Studiował w latach 1940-1942 w Staatliche Kunstgewerbeschule w Krakowie, która była nieformalną kontynuacją przedwojennej Akademii. Po II wojnie światowej kontynuował naukę na Wydziale Malarstwa ASP w latach 1945-1947. Pracował w macierzystej uczelni jako pedagog w latach 1950-1975. Należał do kręgu najwybitniejszych przedstawicieli grafiki artystycznej lat 60, obok Józefa Gielniaka i Jerzego Panka, z którymi łączyła go przyjaźń, a także innych twórców tej niezwykle rozwiniętej, zwłaszcza w Krakowie, dziedziny twórczości. Biegły we wszystkich technikach graficznych, szczególnie upodobał sobie drzeworyt. Tworzył prace zazwyczaj dużych formatów. Syntetyzował kształty i widoki w zwarte obszary czerni i bieli, niekiedy z akcentami barwnymi. Obok grafiki zajmował się malarstwem i rysunkiem, marginalnie projektowaniem plakatów. Był członkiem grupy MARG (od 1957), "Krąg" oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Drzeworytników XYLON w Szwajcarii. Jego prace znajdują się w najbardziej prestiżowych muzeach świata, np. Museum of Modern Art w Nowym Jorku.