Graficzka, rysowniczka, pedagog, działaczka artystyczna. Urodziła się 25 lipca 1929 w Warszawie, zmarła 22 kwietnia 1990 w Warszawie. Mieszkała w Warszawie.
Była córką Stanisława Ostoja-Chrostowskiego, wybitnego grafika okresu międzywojennego. W latach 1946-1950 studiowała malarstwo i grafikę w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie u J. Cybisa T. Kulisiewicza. W 1950 rozpoczęła na Wydziale Grafiki tej uczelni pracę pedagogiczną, którą kontynuowała niemal do śmierci, w latach 1962-1989 prowadząc własną pracownię grafiki warsztatowej. Równolegle działała w Związku Polskich Artystów Plastyków, w którym pełniła wiele funkcji społecznych.
Czas jej debiutu zbiegł się z okresem dominacji doktryny socrealizmu w sztuce polskiej. W pierwszej połowie lat 50. cykle jej akwafort: W WALCE, POWSTANIE KOŚCIUSZKOWSKIE, Z PGR-U zdobyły nagrody na oficjalnych salonach - II, III i IV Ogólnopolskiej Wystawie Plastyki.
Kryzys zdrowotny (nadwerężenie nadgarstków) w 1973 zmusił ją do przejściowego zaniechania forsownej pracy przy grafice. Powstał wtedy rysunkowy cykl RĘCE, w którym artystka odbijała swe dłonie pokryte farbami. Wróciła do pełnej sprawności w 1975, tworząc kolejne kompozycje z zarzuconych cyklów. Od 1977 wykonywała unikatowe odbitki łączące grafikę z malarstwem i collagem. W 1986 zapadła na chorobę nowotworową. Od 1988 wprowadziła do swego warsztatu sitodruk i kontynuowała eksperymenty malarskie.
Uprawiała głównie akwafortę i techniki mieszane. Jej prace często miały wymowę metaforyczną. Odznaczały się mistrzostwem technicznym i malarskim zróżnicowaniem walorów.
technika mieszana, papier; 42,5 x 60 cm (wymiar arkusza w świetle oprawy);
sygn. i dat. p. d.: Chrostowska 87 (ołówkiem), opisana l. d.: BYK (ołówkiem), nakład śr. d.: 1/1 (ołówkiem).
technika mieszana, papier; 42,5 x 60 cm (wymiar arkusza w świetle oprawy);
sygn. i dat. p. d.: Chrostowska 87 (ołówkiem), opisana l. d.: BYK (ołówkiem), nakład śr. d.: 1/1 (ołówkiem).
technika własna; 75 x 50 cm (wymiar arkusza w świetle oprawy)
Akwaforta, odprysk, papier; 18 x 24 cm
Sygnowany ołówkiem pod ryciną: Chrostowska 50
Pochodzenie: z kolekcji małżeństwa aktorów Wandy Majerówny i Leonarda Pietraszaka
Akwaforta, odprysk, papier; 18 x 24 cm
Sygnowany ołówkiem pod ryciną: Chrostowska 50
Pochodzenie: z kolekcji małżeństwa aktorów Wandy Majerówny i Leonarda Pietraszaka
technika własna; 75 x 50 cm (wymiar arkusza w świetle oprawy)
technika własna; 75 x 50 cm (wymiar arkusza w świetle oprawy)
własna technika graficzna, barwna (litografia?), papier, 45 x 58,5 cm (kompozycja), 47 x 60 cm (wymiar arkusza w świetle oprawy);
sygn., dat. i opisana u dołu: Głowa I Chrostowska 87 (ołówkiem).
technika mieszana, papier; 42,5 x 60 cm (wymiar arkusza w świetle oprawy);
sygn. i dat. p. d.: Chrostowska 87 (ołówkiem), opisana l. d.: BYK (ołówkiem), nakład śr. d.: 1/1 (ołówkiem).
własna technika graficzna (akwaforta, akwatinta barwna), papier; 59 x 47 cm (wymiar kompozycji), 71,5 x 57,5 cm (wymiar arkusza);
sygn., dat. i opisana u dołu: Portret XII / epreuve d`artiste / H. Chrostowska 71 (ołówkiem).
technika mieszana, papier, 41 x 56 cm (zadruk),
sygn. p.d.: Chrostowska 75, opisany l.d.: Ręce VIII
akwaforta, papier, 23 x 29 cm,
sygn. i dat. p.d.: Chrostowska 54, opisany l.d.: Żniwa
akwaforta, papier, 33 x 43 cm,
sygn. i dat. p.d.: Chrostowska 56, opisany l.d.: Dziady część I
technika własna (grafika na metalu barwna, podmalowana), papier, 55 x 50,3 cm
sygn. oł. pod ryc. l.: Trzy Figury, śr.: 8/30, p.: Chrostowska 83
olej,emalia/tektura, 40 x 57 cm
sygnowany i datowany p.d.: Chrostowska 82
techniki metalowe barwne, papier, 65,5 x 50 cm
sygn. oł. pod ryc. l.: Figura Srebrna II, śr.: 8/20, p.: Chrostowska 77
na odwr. dwie nalepki Warexpo: z nr 02640, ceną i nr umowy, niżej nalepka z danymi pracy
Technika mieszana, barwna, papier; wym.: 524 x 660 mm; sygn. oł. p.d.: Chrostowska 77/86, odbitka unikatowa, nr 1/1.
akwaforta, akwatinta, sucha igła, papier, 64,5 x 49,5 cm
sygn. oł. pod ryc. l.: Cykl „Spotkania” Akt 3/10, p.: Chrostowska 64
technika własna/papier, 35 x 48 cm (zadruk)
sygnowany i datowany ołówkiem p.d.: 'Chrostowska 80', opisany l.d.: 'Ptak biały II'
akwaforta, odprysk/papier, 20 x 26,5 cm (w świetle passe-partout)
sygnowany ołówkiem p.d.: 'Chrostowska 71'
technika własna/papier, 51 x 32 cm (w świetle passe-partout)
sygnowany, datowany i opisany ołówkiem u dołu: '"Figura" | 6/9 | Chrostowska '81'
monotypia/papier, 68 x 52 cm
sygnowany, datowany i opisany u dołu: '"Portret" | 1/1 | Chrostowska 82'
sygn. dat. p.d.
akwaforta
15.8x19.3 cm
olej, papier, 40 x 57 cm,
sygn. i dat. p.d.: Chrostowska 85
technika własna/papier, 25,5 x 15,5 cm (w świetle passe-partout)
opisany l.d.: 'Akt III'