Urodził się w Warszawie, która od trzech lat była stolicą Królestwa Polskiego - autonomicznej monarchii konstytucyjnej wchodzącej w skład Imperium Rosyjskiego. Dzieciństwo Karola Beyera przypadło na schyłek panowania Aleksandra I. Polska, jako niepodległe państwo nie istniała. Karol był uczniem Liceum Warszawskiego, zafascynował się nową techniką - praprzodkiem fotografii, czyli dagerotypią. Poznał jej tajniki, gdy po zamknięciu Liceum po Powstaniu Listopadowym wyjechał na dalszą naukę do Paryża. Po powrocie do kraju, Beyer otworzył w Warszawie w roku 1844 pierwszy zakład dagerotypów - późniejsze atelier fotograficzne, które działało aż do roku 1872. Interesował się także numizmatyką. W kolejnym powstaniu (1863), został uwięziony, a następnie wywieziony w głąb Rosji. Zmarł w Warszawie w 1877 roku.
Jego wszechstronne zainteresowania sprawiły, że podejmował w fotografii wszelkie możliwe tematy. Zajmował się fotografią naukową: w 1851 roku wykonał dagerotypy zaćmienia słońca, w 1854 fotografował monety i medale polskie, w 1856 zdokumentował najcenniejsze zbiory polskich kolekcjonerów zabytków, zaprezentowane na wystawie w Warszawie, na przełomie 1858 i 1859 fotografował dzieła sztuki wystawione przez kolekcjonerów w Krakowie. Reprodukował w technikach fotograficznych współcześnie powstające obrazy, rysunki i rzeźby, przyczyniając się do ich popularyzowania. Fotografował architekturę i pejzaże na obszarze od Gdańska przez Płock i Częstochowę, po Kraków i Ojców. Portretował swoją rodzinną Warszawę oraz jej mieszkańców, utrwalając zmiany zachodzące w architekturze miasta, a także życie codzienne stolicy, również w chwilach szczególnie dramatycznych, jak wydarzenia 1861 roku.
Karol Beyer był autorem pierwszych polskich fotoreportaży (seria zdjęć z budowy Mostu Kierbedzia 1859-1864) oraz pierwszym polskim fotografem, stale współpracującym z prasą ilustrowaną. Miał swój udział przy powoływaniu do życia Tygodnika Ilustrowanego (1859) i Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych (1860). Jako przyjaciel malarzy, pisarzy, dziennikarzy, naukowców i finansistów pozostawał w centrum wydarzeń nie tylko kulturalnych, ale także politycznych. Wszystkie znaczące inicjatywy w Warszawie realizowano z udziałem Beyera. Znane było jego powiedzenie, świadczące o ustawicznej gotowości do bezinteresownej pracy dla wspólnego dobra: beze mnie te rzeczy się nie robią. O jego pozycji u współczesnych, także poza granicami kraju, świadczył fakt, że od 1855 roku pozostawał członkiem Société française de photographie, prestiżowego stowarzyszenia założonego w Paryżu w 1854 roku i skupiającego aktywnych fotografów z całego świata.
Fotografia, 12 x 9 cm (owal), szkło soczewkowe, ramka wewn. mosiężna, zewn. drewniana; plecy z podpórką, nalepka drukowana: Zakład Fotograficzny Karola Beyera w Warszawie…; piórem: fotografia Jadwigi Kossowskiej 1861 roku
ok. 1861-1864, 1865-1867
papier albuminowy naklejony na karton, 9,3 × 5,9 cm (9,7 × 6,2 cm), 9,2 × 5,4 cm (10,3 × 6 cm),
nazwiska portretowanych na przodzie każdej pracy, napis "Karol Beyer w Warszawie" na przodzie jednej...
ca. 1861-1864, 1865-1867
albumin paper mounted on cardboard, 9.3 × 5.9 cm (9.7 × 6.2 cm), 9.2 × 5.4 cm (10.3 × 6 cm),
names of portrayed persons on the front of each work, inscription "Karol Beyer w Warszawie" on the...
1863-1866
albumin paper 22.7 x 27.8 cm, mounted on cardboard 27.9 x 33.8 cm,
the "Fot. K. Beyer" inscription in the print comes from the negative,
vintage print
Considered to be the first professional...
1863-1866
papier albuminowy 22,7 x 27,8 cm, naklejony na karton 27,9 x 33,8 cm,
widoczna na przodzie odbitki sygn. "Fot. K. Beyer" pochodzi z negatywu fotografii,
vintage print
Beyer, uznawany za pierwszego...
Fotografia form. 8,7x5,8 cm na oryg. podkładzie form. 10x6,3 cm autorstwa Karola Beyera w Warszawie
fotografia czarno-biała, papier albuminowy na tekturce,
9,7 x 6,2 cm (wymiar tekturki) 9,1 x 5,9 cm (wymiar odbitki);
na odwrocie opis ołówkiem, pieczątka zakładowa; odbitka
autorska (zakładowa), nakład: nieokreślony,...
dagerotyp, 9,5 x 7 cm ( w świetle oprawy), 18 x 15,5 cm