Studia w Wyższej Szkole Muzycznej w Lublinie, a następnie na wydziałach Architektury Wnętrz i Malarstwa ASP w Warszawie. Ukończył je kolejno w 1954 i 1959. W latach 1960-68 pracował w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego. Od 1968 wykłada w macierzystej uczelni, od 1973 kieruje Katedrą Tkaniny Eksperymentalnej na Wydziale Malarstwa, od 1983 jest profesorem. Równocześnie od 1988 pracuje na Wydziale Artystyczno-Pedagogicznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Uczy też w Wyższej Szkole Sztuki Stosowanej w Poznaniu, prowadząc tam Katedrę Malarstwa. Wystawiał wielokrotnie w kraju i za granicą, w tym na ważnych przeglądach, jak I-IV Międzynarodowe Biennale Tkaniny, Lozanna 1962-1973, VIII i XI Biennale Sztuki, Sao Paulo 1965 i 1971, „Exempla”, Monachium 1970 i in. Tworzy rozbudowane struktury przestrzenne na pograniczu malarstwa, rzeźby i tkaniny. Poszczególne ich typy czy odmiany układają się w cykle, których tytuły często nawiązują do tradycji antycznej.
Zmarł 5 października 2023.
technika własna
48x33 cm
technika własna
48 x 33 cm
tempera, 42,4 x 59,3 cm, sygn.
Dar Rodziny.
technika własna/płyta, 20 x 30 cm
technika mieszana; wymiar: 20 x 27 cm (w świetle oprawy);
na odwrocie napis: 'SADLEY' dalej nieczytelne.
technika własna
48x33 cm
tempera na papierze czerpanym, 59 x 43 cm, sygn.
akwarela, tusz, papier, 20 x 29 cm (w świetle passe-partout)
sygn. p.d. cienkopisem: „KOLEKCJA MOTYLI”, ołówkiem: SADLEY, cienkopisem: 2015
technika własna; 20 x 27 cm (w świetle oprawy);
na odwrocie napis: „SADLEY” dalej nieczytelne.
collage/papier, 64,5 x 49,8 cm
sygnowany, datowany i opisany na dole z prawej: SADLEY 81 / SAFRIK / DLA KRYSTYNY
collage/papier, 69,8 x 50 cm
sygnowany, datowany i opisany na dole z prawej: SADLEY 81 / SAF DLA / ANDRZEJA
tempera na kartonie, 70 x 50 cm, sygn.
akwarela, tusz pióro, papier, 20,2 x 28,6 cm (w świetle passe-partout)
sygn. p.d. dł.: „KOLEKCJA MOTYLI” SADLEY 2015 [nazwisko oł.]
tempera na papierze czerpanym, 72 x 52,5 cm, sygn.
technika własna, 48 x 33 cm
naturalne włókna, 250 x 100 cm
sygnowany, datowany i opisany na autorskiej naszywce: 'SADLEY 1976 | PONTYFIX | MAXIMUS'
tempera na papierze czerpanym , 59 x 42 cm, sygn.
tempera/papier, 20 x 22 cm (arkusz)
sygnowany p.d.: 'SADLEY
gwasz/tektura, 59 x 49 cm (w świetle oprawy)
sygnowany p.d.: 'SADLEY'
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'SADLEY | 2000 R. | "VERAIKON"'
papier gnieciony/deska, 69 x 47,5 cm
sygnowany i datowany p.d.: 'SADLEY 1981'
naturalne włókna, 225 x 110 cm
sygnowany, datowany i opisany na skórzanej naszywce: 'SADLEY 1983 | "PONTYFIX" | I'
collage, tektura, 70 x 50 cm;
sygn. p. d.: SADLEY
tempera na papierze, 59,5x42 cm, sygn.
collage, tektura; 70 x 50 cm;
Sygn. p. d.: Sadley;
na odwrocie nalepka z informacją o obrazie.
technika własna, papier; 59 x 42 cm;
sygn., dat. i opisane p. d.: SADLEY / //ŚWIĘTO WIOSNY / 2018 R.