Simon Luttichuys był niderlandzkim malarzem działającym w Londynie i w Amsterdamie. Choć jego dzieła dowodzą jego wybitności, dysponujemy zaledwie garścią wiadomości o jego życiu. Urodził się i został ochrzczony w Londynie. Przed 1649 rokiem przeniósł się do Amsterdamu gdzie spędził resztę życia. Pierwsze znane dzieła wykonał dla St. John’s Collage w Cambridge (portret biskupa Thomasa Mortona). W Anglii koncentrował się na portretach i przedstawieniach historycznych. Okres amsterdamski to z kolei dominacja martwych natur. Być może było to spowodowane chęcią nie tworzenia konkurencji bratu (Isaack), który zajmował się malarstwem portretowym. W 1658 roku William Sanderson stworzył jeden z pierwszych angielskich traktatów o sztukach obrazowych: Graphice, the use of the pen and pensil, or, the most excellent art of painting. Napisał tam: ""For Flower-pots and Paintings of that kind, Brugel and Dehem were excellent: but now Paulus Seagers is best of all, a rare Artizan, and Van Thewlin of Antwerpe, his Imitator. And in dead-standing-things, Little- House, a Dutchman"" („Jeśli chodzi o kwiaty w dzbankach i tego typu obrazy, Brugel [Brueghel] i Dehem [de Heem] byli znakomici, jednak teraz najlepszym ze wszystkich jest Paulus Seagers, wyjątkowy spec, oraz van Thewlin z Antwerpii, jego naśladowca. Jeśli zaś chodzi o martwo stojące rzeczy, Mały-Dom [Luttichuys], Holender”). Ten fragment wskazuje, że twórczość Simona Luttichuysa, Holendra urodzonego w 1610 roku w Londynie była bardzo ceniona przez współczesnych. Angielskiemu uchu jego nazwisko musiało brzmieć znajomo i zmieniać się w nim w „little house”.
olej/płótno, 60,3 x 51,8 cm
sygnowany i datowany p.g. (ledwo czytelnie): 'S.L fe. 1649'
na odwrociu nalepki z domów aukcyjnych