Malarz i grafik. Urodził się 18 listopada 1875r. w Warszawie, zmarł 10 lipca 1944r. w Zakopanem. Od 1912 był żonaty z Zofią z Zatheyów, córką pedagoga i literata Hugona. Siostra Zofii - Jadwiga - była żoną malarza Władysława Jana Pochwalskiego i matką malarzy Kaspra i Stanisława Pochwalskich.
Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Leona Wyczółkowskiego, Jacka Malczewskiego i Jana Stanisławskiego. Naukę uzupełnił w Paryżu. Nauczał malarstwa w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych dla Kobiet M.Niedzielskiej, a od roku 1919 r. prowadził katedrę pejzażu na ASP. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", wiedeńskiej Secesji i towarzystwa "Sztuka Podhalańska". Uznawany jest - obok S. Filipkiewicza i L. Misky\'ego - za jednego z najwybitniejszych kontynuatorów symbolistycznej formuły pejzażowego malarstwa Stanisławskiego. Utrwalał widoki Wołynia, Podola, Spisza, Orawy, okolic Krakowa i Zakopanego. Pozostając pod przemożnym wpływem sztuki Stanisławskiego malował gęstą olejną farbą o równomiernym natężeniu barw stosując niewielkie napięcia walorowe. Od 1906 r. Kamocki monumentalizuje tematy pejzażowe opracowywane wcześniej na niewielkich formatowo obrazach. W latach młodzieńczych artysta syntetyzuje formy, kształty buduje dynamicznie kładzioną plamą barwną, traktując dekoracyjnie poszczególne elementy pejzażu - drzewa, budynki, chmury. Wówczas właśnie wyzwala się spod wpływu mistrza tworząc własny, niepowtarzalny styl malarstwa krajobrazowego.Od 1910 roku prowadził katedrę pejzażu w ASP w Krakowie. Należał m.in. do wiedeńskiej Secesji, TAP „Sztuka”, PZAP w Krakowie. Był założycielem Towarzystwa Sztuki Podhalańskiej. Kamocki był jednym z najlepszych kontynuatorów sztuki Jana Stanisławskiego. Głównym tematem jego malarstwa jest pejzaż - szczególnie ziemi podkrakowskiej i Podhala. Pejzaże te powstawały głównie w plenerze. Gamę barwną ograniczał do zieleni i szarych błękitów. Był również twórcą plakatów oraz dekoracji kabaretu „Zielony Balonik”. Wykonywał też litografie barwne o tematyce krajobrazowej.
ołówek, papier; 20 x 16,5 cm.
Karta nr 9 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
Praca pochodzi ze szkicownika artysty nr VIII z 1903 roku.
ołówek, papier; 16,5 x 20 cm.
Karta nr 30 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
Praca pochodzi ze szkicownika artysty nr VIII z 1903 roku.
Olej, tektura, 33,5 x 49 cm,
sygn. na odwrocie: S. Kamocki "Lato", nalepki wystawowe.
olej, tektura; 23 x 33 cm;
sygn. p. d.: St Kamocki;
na odwrocie opisany: Zachód słońca / z wiatrakami
olej, tektura
54 x 48 cm
sygn. p.d.: St. Kamocki
olej, tektura, 34,5 x 49,5 cm
Wymiary z oprawą: 50 x 65,5 cm
Sygnowany l.d.: "StKamocki"
Opisany na odwrocie: "S. KAMOCKI | KOPY SIANA"
olej, tektura, 35 x 50 cm,
sygn. l.d.: St.Kamocki, na odwrocie opisany,
sygn. i dat.: S. KAMOCKI / HALA JAWORZYNKA / 1931
olej, płótno; 60 x 59,5 cm;
sygn. p. d.: St Kamocki.
olej, tektura, 35 x 50 cm;
na odwrocie napis autorski: S. KAMOCKI / "WIDOK Z POD REGLI"
Olej, tektura; 34 x 58 cm
Pochodzenie: od rodziny K. Pochwalskiego i spadkobierców.
ołówek, papier; 18,5 x 14,2 (w św. passe-partout).
Na odwrociu szkic: czytająca oraz dat.: 1897 31 / Lipiec.
ołówek, papier; 20 x 15,5 cm (w św. oprawy).
ołówek, papier; 15,3 x 18,7 cm (w świetle oprawy).
Na odwrocie luźne rysunki z późnego okresu.
kredka czerwona, papier; 19 x 15 cm (w św. passe-partout).
ołówek, papier; 16,5 x 20 cm.
Karta nr 33 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
ołówek, papier; 16,5 x 20 cm.
Karta nr 27 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
ołówek, papier; 16,5 x 20 cm.
Karta nr 34 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
ołówek, papier; 16,5 x 20 cm.
Karta nr 21 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
ołówek, papier; 20 x 16,5 cm.
Karta nr 35 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
ołówek, papier; 16,5 x 20 cm.
Karta nr 7 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
ołówek, papier; 20 x 16,5 cm.
Karta nr 4 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
ołówek, papier; 16,5 x 20 cm.
Karta nr 23 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
ołówek, papier; 16,5 x 20 cm.
Karta nr 24 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
ołówek, papier; 20 x 16,5 cm.
Karta nr 26 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.
ołówek, papier; 16,5 x 20 cm.
Karta nr 25 ze szkicownika "Tyniec" z 1903 r.