Na niskiej kwadratowej podstawie o zaokrąglonych narożach, na prostopadłościennym podeście siedzi młoda kobieta w stroju Pierrette (żeńska odmiana Pierrota): w kwiecistym, lamowanym czarno żakiecie z szerokimi rękawami, czarnej, uniesionej lekko kryzie i pludrach; w czarnych szpilkach, z nogą założoną na nogę. Pod prawą ręką podtrzymuje lutnię opuszczoną gryfem do dołu i przewiązaną przy główce opadającą na podest szarfą z kokardą.
Projekt akademickiego rzeźbiarza austriackiego Wilhelma Thomascha, pracującego w latach 20. XX w. dla Goldscheidera [modele Thomascha wypalano także w Pacykowie].
Rzeźbiarz od 1926 roku do śmierci pracował we własnej wytwórni ceramicznej w Sierndorf (Dolna Austria).
Wilhelm THOMASCH (1893-1964) - model z ok. 1922
fajans delikatny, farby ceramiczne (dekoracja częściowo ręczna), szkliwo ołowiowo-boraksowe;
niewielkie przetarcia szkliwa na krawędziach podestu;
wys. ok. 34,5 cm, podstawa 17 x 16 cm;
z tyłu podestu przy górnej krawędzi ryte podszkl.: Thomasch, sygnatura powtórzona niewyraźnie z tyłu podestu, nad listwą podstawy; na narożniku podstawy z tyłu wycisk: w kręgu znak podobny do leżącego C; od spodu drukiem czarnym: monogram wiązany GW w owalu (słabo czytelny), powyżej półkoliście: Goldscheider, poniżej: Wien; obok: MADE IN AUSTRIA; nieczytelny monogram (LT?); odręcznie czernią XXVII / D 2; wyciski: 5030(numer modelu) / 233 / 19.
Austria, Wiedeń, lata 20. XX w.
Na niskiej kwadratowej podstawie o zaokrąglonych narożach, na prostopadłościennym podeście siedzi młoda kobieta w stroju Pierrette (żeńska odmiana Pierrota): w kwiecistym, lamowanym czarno żakiecie z szerokimi rękawami, czarnej, uniesionej lekko kryzie i pludrach; w czarnych szpilkach, z nogą założoną na nogę. Pod prawą ręką podtrzymuje lutnię opuszczoną gryfem do dołu i przewiązaną przy główce opadającą na podest szarfą z kokardą.
Projekt akademickiego rzeźbiarza austriackiego Wilhelma Thomascha, pracującego w latach 20. XX w. dla Goldscheidera [modele Thomascha wypalano także w Pacykowie].
Rzeźbiarz od 1926 roku do śmierci pracował we własnej wytwórni ceramicznej w Sierndorf (Dolna Austria).