Stefan Gogolewski należy do odkrywanych na rynku sztuki nazwisk, a jego przesycona symboliką twórczość intryguje i prowokuje widza do snucia własnych meandrów interpretacyjnych. Na temat artysty nie zachowało się wiele informacji, Gogolewski jawi się więc jako postać nieco tajemnicza. Kluczowe dla poznania jego biogramu są przechowywane w archiwum Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie podanie z prośbą o włączenie w poczet studentów Państwowej Szkoły Sztuk Pięknych z datą 7.12.1922, spisane jako załącznik do listu intencyjnego curriculum viatae oraz zaświadczenia z odbytej służby wojskowej. Analizując jego twórczość pod względem formalnym oraz biorąc pod uwagę okres, w którym Gogolewski zapisał się na uczelnię jako słuchacz zwyczajny, można dojść do wniosku o powiązaniach z założeniami Wileńskiego Towarzystwa Artystów Plastyków (zał. 1920 r.) oraz Bractwa św. Łukasza (zał. 1925 r.). Choć nazwisko artysty w spisach członków obu wymienionych ugrupowań nie figuruje to wielce prawdopodobne jest, że sympatyzował z tymi stowarzyszeniami, obracał się w podobnych kręgach i mógł uczestniczyć w organizowanych przez Tadeusza Pruszkowskiego plenerach w Kazimierzu Dolnym.
olej, płótno, 120 × 105 cm
sygn. i dat. p. d.: „St.Gogolewski/1926”