskiego, będąc jak najbardziej malarskie, powstają bez udziału farby. Artysta maluje, a raczej zostawia ślady materii w przestrzeni obrazu, pozwalając im przekształcać się w naturalny sposób. I tak w cyklu Obrazy smaczne i niesmaczne jagody maluje jagodami, błoto błotem, etc. W Obrazie zgniłym pozwala dyni rozłożyć się na naciągniętych płótnem ramach tworząc ślad rozpadu materii organicznej. Czy wreszcie w cyklu Obrazy przejściowe, przejezdne i przelotne umieszcza ramy w przypadkowych miejscach w przestrzeni miejskiej wystawiając ją na działanie czynników takich, jak: brud, koła samochodów, stopy przechodniów czy wandalizm, a tym samym tworzy materialny wizerunek miasta.
technika mieszana (akryl, spray), płótno, 60 x 60 cm,
sygn. p.d.: pieczątka autorska oraz na odwrocie
technika własna, olej, rdza, kolaż, płótno (obiekt dwustronny)
40 x 60 cm
sygn. i opis. na odwrocie
dwa tygodnie po otrzymaniu Piły minister Szyszko został zdymisjonowany
pochodzenie:
kolekcja prywatna,...
technika własna (olej na płótnie lnianym, częściowo zagruntowanym, blejtram i wiatr od morza), 50,5 x 80 cm, sygn. na odwrocie: pieczęć autorska
technika mieszana (akryl, spray), płótno, 60 x 60 cm,
sygn. p.d.: Piotr C. Kowalski (pieczęć)
technika mieszana (technika własna, olej, piasek, muszelki i plastiki z plaży w Gąskach, pamiątka pt. MAYFLOWER), płótno, 92 x 92 cm,
sygn. na odwrocie
akryl i dwie tubki po akrylach na płótnie,
65x45,5 cm,
podpis odręczny i pieczątka artysty, opis odręczny na ramie
frotaż (grafit, kurz i pył z poszczególnych miast), płótno, 54 x 140 cm, sygnowany własną, autorską pieczątką w lewym górnym narożniku
akryl, płótno, 40 x 30 cm,
sygn. p.d.: Piotr C. Kowalski.
Dar Artysty.
technika mieszana (olej i piasek z plaży), płótno, 52 x 147,5 cm,
sygn. na odwrocie
Akryl, spray, tusz, taśma oraz kurz i pył, czyli ślady w pozostawione w trakcie przemarszu STRAJKU KOBIET na ul. Św. Marcin w Poznaniu 8 marca 2021 roku, na płótnie, 60 x 56,5 cm
technika: ślady kobiet zarejestrowane na ulicy św. Marcin podczas strajku kobiet oraz akryl i spray na płótnie, 60x30xcm, sygn.
akryl, spray, tusz, płótno, 85x60 cm,
sygn. p.d.: pieczątką autorską, opisany na odwrocie: PIOTR C. KOWALSKI tyt."STRAJK KOBIET nr I" FOR. 85,5x60 cm, TECH. AKRYL I SPRAJ na płótnie, ROK 2021 - POLSKA POZNAŃ
frotaż, akryl, spray, wlepki, płótno, 85x50 cm,
opisany na odwrocie: tyt. "JAROCIN - 8 marca 2021 r." tech. frotaż, akryl i spray na płótnie for. 85x50 cm oraz pieczątka autorska
format - 60 x 200 cm.
technika - pył i kurz pozostawiony przez przejeżdżające samochody ul. Św. Marcin, grafit, akryle, tusz, wlepka i moja krew na płótnie.
(obraz sygnowany z przodu pieczątką autorską oraz opisany na...
olej, piasek z plaży na Bałtyku, płótno, 52x147,5 cm,opisany na odwrocie: PIOTR C. KOWALSKI BYĆ MORZE '98 FOR. 52x147,5 cm ROK 1998 TECH. olej, piasek z plaży na płótnie, obraz pochodzi z cyklu "MOŻE MORZE"
frotaż (kurz i pył z Poznania, akryl, wylepka, 50 x 40 cm
rdza na płótnie, emulsja, ołówek, nalepki
35 x 120 cm
sygn. dat. i opis. na odwrocie
frotaż, grafit, płótno, 54x140 cm, sygn. p.g.: pieczątką autorską, opisany na odwrocie: tyt.: "Pejzaż z Polski" tech. grafit na pł. 54x140 cm rok 2018
olej, piasek z plaży na Bałtyku, płótno, 52x147,5 cm,opisany na odwrocie: PIOTR C. KOWALSKI BYĆ MORZE '98 FOR. 52x147,5 cm ROK 1998 TECH. olej, piasek z plaży na płótnie, obraz pochodzi z cyklu "MOŻE MORZE"
frotaż na płótnie, wydruki, ksero, 60 x 200 cm
kurz i pył z ulicy św. Marcina w Poznaniu, z dnia 22. 09. 2020 od godz. 11:30-12:05. Do pracy dołączono ksero mandatu- Piotr C. Kowalski otrzymał od Straży Miejskiej podczas tworzenia obrazu; 200x60 cm, sygn.
kurz i pył z ulicy św. Marcina w Poznaniu, z dnia 22. 09. 2020 od godz. 11:30-12:05. Do pracy dołączono ksero mandatu- Piotr C. Kowalski otrzymał od Straży Miejskiej podczas tworzenia obrazu; 200x60 cm, sygn.
technika mieszana, kolaż, olej, płótno, 70 x 100 cm,
opisany na odwrocie: 70x100 cm - akryl, olej i fragment plaży, morza na płótnie lnianym i reprodukcje w ramce - 2008 & 2020 - JUŻ PRAWIE NIE MA DZIKICH PLAŻ z cyklu "Moze...
technika własna, płótno
20 x 110 cm
sygn. na odwrocie
kurz, pył i ślady samochodów przejeżdżających ul. Waryńskiego w Bielsku Białej w dniu 9.XI. 2019 roku w godz. 15.40 - 18.10, płótno; 205 x 60 cm;
sygn. l.d.: PIOTR C. KOWALSKI (pieczątka) oraz podpis autora.