Urodzona w Mediolanie we Włoszech - polska rzeźbiarka, autorka książki, uczestniczka licznych wystaw i sympozjów.
Absolwentka warszawskiej ASP, Pracowni Rzeźby Grzegorza Kowalskiego, w której w roku 1994 obroniła dyplom. Do rzeźby dochodziła poprzez fascynacje kulturą Włoch oraz Iranu, gdzie spędziła dzieciństwo i wczesną młodość. Studiowała filologię perską oraz włoską na Uniwersytecie Warszawskim, aby następnie je rzucić i podjąć studia na ASP. Tworzy akty kobiece i rzeźbę abstrakcyjną. Materiałem z wyboru jest kamień, w którym pracuje na międzynarodowych stażach i sympozjach rzeźbiarskich w całej Europie.
Zapiski i autokomentarze na temat własnej twórczości i życia towarzyszą jej od czasu studiów, co zaowocowało wydaniem w 2011 w wydawnictwie Słowo/obraz terytoria książki Fragmenty lustra. Poetycka forma i niezwykła intymność tej autobiograficznej narracji dają rzadki w literaturze polskiej zapis twórczej samoświadomości i kobiecego doświadczenia.
W 2014 artystka wygrała konkurs Office Départemental de la Culture de l'Orne na realizację monumentalnej rzeźby upamiętniającej 70-tą rocznicę bitwy I Dywizji Pancernej generała S. Maczka pod Falaise, o Mont-Ormel, tzw.„Maczugę” i będącej jednocześnie ostatnim etapem projektu Otto Freundlicha "La Voie Européenne de la Paix" (Strasse des Friedens).
Do czternastego roku życia mieszkała w Mediolanie, Włochy, i w Teheranie, Iran.
1981-1986 Studia na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Orientalistyki oraz na Wydziale Filologii Włoskiej
1988-1994 Studia na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Rzeźby
1992-Nauka technologii rzeźby w marmurze (Carrara, Włochy)
1994-Dyplom w pracowni prof. Grzegorza Kowalskiego, Wydział Rzeźby ASP, Warszawa
1996-Nauka technologii rzeźby w alabastrze i marmurze nad Lago d’Iseo i w Volterrze, Włochy
1998- studia na ASP w Carrarze, Włochy, w ramach stypendium rządu włoskiego i Ministerstwa Kultury i Sztuki
1996-Praca w Laboratorio da Nicoli, Carrara (Włochy)
2009-Staż rzeźbiarski odlewania brązu metodą afrykańską w St. Omer, Normandia, Francja
2010-Praca w Carrarze w Laboratorio da Nicoli i w Studio Artemisia, Carrara
2011-2012 Publikacja książki Fragmenty lustra wydawnictwo Słowo/obraz terytoria Gdańsk (Polska)
2015 – stała ekspozycja w Parku Rzeźb w hotelu Aries, Zakopane
braz patynowany, stal, wys. 33 cm,
sygn. na podstawie monogramem: M, nr: 8/8
brąz patynowany, stal, wys. 30,5 cm,
sygn. monogramem: M, nr: 7/8
brąz patynowany, stal
13 x 10 x 7 cm
sygn. na podstawie inicjałami Artystki, nr 8/8
braz patynowany, stal, wys. 33 cm,
sygn. na podstawie monogramem: M, nr: 8/8
brąz patynowany, stal, wys. 12 cm, wys. bez podstawy: 9,5 cm,
sygn. na podstawie inicjałami artystki, nr 8/8
brąz patynowany; wys. 27 cm. wys. podstawy 3 cm
sygn. na podstawie: MONIKA /OSIECKA/2022
brąz
34 x 15 x 10 cm
brąz patynowany, stal, 30,00 x 11,50 x 7,00 cm,
sygnowany i opisany na podstawie: ' M. Osiecka | 7/8 '
brąz malowany
51 x 54 x 37 cm
brąz patynowany; wys. 27 cm;
Rzeźba brąz patynowany, stal,
wysokość 13 cm,
2021
Rzeźba brąz patynowany,
wymiary wys. 28 cm, rok 2022
rzeźba brąz patynowany, stal, wymiary: 12 x 19 x 6 cm, edycja nr 3 na 8, 2021, sygnowana znakiem autora na podstawie
brąz, marmur, wys. 52 cm bez podstawy, 60 cm z podstawą
brąz patynowany, stal, 32,5 x 7,5 x 7,5 cm
brąz, marmur, wys. 52 cm bez podstawy, 60 cm z podstawą
odlew/stal,wys.: 25 cm
patynowana stal
różowy alabaster, brąz patynowany; wys. 57 cm; sygnowana z tyłu
brąz patynowany, alabaster; 42 x 8 x 12,5 cm, z postumentem wys. 59 cm; sygnowana na spodzie "2/8"
brąz patynowany, stal; wys. około 55 cm; sygnowana na podstawie, prawy tylni róg
lusterka, żywica, peruka, szkliwiona ceramika, wys. 180 cm; sygnowana na podstawie
alabaster, agat, stal; wys. 80 cm
brąz patynowany, stal; wys. około 30 cm; sygnowana "M | 6/8"
alabaster koniakowy i biały, wys. ok 40 cm; sygnowana z tylu, u dołu
brąz, alabaster beżowy, wys. 45 cm bez podstawy, 52 cm z podstawą