Zgeometryzowana, bryłowata postać młodego chłopca w kapeluszu, kubraku i podwiniętych do kolan spodniach. Z rękami przyciśniętymi do torsu i lekko pochyloną głową. Rzeźba jest znakomitym przykładem niepowtarzalnego stylu, bazującego na rodzimej tradycji podhalańskiej, w połączeniu z trendami sztuki europejskiej rozwiniętymi w tym czasie.
Państwowa Szkoła Przemysłu Drzewnego działająca od 1918, kontynuacja Szkoły Zawodowej Przemysłu Drzewnego (zał. 1878) - pod kierunkiem Karola Stryjeńskiego (1922-1927), a potem Mariana Wimmera (1936-1939) - zdołała naukę w Szkole wyprowadzić na najwyższy poziom artystyczny, przezwyciężając niebezpieczne tendencje w kierunku produkcji lichego pamiątkarstwa.
rzeźba w drewnie; wys. 20,5 cm;
Polska, Zakopane, lata 30. XX w.
Zgeometryzowana, bryłowata postać młodego chłopca w kapeluszu, kubraku i podwiniętych do kolan spodniach. Z rękami przyciśniętymi do torsu i lekko pochyloną głową. Rzeźba jest znakomitym przykładem niepowtarzalnego stylu, bazującego na rodzimej tradycji podhalańskiej, w połączeniu z trendami sztuki europejskiej rozwiniętymi w tym czasie.
Państwowa Szkoła Przemysłu Drzewnego działająca od 1918, kontynuacja Szkoły Zawodowej Przemysłu Drzewnego (zał. 1878) - pod kierunkiem Karola Stryjeńskiego (1922-1927), a potem Mariana Wimmera (1936-1939) - zdołała naukę w Szkole wyprowadzić na najwyższy poziom artystyczny, przezwyciężając niebezpieczne tendencje w kierunku produkcji lichego pamiątkarstwa.