BUŁHAK Jan (1876-1950)
Para zdjęć Wilna. Z cyklu: Wilno w fotografiach Jana Bułhaka.
- Wilno: Ostra brama, 1916
fotografia naklejona na karton; 15 x 11 cm;
Na odwrocie kartonu: autorskie, drukowane naklejki z nazwą cyklu zdjęć i datą . Pieczątki: Jan BUŁHAK FOTOGRAF, WILNO, Portowa 6; pieczątka copyright. Z cyklu: Wilno w fotografiach Jana BUŁHAKA.
Odbitka autorska.
Lewy dolny róg uszkodzony.
- Wilno: Wilja..., 1916
fotografia 11 X 16 cm naklejona na karton. Odbitka autorska. Na odwrocie kartonu: autorskie, drukowane naklejki z nazwą cyklu zdjęć i datą. Tytuły wpisane tamże, odręcznie przez artystę. Pieczątki: Jan BUŁHAK FOTOGRAF, WILNO, Portowa 6 oraz pieczątka copyright. Z cyklu: Wilno w fotografiach Jana BUŁHAKA.
134
Tytuły wpisane na drukowanych naklejkach, odręcznie przez artystę, ale naklejki są zamienione miejscami.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
odbitki autorskie w oprawie introligatorskiej; wymiary ca 11 x 16,5 cm; passe-partout - 29,3 x 22 cm.
Wilno, przed 1944
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Ogólny stan zachowania fotografii: do konserwacji.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Teka 20 fotografii Łazienek Królewskich z kolekcji Warszawa, 1920 r.
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 16 x 11 cm
wymiar każdej fotografii: 16 x 11 cm, 20 arkuszy o wym.: 32 x 24,7 cm z naklejonymi fotografiami,
na odwrociu pieczęcie: 'FOT. JAN BUŁHAK | WARSZAWA-UNIWERSYTET'
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Teka zawierająca 21 cz.-b. fot. przedstawiające widoki Wilna: ul. Zamkowa, Uniwersytet (2 fot.), Skopówka, kościół św. Anny, Góra Trzykrzyska, Zaułek Bernardyński, kościół bernardynów, Pałac Słuszków (2 fot.), katedra (2 fot.), kaplica św. Kazimierza w katedrze, kościół św. Piotra i Pawła (3 fot.), kościół św. Jana, Cmentarz na Rossie, a także Matka Boska Ostrobramska i pejzaże kresowe (2 fot.); Wilno, przed 1939; każda fot. (poza ostatnią) podklejona tekturą o wymiarach ok. 250x330 mm, wymiary fot.: ok. 165x115 mm, wymiary fot. obrazu Matki Boskiej Ostrobramskiej: 227x282 mm; na wszystkich fot. i tekturach tłoczona sygn. autora, ponadto każda karta opatrzona na verso pieczęcią z opisem; oryginalna teka z szyldzikiem, sztywna, płócienna, ze złoconym i tłoczonym tyt. i sygn. autora; format: 4o;
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
bez tytułu, przed 1917 (dyptyk)
vintage print, odbitka żelatynowo-srebrowa
16x11 cm (każda)
na obu fotografiach na odwrocie pieczęć artysty
* droit de suite
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
DOM GOTYCKI W PUŁAWACH Z CYKLU: POLSKA W OBRAZACH FOTOGRAFICZNYCH JANA BUŁHAKA
odbitka żelatynowo-srebrowa, 10,8 x 15,7 cm w świetle passe-partout
na odwrocie trzy autorskie pieczęcie
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Cmentarze z cyklu Kresy, 1937 r.
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 10 x 15,5 cm
na odwrociu stempel autorski
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Z cyklu okolice Wilna, lata 30. XX w.
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 10 x 16 cm
na odwrociu stempel autorski
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier fotograficzny, papier barytowy, 11 x 15 cm
na odwrociu stempel autorski
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Cemeteries from the series Kresy, 1937
gelatin silver print, vintage print on Baryta paper, 10 x 15.5 cm
artist's seal on the reverse
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
From the series Nearby Vilnius, the 1930s
gelatin silver print, vintage print on Baryta paper, 10 x 16 cm
artist's seal on the reverse
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
From the series Kresy, the 1930s
gelatin silver print, vintage print on Baryta paper, 11 x 15 cm
artist's seal on the reverse
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier naklejony na karton;
wymiar każdej fotografii ok.: 11 x 15 cm, 32 x 24 cm (wymiar każdego kartonu);
sygn. p. d. suchym tłokiem: JAN BUŁHAK / WILNO.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier naklejony na karton;
wymiar każdej fotografii ok.: 11 x16 cm (w pionie lub w poziomie),
32 x 24 cm (wymiar każdego kartonu);
sygn. p. d. suchym tłokiem: JAN BUŁHAK / WILNO.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier naklejony na karton;
wymiar każdej fotografii ok.: 11 x16 cm (w pionie lub w poziomie),
32 x 24 cm (wymiar każdego kartonu);
sygn. p. d. suchym tłokiem: JAN BUŁHAK / WILNO, na odwrocie każdej fotografii dodatkowe pieczątki.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier naklejony na karton;
wymiar każdej fotografii: 11 x14 cm (w pionie lub w poziomie),
32 x 24 cm (wymiar każdego kartonu);
sygn. p. d. suchym tłokiem: JAN BUŁHAK / WILNO, na odwrocie jednej fotografii dodatkowe pieczątki.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
1927
dwie tonowane odbitki żelatynowo-srebrowe,
fragment obrazu: 28,3 × 21,9 cm, naklejona na karton 32,2 × 24,1 cm, sucha pieczęć autorska "Jan Bułhak / Wilno" na przodzie odbitki i kartonu, pieczęć "Obraz Matki Boskiej / Ostrobramskiej / po konserwacji w r. 1927" na odwrocie kartonu,
cały obraz: 22 × 16,3 cm, naklejona na karton 32 × 23,8 cm, sucha pieczęć autorska "Jan Bułhak / Wilno" na przodzie odbitki i kartonu, pieczęcie "Obraz Matki Boskiej / Ostrobramskiej / po konserwacji w r. 1927", "Wszelkie prawa / zastrzeżone" i autorska na odwrocie odbitki, pieczęcie "Polska / w obrazach fot. J. Bułhaka", "Obraz Matki Boskiej / Ostrobramskiej / po konserwacji w r. 1927" i "Wszelkie prawa / zastrzeżone" na odwrocie kartonu
vintage
Przedstawione prace są reprodukcjami obrazu Matki Boskiej Ostrobramskiej, znajdującego się w kaplicy ostrobramskiej w Wilnie. Obraz ten, przez wiernych uważany za cudowny, jest jednym z symboli chrześcijaństwa w Polsce i na Litwie.
Wystawy i publikacje w katalogach wystaw (fragment obrazu): Jan Bułhak (1876-1950). Fotografik, Muzeum Narodowe w Warszawie (2007); Światłoczułe. Kolekcje fotografii w Muzeum Narodowym w Warszawie, Muzeum Narodowe w Warszawie (2009).
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Warszawa, 1945. Ul. Emilii Plater
1945
odbitka żelatynowo-srebrowa, 12,5 × 17 cm,
dat., tytuł i pieczęć autorska "J. Bułhak i Syn / Fotograficy / Warszawa - Żolibórz / ul. Święcickiego 18" i numer "N422" na odwrocie
vintage
Wykonane przez Bułhaka w 1945 r. fotografie powojennych ruin warszawskich należą do jednych z najbardziej znanych w tym temacie. Dokumentacja charakteryzuje się specyficznym dla jego twórczości - romantycznym spojrzeniem, pełnym symboli i malowniczości.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
1927
two toned gelatin silver prints,
painting detail: 28.3 x 21.9 cm, pasted on cardboard sized 32.2 x 24.1 cm, artist’s dry stamp reading "Jan Bułhak / Wilno" on the front of the print and cardboard, stamp reading "Obraz Matki Boskiej / Ostrobramskiej / po konserwacji w r. 1927" on the reverse of the cardboard,
whole painting: 22 x 16.3 cm, pasted on cardboard sized 32 x 23.8 cm, artist’s dry stamp reading "Jan Bułhak / Wilno" on the front of the print and cardboard, stamps reading "Obraz Matki Boskiej / Ostrobramskiej / po konserwacji w r. 1927", "Wszelkie prawa / zastrzeżone" and artist’s stamp on the reverse of the print, stamps reading "Polska / w obrazach fot. J. Bułhaka", "Obraz Matki Boskiej / Ostrobramskiej / po konserwacji w r. 1927" and "Wszelkie prawa / zastrzeżone" on the reverse of cardboard
vintage
The featured works are reproductions of the painting of the Lady of the Gate of Dawn displayed in the Chapel of the Gate of Dawn in Vilnius. Considered to be miraculous by Roman Catholics, it is one of the most powerful symbols of Christianity in Poland and Lithuania.
Exhibitions and reproduction in exhibition catalogues (painting detail): Jan Bułhak (1876-1950). A Photographer, National Museum in Warsaw (2007); PhotoSensitive. Photographic Collections in the National Museum in Warsaw, National Museum in Warsaw (2009).
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Warszawa, 1945. Ul. Emilii Plater
1945
gelatin silver print, 12.5 x 17 cm,
dated, titled and artist’s stamp reading "J. Bułhak i Syn / Fotograficy / Warszawa - Żolibórz / ul. Święcickiego 18" and number "N422" on the reverse
vintage
Bułhak’s photographs of the post-war ruins of Warsaw taken in 1945 are among the best-known ones of their kind. His photographic record is characterised by a romantic gaze, rich in symbols and picturesqueness.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
ok. 1915/1921
tonowana odbitka żelatynowo-srebrowa, 14 × 10 cm,
inicjały "J.B." wświetlone w zdjęcie, sucha pieczęć autorska na przodzie, dat., tytuł, dwie pieczęci autorskie i pieczęć "Kolekcja LITWA, Nr 385" na odwrocie
"[...] fotografia będąc par exellence realistyczną, oddaje najłatwiej podobieństwo fizyczne, to jest podobieństwo poszczególnych części postaci i rysów twarzy" - pisał Bułhak, zaznaczając, jak wielu twórców traktuje fotografię czysto dokumentalnie. Twierdził on, że portret musi być wizerunkiem nie tylko fizycznym, ale i duchowym człowieka, "bezimiennym obrazem samego życia". Wiele z jego foto-
grafii powstało przede wszystkim jako dokument miejsc i ludzi, o czym świad-
czy choćby tytuł prezentowanej pracy, wywołując zachwyt humanistycznym podejściem artysty.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
1915/1921
tonowana odbitka żelatynowo-srebrowa, 10,4 × 16,4 cm,
sucha pieczęć autorska na przodzie, dat., tytuł, dwie pieczęcie autorskie i pieczęć "Kolekcja LITWA, Nr 351" na odwrocie
Bułhak przyjechał do Wilna latem 1915 r., gdzie pozostał, nie mogąc opuścić miasta. Początkowo fotografie wykonywał z ukrycia. Później podjął się fotograficznej inwentaryzacji Litwy, w ramach której znalazły się obrazy budynków, wnętrz, a także portrety. Praca należy do częściowo aranżowanego reportażu przedstawiającego kuchnie charytatywne założone przez Wincentego Łubieńskiego oraz do serii portretów stołowników tych jadłodajni.
Podobny kadr przedstawiający tę sytuację został opublikowany w katalogu wystawy Jan Bułhak. Fotografik (Muzeum Narodowe w Warszawie, 2007) z tytułem Kuchnie wileńskie, Głodne dzieci.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
ca. 1915/1921
toned gelatin silver print, 14 × 10 cm,
"J.B" initials exposed onto the photograph, artist’s dry stamp on the front, title, artist’s stamp and stamp reading "Kolekcja LITWA, Nr 385" on the reverse
"[...] Being realistic par excellence, photography makes it highly easy for you to capture the physical likeness, that is the likeness of the individual parts of the body and facial features" - this is what Bułhak wrote, complaining that many artists use photography merely for documentary purposes. He believed that a portrait must not just be a physical, but also spiritual depiction of a person - "a nameless image of life itself." Bułhak took many of his photographs to document places and people, which is proven, for example, by the title of this work. This made him widely appreciated for his humanist attitude to photography.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
1915/1921
toned gelatin silver print, 10.4 × 16.4 cm,
dry artist’s stamp on the front, dated, titled, two artist’s stamps and stamp reading „Kolekcja LITWA, Nr 351" on the reverse
Bułhak came to Vilnius in the summer of 1915 and stayed there, unable to leave the city. Initially, he took his photographs from hiding. Later, he undertook to make a photographic "inventory" of Lithuania comprising buildings, interiors, and portraits. This work comes from a series of staged documentary photographs taken in charity eating places for the poor founded by Wincenty Łubieński, including a set of portraits depicting the diners.
A similar picture showing the same situation was published in the catalogue of the exhibition Jan Bułhak. A Photographer (National Museum in Warsaw, 2007) under the title Vilnius Eating Places, Hungry Children.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier; 17 x 22,5 cm;
sygn l. d.: J. BUŁHAK (sucha pieczęć);
na odwrocie stempel autorski: FOT. JAN BUŁHAK, nr 7216. oraz wtórne opisy ołówkiem
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Wilno - Katedra na Antokolu, 1916
fotografia, brom, papier naklejony na tekturę; 12 x 15 cm;
na odwrocie stemple autorskie oraz nalepka z opisem zdjęcia.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Wilno - Dookoła Św. Kazimierza, 1916
fotografia, brom, papier naklejony na tekturę; 9,8 x 17 cm;
na odwrocie stemple autorskie oraz nalepka z opisem zdjęcia.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Wilno. Kościół św. Jerzego w Łukiszach
lata 20. XX w.
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 18,2 x 25,9 cm, podklejona na karton 24 x 32 cm,
sygn. na przodzie, sucha pieczęć autorska na odwrocie kartonu,
vintage print
W inwentaryzacji fotograficznej II Rzeczpospolitej, nad którą Bułhak pracował przez wiele lat, znaczące miejsce zajmują krajobrazy wileńskie. Stworzył tam wiele ujęć architektury. Bardzo często były to raczej piktorialne impresje niż obiektywna dokumentacja. Przykładem takiej fotografii jest prezentowana praca, w której architektura zdaje się być tłem dla otaczającej ją bujnej roślinności, którą zachwycił się artysta.
Wystawa: Jan Bułhak. Fotografik, Muzeum Narodowe w Warszawie, 2007.
Publikacja: Jan Bułhak. Fotografik (Muzeum Narodowe w Warszawie, 2007).
Inna odbitka fotografii znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Kresy, Okolice Wilna z serii Polska w obrazach fotograficznych Jana Bułhaka
lata 30. XX w.
pięć odbitek żelatynowo-srebrowych, papier, 11 x 15,1 cm, 11,3 x 16 cm,
9,7 x 16 cm, 10,5 x 16,2 cm, 11,1 x 16,3 cm, naklejone na kartony 31,3 x 24,1 cm,
pieczęć autorska oraz pieczęć "Polska w obrazach fotogr. J. Bułhaka",
z tytułem na odwrocie każdej odbitki,
vintage prints
Przedstawione fotografie należą do zbioru 6 tysięcy kadrów, na których Bułhak udokumentował II Rzeczpospolitą. Autor dokonał swego rodzaju inwentaryzacji krajobrazu kraju, zachowując przy tym najwyższe walory estetyczne. Fotografie wykonane były w nurcie Fotografii Ojczystej, którego był twórcą i propagatorem.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Vilnius. St. George Church in Łukisze
1920s
gelatin silver print, 18.2 x 25.9 cm, mounted on cardboard 24 x 32 cm,
signed on the front, dry artist`s stamp on the reverse of cardboard,
vintage print
The Vilnius landscapes represent a highly appreciated part of Bułhak`s monumental body of works depicting Poland, which he worked on for many years. His Vilnius photographs, which are pictorialist impressions rather than a documentary record, are rich in depictions of architecture, architectural details, sculptures, gateways, etc. The work presented here is a fine example of this kind of photography. Architecture seems to be a mere backdrop for the impressive trees and plants around it, which apparently fascinated the artist.
Exhibition: Jan Bułhak. A Photographer, National Museum in Warsaw, 2007.
Publication: Jan Bułhak. A Photographer (National Museum in Warsaw, 2007).
Another print of this photograph is owned by the National Museum in Warsaw.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Eastern Borderlands, Vilnius Area from the series Poland in Jan Bułhak`s Photographic Images
1930s
five gelatin silver prints, 11 x 15.1 cm, 11.3 x 16 cm,
9.7 x 16 cm, 10.5 x 16.2 cm, 11.1 x 16.3 cm, mounted on cardboards 31.3 x 24.1 cm,
artist`s stamp and stamp reading "Polska w obrazach fotogr. J. Bułhaka"
with the title on the reverse of each print,
vintage prints
The photographs come from a collection of 6 thousand images in which Bułhak documented Poland. He was making an "inventory" of the Polish landscape while maintaining top aesthetic quality of the images. In the pictures Bułhak is faithful to the concept of Native Photography, which he coined and promoted.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
lata 30. XX w.
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 11,8 x 16,7 cm,
sucha pieczęć na przodzie,
pieczęć autorska "Polska w obrazach fotogr. J. Bułhaka" z dopisanym ręcznie tytułem na odwrocie,
vintage print
Przedstawiona fotografia należy do inwentaryzacji polskiego krajobrazu - 6 tysięcy obrazów fotograficznych z całej Polski, jaką wykonał Bułhak. Dokumentował pejzaże w nurcie Fotografii Ojczystej, którego był twórcą i propagatorem.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
lata 20. XX w.
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 29,3 x 21 cm,
naklejona na karton 30,5 x 23,7 cm,
sygn. i sucha pieczęć autorska na przodzie,
sygn., opis i pieczęć autorska na odwrocie kartonu,
vintage print
Wiele z fotografii Bułhaka powstawało przy świetle słonecznym. Lecz cienie rejestrowane przez niego wciąż były miękkie, co sprawiało że obraz zachowywał charakterystyczną dla tego okresu
w fotografii plastykę.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
1930s
gelatin silver print, 11.8 x 16.7 cm,
dry stamp on the front,
artist`s stamp reading "Polska w obrazach fotogr. J. Bułhaka", with hand-written title on the reverse,
vintage print
This photograph belongs to the rich ‘inventory` of Polish landscape made by Bułhak, which consists of 6 thousand photographs from across Poland. Bułhak documented Polish scenery following the concept of Native Photography, which he coined and promoted.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
1920s
gelatin silver print, 29.3 x 21 cm,
mounted on cardboard 30.5 x 23.7 cm,
signed and artrist`s dry stamp on the front,
signed, described and artist`s stamp on the reverse of cardboard,
vintage print
Bułhak made many of his photographs in sunlight. Yet, the shadows he captured remained soft, giving his images an air characteristic of the photography style prevailing at the time.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier; 11,2 x 16 cm;
sygn. suchym tłokiem p. d.: J. BUŁHAK /WARSZAWA w prostokącie.
Na odwrocie prostokątny stempel z odręcznie wpisanym nr: KOLEKCJA / "LITWA" / No 265, prostokątny stempel autorski z powtórzonym nr zdjęcia z kolekcji oraz odręczny napis ołówkiem: Rusinowiec pod Mińskiem, prostokątna pieczątka: WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE / COPYRIGHT BY JAN BUŁHAK WILNO 1921;
odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier; 11,2 x 16,2 cm;
sygn. suchym tłokiem p. d.: J.BUŁHAK w prostokącie;
na odwrocie prostokątny stempel z odręcznie wpisanym nr: KOLEKCJA / "LITWA" / No 536, prostokątny stempel autorski z powtórzonym nr zdjęcia z kolekcji oraz odręczny napis ołówkiem: (nieczytelny), prostokątna pieczątka: WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE / COPYRIGHT BY JAN BUŁHAK WILNO 1921;
odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier;
11,2 x 16 cm;
sygn. suchym tłokiem p. d.: J. BUŁHAK /WARSZAWA w prostokącie;
na odwrocie prostokątny stempel z odręcznie wpisanym nr: KOLEKCJA / "LITWA" / No 573, prostokątny stempel autorski z powtórzonym nr zdjęcia z kolekcji oraz odręczny napis ołówkiem: "Jesienna noc", prostokątna pieczątka: WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE / COPYRIGHT BY JAN BUŁHAK WILNO 1921; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier; 11 x 16,2 cm;
sygn. suchym tłokiem p. d.: J. BUŁHAK /WARSZAWA w prostokącie;
na odwrocie prostokątny stempel z odręcznie wpisanym nr: KOLEKCJA / "LITWA" / No 397, prostokątny stempel autorski z powtórzonym nr zdjęcia z kolekcji oraz odręczny napis ołówkiem: (...) - nieczytelnie, prostokątna pieczątka: WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE / COPYRIGHT BY JAN BUŁHAK WILNO 1921;
odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier; 10,7 x 16,5 cm;
sygn. suchym tłokiem p. d.: J. BUŁHAK /WARSZAWA (w prostokącie);
na odwrocie prostokątny stempel z odręcznie wpisanym nr: KOLEKCJA / "LITWA" / No 250, prostokątny stempel autorski z powtórzonym nr zdjęcia z kolekcji oraz odręczny napis ołówkiem: Nowogródek, prostokątna pieczątka: WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE / COPYRIGHT BY JAN BUŁHAK WILNO 1921; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Wilno. Katedra. Widok ogólny, lata 30.
Fotografia; wym.: 11,4 x 15,8 cm; na odwrocie pieczęcie autorskie J. Bułhaka.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Dwór Peresieka pod Mińskiem, 1921
fotografia czarno-biała, brom, papier; 10,7 x 16,2 cm;
sygn. (suchym tłokiem) p. d.: J. BUŁHAK /WARSZAWA (w prostokącie).
Na odwrocie prostokątny stempel z odręcznie wpisanym nr: KOLEKCJA / LITWA / No 77, prostokątny stempel autorski z powtórzonym nr zdjęcia z kolekcji oraz odręczny napis ołówkiem: Dwór Peresieka / pod Mińskiem, prostokątna pieczątka: WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE / COPYRIGHT BY JAN BUŁHAK WILNO 1921;
odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
1934
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 11,3 x 16,8 cm,
sucha pieczęć autorska na przodzie, cztery pieczęci na odwrocie, w tym autorska z datą oraz archiwum fotograficznego Wydziału Turystyki Ministerstwa Komunikacji oraz "Polska w obrazach fotograficznych J. Bułhaka" z odręcznie wpisanym numerem 2973 oraz tytułem,
vintage print
Bułhak sumiennie realizował swój plan Fotografii Ojczystej dokumentując wszystkie zakątki kraju, do których mógł dotrzeć. Wykonał ponad dziesięć tysięcy ujęć obrazujących Polskę. Propagował i wprowadzał w życie następującą ideę: "najważniejsze i najszczytniejsze zadanie, jakie można postawić człowiekowi z kamerą fotograficzną w ręku: zadanie stworzenia pełnego, prawdziwego i pięknego `portretu` ojczyzny".
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Warszawa. Widok na dachy Starego Miasta
1920-1921
tonowana odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 21,8 x 29,2 cm,
sucha pieczęć autorska na przodzie, pieczęć autorska na odwrocie,
vintage print
"Architektura jest w fotografii tematem, najbardziej uzależnionym od rodzaju i budowy kamery, dlatego to fotografowanie jej wymaga nie tylko poczucia bryły i plastyczności, ale i pewnych specjalnych wiadomości technicznych." - tłumaczył Bułhak, w którego dorobku twórczym fotografia architektury zajmowała istotne miejsce.
Zdjęcie powstało podczas kilkumiesięcznego pobytu Bułhaka w Warszawie, spowodowanego wojną polsko-bolszewicką. Objął on wówczas kierownictwo nad pracownią fotograficzną Oddziału Naukowo-Szkolnego w Ministerstwie Spraw Wojskowych. Z tego okresu pochodzi bogata dokumentacja Warszawy i jej okolic. W 13 tomach znalazły się zdjęcia: Starego Miasta, Zamku Królewskiego, Wilanowa, Łazienek, Belwederu, Pałacu i Ogrodu Saskiego, Natolina, Królikarni, Pałacu Krasińskich i Brühla.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Grodno. The Niemen and the Castle
1934
gelatin silver print, 11.3 x 16.8 cm,
artist`s embossed stamp on the front, four stamps on the reverse, including a stamp of the Photographic Archives of the Tourist Department at the Ministry of Communication and stamped inscription "Poland in J. Bułhak`s Photographs" with hand-written number 2973 and title
vintage print
Bułhak was consistently pursuing his concept of Homeland Photography, documenting all the parts of Poland he could reach, capturing over ten thousand images. He propagated and put into practice the following idea: "the crucial and most noble task facing a man with a photographic camera is to create a full, true and beautiful `portrait` of his native land".
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
Warsaw. View on Roofs of the Old Town
1920-1921
toned gelatin silver print, 21.8 x 29.2 cm,
artist`s embossed stamp on the front, artist`s stamp on the reverse,
vintage print
As Bułhak explains, "of all photographic themes architecture depends the most on the type and design of the camera. Therefore architectural photography does not only require a sense of shape and three-dimensionality but also a certain level of technical expertise". Architectural photography had a significant place in Bułhak`s work.
The photograph was made when the artist was staying in Warsaw due to the Polish-Bolshevik war. At the time, he was head of the photographic studio of the Scientific and Educational Department at the Ministry of Military Affairs. It was then that Bułhak produced rich documentation of Warsaw and its area. Thirteen volumes of photographs feature photos of the Old Town, the Royal Castle, the Wilanów Castle, the Łazienki, the Belweder Palace, the Saxon Palace and Gardens and the Natolin, Królikarnia, Krasiński and Brühl palaces.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUŁHAK Jan (1876-1950)
fotografia czarno-biała, brom, papier; 11,2 x 16,2 cm;
sygn. suchym tłokiem p. d.: JAN BUŁHAK / WILNO w prostokącie;
na odwrocie prostokątny stempel z odręcznie wpisanym nr: KOLEKCJA / "LITWA" / No 665, prostokątny stempel autorski z powtórzonym nr zdjęcia z kolekcji oraz odręczny napis ołówkiem, prostokątna pieczątka: WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE / COPYRIGHT BY JAN BUŁHAK WILNO 1921; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament