„ […] Omawiana kompozycja przedstawia towarzystwo wytwornie ubranych kobiet i mężczyzn zgromadzone przy stole nakrytym wschodnim kobiercem. Po prawej stronie ukazane są muzykujące osoby: stojący mężczyzna gra na lutni, siedząca poniżej para śpiewa z nut, o stół oparta bezczynnie wiolonczela czeka na wykonawcę.

Ujęcie we wnętrzu, z uwagą podkreślające elementy architektoniczne takie jak gzyms, boazeria w tle oraz wydłużone proporcje postaci i sposób kształtowania dłoni przypominają malarstwo wspomnianego Christopha Jacobsza van der Lamena. Odmienna jest jednak nieco kolorystyka dzieła. Nawet jeśli nie można z pewnością przypisać omawianego obrazu temu lub innemu artyście, jest on bardzo efektownym i cennym przykładem siedemnastowiecznego malarstwa z terenu Niderlandów oraz dokumentem obyczajów epoki.”

[fragment z opinii wydanej do obrazu przez p. Hannę Benesz]

134
Malarz nieokreślony, holenderski lub flamandzki - Christoph J. VAN DER LAMEN (1607-1651) ?

Scena towarzyska we wnętrzu
olej, deska parkietowana; 44 x 56,5 cm;
Stan zach.: drobne plamki z białej farby na powierzchni w kilku miejscach.

Zobacz katalog

REMPEX

313 Aukcja Sztuki Dawnej - Malarstwo, Rysunek, Grafika, Rzeźba

13.11.2024

18:00

Cena wywoławcza: 25 000 zł
Estymacja: 28 000 - 32 000 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

„ […] Omawiana kompozycja przedstawia towarzystwo wytwornie ubranych kobiet i mężczyzn zgromadzone przy stole nakrytym wschodnim kobiercem. Po prawej stronie ukazane są muzykujące osoby: stojący mężczyzna gra na lutni, siedząca poniżej para śpiewa z nut, o stół oparta bezczynnie wiolonczela czeka na wykonawcę.

Ujęcie we wnętrzu, z uwagą podkreślające elementy architektoniczne takie jak gzyms, boazeria w tle oraz wydłużone proporcje postaci i sposób kształtowania dłoni przypominają malarstwo wspomnianego Christopha Jacobsza van der Lamena. Odmienna jest jednak nieco kolorystyka dzieła. Nawet jeśli nie można z pewnością przypisać omawianego obrazu temu lub innemu artyście, jest on bardzo efektownym i cennym przykładem siedemnastowiecznego malarstwa z terenu Niderlandów oraz dokumentem obyczajów epoki.”

[fragment z opinii wydanej do obrazu przez p. Hannę Benesz]