w wolnym tłumaczeniu "przedmiot gotowy" - nazwa nadana przez Marcela Duchampa pracy, na którą składa się masowo produkowany przedmiot, niekiedy tylko nieznacznie zmieniony i zaprezentowany w charakterze dzieła sztuki. Pierwszym ready-made było koło rowerowe zamontowane na stołku. Dało ono początek wielu podobnym aktom twórczym polegającym na wyjmowaniu obiektu z jego kontekstu i nadawaniu mu decyzją artysty nowego znaczenia. Najgłośniejszym ready-made jest odrzucona przez salon Towarzystwa Artystów Niezależnych w Nowym Jorku "Fontanna" z 1917 r., czyli pisuar podpisany przez Duchampa nazwiskiem rzekomego producenta urządzeń sanitarnych R. Mutta. Podobne gesty czynili później Pablo Picasso, surrealiści, przedstawiciele pop artu czy twórcy asamblaży. Tego typu działania, w których liczy się raczej decyzja artysty, a nie materialne dzieło, przyczyniły się także do powstania konceptualizmu.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl