W latach 1949-1955 studiował w warszawskiej ASP pod kierunkiem Artura Nachta-Samborskiego i Józefa Pakulskiego. Jeszcze przed otrzymaniem dyplomu został członkiem ZPAP w uznaniu cyklu prac niefiguratywnych. Były to płótna dużego formatu z wykorzystaniem farb mieszanych z cementem lub piaskiem, tworzące struktury niemal trójwymiarowe. Jego malarstwo wpłynęło także na formę litografii, której artysta poświęcił się w głównej mierze od 1958 r. W 1963 r. Łapiński wyjechał do USA, gdzie zamieszkał na stałe. Od 1972 r. jest profesorem zwyczajnym malarstwa na Wydziale Sztuki College Park Uniwersytetu Stanu Maryland w USA. Jest członkiem senatu tej uczelni. Głównym obiektem jego zainteresowań jest litografia wielobarwna, tęczowo drukowana, tzw. Split Color lub Rainbow. Eksperymenty graficzne w dużej ilości barw, z wykorzystaniem wielokrotnego drukowania przyniosły mu uznanie nie tylko w USA, ale także w wielu krajach świata, m. in. w Austrii, Francji, Włoszech, Niemczech, Brazylii, Meksyku, Chinach, Japonii, Australii. Zastosowana przez Łapińskiego technika barwnej litografii była odkryciem nowych możliwości w świecie sztuki. Wystawy jego grafik w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku w 1962 r., w Whitney Museum, a także w Muzeum Sztuki Amerykańskiej w Waszyngtonie utorowały Łapińskiemu drogę światowej kariery. W 1973 r. reprezentując Kennedy Gallery, wystawił swoje prace na Biennale Weneckim. Tadeusz Łapiński wystawiał swoje prace na przeszło 150 wystawach indywidualnych, m. in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej New York City, Narodowym Muzeum Sztuki Amerykańskiej w Waszyngtonie DC, Muzeum Sztuki Nowoczesnej Sao Paulo - Brazylia, Muzeum Tienjin - Chiny. W Polsce jego sztuka prezentowana była w muzeach okręgowych w Toruniu, Płocku, Koninie, Żyrardowie i Muzeum imienia Kazimierza Pułaskiego w Warce.
Prace Łapińskiego znajdują się w zbiorach wielu czołowych muzeów na świecie, m. in. w Nowojorskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Muzeum Narodowym w Warszawie, Narodowym Centralnym Instytucie Sztuki w Pekinie i Tienjin - Chiny, Bibliotece Publicznej - New York City, Muzeum Albertina w Wiedniu, Bibliotece Narodowej Francji, Muzeum Narodowym w Ottawie - Kanada, Muzeum Sztuki Longview - Texas, Muzeum, Sztuki San Francisco i innych.
litografia, papier, 41,5 x 61 cm w świetle passe-partout,
sygn. p.d.: Tadłapiński 64
odbitka z 210
technika własna, płótno, 92 × 60 cm,
sygn. p.d.: T. ŁAPIŃSKI 56
litografia barwna, papier, 74,7 x 57 cm
sygn. oł. l.g.: Color litho relief 50/46, p.g.: Targets TadLapinski’71
sygn. dat. p.d. T. ŁAPIŃSKI 56
technika własna, płótno,
70x60 cm
papier, litografia barwna
76,50 cm x 56,50 cm
sygn. p. d.: TadŁapiński `73; ś. d.: Flourish 73 II; l. d.: color litography a/p
sygn. dat. p.d. T.ŁAPIŃSKI 59
technika własna, płótno,
72,5x60 cm
litografia barwna, papier, 73 x 55 cm
sygn. oł. pod ryc. l.: Color litho 50/9, śr.: Astrology, p.: Tad Łapiński 71
Serigrafia, tusz, kolaż; 24 x 19 cm (w Świetle p-p)
Sygnowany ołówkiem p.d.: TadŁapiński
akwarela, tusz, papier; 30,3 x 42,5 cm;
na odwrocie dedykacja okolicznościowa z datą 1962 oraz odpisem artysty: Dla Danusi /Kraków marzec / 1962 / Tade Łapiński(ołówkiem), ponadto szkic rybki (ołówek);
praca była...
autolitografia barwna, papier, 49,5 x 61 cm
sygn. oł. pod ryc. l.: autolitografia 2/4, śr.: Czerwony młyn, p.: Łapiński 1958
olej, płótno, 100 x 80,5 cm
sygn. p.d.: T. ŁAPINSKI 59
litografia barwna, papier, 50,5 x 60,5 cm
sygn. oł. pod ryc. l.: autolitografia kolorowa 1/3, śr.: Formy niespokojne, p.: T. Łapiński 1958
litografia barwna papier, 71,5 x 56 cm
sygn. oł. pod ryc. l.: color lithograph 50/24, śr.: Birth of Dinosaur, p.: tadŁapinski 71
olej/płótno, 65 x 50 cm
sygnowany p.d.: 'T. ŁAPIŃSKI'
na odwrociu szkic ołówkiem i dedykacja autorska z 1962 r.
tusz, akwarela, papier
29,5x36 cm
litografia, papier
100 x 56 cm
119 x 79 cm w oprawie
sygn. i opis. d.: Color litograph 9/20 Cristall ball TŁapiński72
litografia, barwna, papier
106 x 68 cm
119 x 80 cm w oprawie
sygn., dat. i opis. d. (ołówkiem)
olej, płótno; 100,5 x 69 cm;
sygn. p. d.: T. ŁAPIŃSKI 59;
litografia/papier, 105 x 66,5 cm (w świetle passe-partout)
sygnowany, datowany i opisany ołówkiem u dołu: 'color litograph 8/20 copernicus T Łapiński '72'
sygn. dat. p.d.
olej, płótno
74x54.5 cm
technika własna; 90 x 61 cm;
sygn. i dat. p. d.: T. ŁAPIŃSKI 57
technika własna/płótno, 61,5 x 46,2 cm
sygnowany i datowany p.d.: 'T. ŁAPIŃSKI 59'
litografia barwna/papier
106 x 68 cm
sygnowany p.d.: "TadLapiński 72" oraz opisany i numerowany l.d.: "color lithograph 5/10" oraz śr.d.: "lonely planet"
technika własna/płótno, 61 x 48 cm
sygnowany i datowany p.d.: 'T. ŁAPIŃSKI 58'
litografia barwna, papier
76 x 57 cm
sygn. i opis. d.: 1/25 ILLUMINATION II Łapińśki