Marian Solisz - Kreski
Wernisaż: 2009-11-04 18:00:00
Galeria Promocyjna zrealizowała wystawę malarstwa Mariana Solisza. Artysta ukończył Wydział Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Brał udział w wielu wystawach. Ostatnia, nosiła tytuł: Rzut. Mapa. Plama. Była pokazywana w Galerii Szyb Wilson w Katowicach. Część tej ekspozycji znalazła się w Galerii Promocyjnej.
Obrazy pokryte są dokładną siatką miejsc, budynków. Tworzą skomplikowane mapy. Z jednej strony można patrzeć na tę twórczość, jak na obrazy abstrakcyjne, które nie są pierwotnym zapisem realnego świata, ale jego przetworzeniem. Solisz operuje czystymi kolorami, farba położona jest płasko, plakatowo. Czuje się w tych pracach zamiłowanie artysty do architektury. Oglądając te obrazy stajemy się widzami i zarazem uczestnikami widowiska z perspektywy lotu ptaka. Dzięki takiemu podejściu, abstrakcyjny temat, nabiera cech filozoficznych. Obrazy wzbudzają w nas zadumę nad ludzką egzystencją. Nad dramatycznie kruchym żywotem człowieka w porównaniu do nieskończoności kosmosu.
Inne odczucia towarzyszą pracom jak Chaos, czy Obiekt. Są to obrazy abstrakcyjne, proste, oscylujące między kilkoma kolorami. Czuje się siłę konstrukcji. Budowa tych obrazów pokazuje, że Solisz potrafi także w sposób czysto malarski podejść do tematu, pokazać jak istotna jest barwa i linia w malarstwie.
Powrót
Obrazy pokryte są dokładną siatką miejsc, budynków. Tworzą skomplikowane mapy. Z jednej strony można patrzeć na tę twórczość, jak na obrazy abstrakcyjne, które nie są pierwotnym zapisem realnego świata, ale jego przetworzeniem. Solisz operuje czystymi kolorami, farba położona jest płasko, plakatowo. Czuje się w tych pracach zamiłowanie artysty do architektury. Oglądając te obrazy stajemy się widzami i zarazem uczestnikami widowiska z perspektywy lotu ptaka. Dzięki takiemu podejściu, abstrakcyjny temat, nabiera cech filozoficznych. Obrazy wzbudzają w nas zadumę nad ludzką egzystencją. Nad dramatycznie kruchym żywotem człowieka w porównaniu do nieskończoności kosmosu.
Inne odczucia towarzyszą pracom jak Chaos, czy Obiekt. Są to obrazy abstrakcyjne, proste, oscylujące między kilkoma kolorami. Czuje się siłę konstrukcji. Budowa tych obrazów pokazuje, że Solisz potrafi także w sposób czysto malarski podejść do tematu, pokazać jak istotna jest barwa i linia w malarstwie.
Powrót