Urodzony w 1929 r. w Poznaniu z tym miastem związał swoje życie artystyczne i zawodowe. W 1952 r. ukończył Wydział Matematyczno -Przyrodniczy (kierunek fizyka teoretyczna) Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Od tego też roku został przyjęty do Poznańskiego Towarzystwa Fotograficznego; w 1971 r. został członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików (przez wiele lat wchodził w skład Rady artystycznej ZPAP). W 1978 r. rozpoczął pracę jako wykładowca poznańskiej PWSSP (obecnie Uniwersytet Artystyczny). W latach 1978 – 1989 pełnił funkcję kierownika Pracowni Fotografii, w latach 1987 – 1993 był dziekanem Wydziału Malarstwa, Grafiki i Rzeźby. W 1993 r. uzyskał – jako pierwszy w Polsce – tytuł naukowy profesora sztuk plastycznych z dyscypliny artystycznej fotografia. Był inicjatorem utworzenia – jako pierwszych w polskim szkolnictwie artystycznym – studiów magisterskich na kierunku fotografia. W 1994 r. został kierownikiem Zaocznego Studium Fotografii Profesjonalnej. W późniejszym okresie pełnił funkcję kierownika Pracowni Fotografii Komputerowej. Od 1999 r. współpracował z Wyższą Szkołą Humanistyczno – Ekonomiczną w Łodzi. W okresie aktywności zawodowej profesor Stefan Wojnecki dał się poznać jako wybitny dydaktyk (w roku 2000 otrzymał Medal Komisji Edukacji Narodowej); z grona znamienitych wychowanków profesora można wymienić m.in. Piotra Wołyńskiego i Krzysztofa J. Baranowskiego.
Profesor Stefan Wojnecki był popularyzatorem zarówno teorii fotografii (jako autor kilkudziesięciu artykułów, tekstów teoretycznych i innych publikacji, m.in. skryptu „Moja teoria fotografii”, tekstu poświęconego fotografii cyfrowej i jej związkom z rzeczywistością „Odcinanie pępowiny”, książek „Alchemia szczelinowego otworka” oraz „Fotografia – gwiazda podwójna kultury: pisma z lat 1977 – 2004”), jak i dokonań artystycznych w obszarze tego medium sztuki (głównie jako redaktor katalogów wystaw zbiorowych, organizator warsztatów, wystaw, sympozjów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym). Zainicjował utworzenie (w 1998 r.) Naukowego Towarzystwa Fotografii w Poznaniu. Wspólnie z Wojciechem Makowieckim pełnił funkcję komisarza wystawy „Polska Fotografia Intermedialna lat 80-tych”. Był kierownikiem sześciu „Międzynarodowych Warsztatów Fotograficznych PROFILE” (w latach 1991 – 2000), kuratorem wystawy „I Biennale Fotografii Polskiej”.
fotografia wektorowa, barwna, przy użyciu programu komputerowego Corel Draw X4 PI, papier Archival Matte, 48,3 × 32,9 cm;
sygn., dat., opisana na odwrocie ołówkiem; wydruk autorski, nakład: nieokreślony
fotografia wektorowa, barwna, przy użyciu programu komputerowego Corel Draw X4 PI, papier Archival Matte, 48,3 × 32,9 cm;
sygn., dat., opisana na odwrocie ołówkiem; wydruk autorski, nakład: nieokreślony
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier fotograficzny, 30 x 40 cm
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 39,5 x 27,5 cm (arkusz)
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 30 x 40 cm
sygnowany i opisany na odwrociu: 'Stefan Wojnecki | Wymiana lamp | [adres]'
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 30 x 40 cm
opisany, sygnowany i datowany na odwrociu: 'Stefan Wojnecki | Ściana | 1958'
gelatin silver print on photographic paper, 39 x 30 cm (without frame)
signed and described on the reverse: 'Stefan Wojnecki | Krzywa przepuszczalnosci | filtru 1963/2012'
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier fotograficzny, 39 x 30 cm (w świetle passe-partout)
sygnowany i opisany na odwrociu: 'Stefan Wojnecki | Krzywa przepuszczalności | filtru 1963/2012'
1958/2012
gelatin silver print, 30.8 x 40 cm (33.9 x 43.3 cm),
artist’s label on the reverse of the frame
Illusion is a visual effect Wojnecki eagerly explores in his art, capturing phenomena unseen to the human...
1965
odbitka żelatynowo-srebrowa, 30 x 40 cm,
sygn. "Stefan Wojnecki", tytuł i adres autora na odwrocie
vintage
Jerzy Busza zaliczył Wojneckiego do prekursorów technologicznego wątku w sztuce polskiej...
1958/2012
odbitka żelatynowo-srebrowa, 30,8 x 40 cm (33,9 x 43,3 cm),
naklejka autorska na odwrocie oprawy
Bardzo często efektem wizualnym eksperymentów artystycznych Wojneckiego jest iluzja. Rejestruje on bowiem...
1965
gelatin silver print, 30 x 40 cm,
signed "Stefan Wojnecki," titled and artist’s address on the reverse
vintage
Jerzy Busza ranks Wojnecki among the pioneers of technological art in Poland (Fotografia, No....
fotografia czarno-biała, odbitka bromowa/papier fotograficzny
43,8 x 33,7 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Stefan Wojnecki | Korzeń spichrzowy | 1962/2012'
POCHODZENIE:
- kolekcja prywatna,...
fotografia czarno-biała, odbitka bromowa/papier fotograficzny,vintage print
30,6 x 40,2 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'STEFAN WOJNECKI | "FRAGMENT TELEWIZORA" | Poznań Armii Czerwonej 29 m...
fotografia wektorowa na papierze archiwalnym, 32 x 46 cm, sygn.
1962/2012
gelatin silver print, 40.2 x 30.7 cm (43.6 x 34 cm),
title, dated and described on the reverse,
edition: 1/1
From the very start, Wojnecki was interested in exploring the relationship between science...
1962/2012
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 40,2 x 30,7 cm (43,6 x 34 cm),
sygn., dat. i opis na odwrocie,
nakład: 1/1
Wojnecki od początku zainteresowany był ujawnianiem związków między nauką a sztuką. Jako...
1958
gelatin silver print, 30 x 40 cm,
vintage print
The photograph is an effect of Wojnecki`s post-war continuation of his artistic photography featuring "ideologically neutral landscape (…).", as Jerzy Busza put...
1958
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 30 x 40 cm,
vintage print
Przedstawiona fotografia jest efektem powojennej kontynuacji tzw. fotografiki artystycznej - jak pisał Jerzy Busza (Wobec Fotografów, COMUK, 1990)...
Fotografia wektorowa przy użyciu programu komputerowego i Corel Draw X4 PL. Powiększenie cyfrowe, papier Archiwal Matte Papier, Epson Stylu Photo R 2400, 32,9 x 48,3 cm,
Sygn. dat., opisana na odwrocie l.g. wydruk autorski,...
Fotografia wektorowa przy użyciu programu komputerowego i Corel Draw X4 PL. Powiększenie cyfrowe, papier Archiwal Matte Papier, Epson Stylu Photo R 2400, 48,3 x 32,9 cm,
Sygn. dat., opisana na odwrocie l.g. wydruk autorski,...
fotografia wektorowa, barwna, przy użyciu programu komputerowego Corel Draw X4 PI, papier Archival Matte, 48,3 × 32,9 cm; sygn., dat., opisana na odwrocie ołówkiem; wydruk autorski, nakład: nieokreślony
fotografia wektorowa, barwna, przy użyciu programu komputerowego Corel Draw X4 PI, papier Archival Matte, 48,3 × 32,9 cm; sygn., dat., opisana na odwrocie ołówkiem; wydruk autorski, nakład: nieokreślony
fotografia wektorowa przy użyciu programu komputerowego i Corel Draw X4 PL. Powiększenie cyfrowe, papier Archival Matte Paper, Epson Stylu Photo R 2400, 32,9 x 48,3cm; sygn. dat., opisana na odwrocie w lewym górnym rogu; wydruk...
fotografia wektorowa przy użyciu programu komputerowego i Corel Draw X4 PL. Powiększenie cyfrowe, papier Archival Matte Paper, Epson Stylu Photo R 2400, 48,3 x 32,9 cm; sygn. dat., opisana na odwrocie w lewym górnym rogu;...