Porównaj: Eugeniusz Markowski, tekst: Zbigniew Taranienko, Warszawa, 2005, poz. kat. 103, 110 (obrazy z serii Piramida).
Prezentowana praca jest kontynuacją twórczości Eugeniusza Markowskiego zapoczątkowaną w latach 70. XX w., kiedy to twórca zaczął odchodzić od stonowanych, monochromatycznych kompozycji, włączając do swojego języka artystycznego kontrastowy kolor. Przez stosowane środki formalne, prace artysty często są wiązane ze środowiskiem niemieckich twórców nowych dzikich, czy nurtem nowej figuracji. Wyjątkowo trafnym komentarzem, w pełni odzwierciedlającym intencje w kreowanych przedstawieniach, jest wypowiedź samego Eugeniusza Markowskiego: „Mnie osobiście interesuje przede wszystkim groteskowy i wyraźny kontrast istniejący dziś między coraz zawrotniej rosnącym rozwojem technologicznym a niezmiennością prymitywnych i elementarnych ludzkich pasji i instynktów”.
olej, płótno; 120 x 80 cm;
sygn. l. g.: E.Markowski;
opisany na odwrocie: PIRAMIDA (na blejtramie) / E. Markowski / E.Markowski I-II / 80.
Porównaj: Eugeniusz Markowski, tekst: Zbigniew Taranienko, Warszawa, 2005, poz. kat. 103, 110 (obrazy z serii Piramida).
Prezentowana praca jest kontynuacją twórczości Eugeniusza Markowskiego zapoczątkowaną w latach 70. XX w., kiedy to twórca zaczął odchodzić od stonowanych, monochromatycznych kompozycji, włączając do swojego języka artystycznego kontrastowy kolor. Przez stosowane środki formalne, prace artysty często są wiązane ze środowiskiem niemieckich twórców nowych dzikich, czy nurtem nowej figuracji. Wyjątkowo trafnym komentarzem, w pełni odzwierciedlającym intencje w kreowanych przedstawieniach, jest wypowiedź samego Eugeniusza Markowskiego: „Mnie osobiście interesuje przede wszystkim groteskowy i wyraźny kontrast istniejący dziś między coraz zawrotniej rosnącym rozwojem technologicznym a niezmiennością prymitywnych i elementarnych ludzkich pasji i instynktów”.