Feliks Roliński uczęszczał do gimnazjum w Warszawie, po jego ukończeniu wyjechał do Monachium, gdzie kontynuował naukę w Kunstgewerbeschule i Akademii Sztuk Pięknych. Uzupełniał studia artystyczne w Dreźnie, we Włoszech i na Węgrzech. Powrócił do Warszawy w 1902 roku i pracował jako kierownik sali rysunkowej Muzeum Rzemiosł i Sztuki Stosowanej.
W okresie międzywojennym pracował jako nauczyciel: w Szkole Realnej Stowarzyszenia Techników Polskich im. Staszica w Warszawie (1906-1935), w Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych i Malarstwa im. Gersona (1920-1939), na Państwowych Kursach Pedagogicznych (1920-1922). Uczył również w Szkole Sztuk Pięknych (późniejszej Akademii Sztuk Pięknych) perspektywy odręcznej i dydaktyki plastyki (od 1924) i w Żeńskiej Szkole Architektury im. Noakowskiego (od 1929).
Działał w środowisku artystów, był wieloletnim prezesem Powszechnego Stowarzyszenia Nauczycieli Rysunku. W czasie II wojny światowej uczył w Państwowej Szkole Zawodowej Metalowo-Odlewniczej w Warszawie, uczestniczył również w tajnym nauczaniu. W 1945 podjął pracę w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Warszawie. Roliński był w niej profesorem nadzwyczajnym i kierownikiem studium pedagogicznego. Przeszedł na emeryturę w 1961 roku.
Opublikował kilka prac z dziedziny pedagogiki plastyki, m.in. Perspektywa odręczna. Teoria i praktyka (1962).
Posługiwał się głównie techniką olejną, niekiedy malował akwarelą i temperą. Tematyka jego prac obejmowała pejzaż, martwą naturę, portret.
Od 1910 roku wystawiał swoje prace w Salonach Zachęty (wystawy indywidualne w 1926, 1929, 1931) oraz w Instytucie Propagandy Sztuki w Warszawie. Brał udział w wystawie polskich marynistów w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi (1927). Po wojnie jego prace prezentowane były m.in. na III Ogólnopolskim Salonie Malarstwa, Rzeźby i Grafiki w Poznaniu (1948), na Ogólnopolskich Wystawach Plastyków w Muzeum Narodowym w Warszawie (1950, 1952, 1954), na wystawie Malarstwo w XV-leciu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej tamże (1961); miał indywidualną wystawę w Kordegardzie na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie jesienią 1963.
olej, płótno
50 x 41 cm
sygn p.d.: F. Roliński
według Leon WYCZÓŁKOWSKI (1852-1936)
olej, płótno, 78 x 60,5 cm;
sygn. p. d.: Roliński (słabo czytelnie);
Obraz po konserwacji.
olej, płótno naklejone na tekturę; 37 x 48,5 cm;
na odwrocie papierowa nalepka autorska z autorem i tytułem obrazu: Feliks Roliński / Torfowisko / cena zł. … (zatarte), oraz uszkodzona nalepka z TPSP w Warszawie (?) z...
olej/płótno naklejone na tekturę, 48 x 36 cm
sygnowany, opisany i datowany p.d.: 'F. ROLIŃSKI · WENECJA · 1924·'
na odwrociu dwie papierowe nalepki z Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie
akwarela, papier
49.5x71.5 (w świetle passe-partout)
olej na płótnie dublowanym,
35,5 x 53 cm,
sygnowany l.d. "Roliński"
Olej, płótno naklejone na tekturę; 25 x 34 cm w świetle passe-partout
Sygn. p.d. F.ROLIŃSKI WENECJA 1924
Na odwrocie nalepka TZSP z nazwiskiem autora i tytułem pracy.
Obraz opisany w Przewodniku po Wystawie Towarzystwa...
Olej, płótno; 50 x 41 cm w świetle
Sygnowany p. d.: F. Roliński
Olej, tektura; 39,5 x 49,3 cm
Sygnowany p. d.: F. Roliński
Na odwrociu naklejka: Roliński Felix "fragment Pałacu w Wilanowie"
olej, tektura, wym. 38 x 47 cm;
sygn. l.d.: F. ROLIŃSKI. WILNO. 1929
na odwrocie fragment nalepki wystawowej i nalepka z tytułem obrazu