Naum Zeitlin był rosyjskim malarzem, rysownikiem i ilustratorem książek dla dzieci. Od 1925 roku pracował jako scenograf w kinie w Geniczesku. W latach 30. opublikował swoje pierwsze karykatury w „Krymskiej Gazecie” i ilustrował takie magazyny jak „Pionier”, „Rost” i „Smena”. Od 1936 do 1940 roku uczęszczał do Moskiewskiego Instytutu Sztuk Pięknych. Spędził dwa lata w pracowni R.R. Falka, gdzie doskonalił swoje umiejętności malarskie. Po II wojnie światowej kontynuował karierę jako ilustrator dzieł literackich, szczególnie książek dla dzieci. Uczestniczył w narodowych wystawach sztuki. Tworzył cykle prac o tematyce współczesnego miasta („Geniczesk”, „Moskwa”, „Leningrad”) i sportu („Hokej” itp.). Rozwijał również bliskie mu tematy literackie: cykl obrazów inspirowanych powieścią Thomasa Manna „Józef i jego bracia” oraz poematem E. Bagritskiego „Myśl Opanasa”.

166
Naum ZEITLIN (1909 Heniczesk - 1997 Moskwa)

Akt w czerwonym fotelu, 1970

olej, płótno; 115 x 60 cm;
sygn. l.d. „Н Цейтлин”
Na odwrociu
sygn., dat. „1970 Н Цейтлин красное кресло”

Zobacz katalog

Millon & Associes

École de Paris #16

27.06.2025

14:00

Cena wywoławcza:
Estymacja: 4 300 - 5 100 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

Naum Zeitlin był rosyjskim malarzem, rysownikiem i ilustratorem książek dla dzieci. Od 1925 roku pracował jako scenograf w kinie w Geniczesku. W latach 30. opublikował swoje pierwsze karykatury w „Krymskiej Gazecie” i ilustrował takie magazyny jak „Pionier”, „Rost” i „Smena”. Od 1936 do 1940 roku uczęszczał do Moskiewskiego Instytutu Sztuk Pięknych. Spędził dwa lata w pracowni R.R. Falka, gdzie doskonalił swoje umiejętności malarskie. Po II wojnie światowej kontynuował karierę jako ilustrator dzieł literackich, szczególnie książek dla dzieci. Uczestniczył w narodowych wystawach sztuki. Tworzył cykle prac o tematyce współczesnego miasta („Geniczesk”, „Moskwa”, „Leningrad”) i sportu („Hokej” itp.). Rozwijał również bliskie mu tematy literackie: cykl obrazów inspirowanych powieścią Thomasa Manna „Józef i jego bracia” oraz poematem E. Bagritskiego „Myśl Opanasa”.