Rzeźbiarz, autor instalacji, filmów, interwencji, performer, akcjoner, malarz. Urodzony 2 lutego 1945 w Warszawie, mieszka w Łomiankach-Dąbrowie k.Warszawy.Studiował w latach 1963-1970 na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie pod kierunkiem prof. Oskara Hansena i prof. Jerzego Jarnuszkiewicza, u którego uzyskał dyplom. W latach 1970-1988 pracował wspólnie z Zofią Kulik, tworząc duet artystyczny KwieKulik. Od 1987 pracuje indywidualnie, kontynuując zarówno formalne, jak ideowe zdobycze z lat współpracy jako KwieKulik. Przywiązuje duże znaczenie zwłaszcza do wątku, który zarzuciła w swych pracach Zofia Kulik – do bezpośredniego reagowania i interweniowania (w formie listów, protestów, akcji) na wynaturzenia zaobserwowane w życiu społecznym. Podobnie jak w latach działalności KwieKulik, Przemysław Kwiek nadal traktuje wszystkie "życiowe przypadki" jako materiał sztuki Działań. Dla swych wystąpień, obejmujących wiele odmian sztuki multimedialnej, od początku samodzielnej działalności stosuje określenie "appearance".
W latach 90. wzbogacił repertuar swych zajęć o tradycyjne malarstwo sztalugowe, traktowane wszakże w nietradycyjny sposób, a mianowicie jako jeszcze jeden element poczynań o charakterze interwencyjnym. Ponadto artysta znany jest w swym środowisku, zarówno artystycznym, jak w miejscu zamieszkania, jako organizator i działacz społeczny. W 1988 doprowadził do powstania Stowarzyszenia Artystów Sztuk Innych (SASI), które planował powołać już w 1980-1981. W 1994 i 2001 był pomysłodawcą i organizatorem z ramienia SASI dwu edycji "Ogólnopolskiego Festiwalu Pojawień się i Wyglądów" w Muzeum Narodowym w Warszawie.
wydruk cyfrowy; 210×297, 2019-2020
Sygnowany z tyłu podpisem
olej, płótno, spawana krata; wymiar obrazu: 50 x 61 cm; wymiar całej kompozycji przestrzennej: 65 x 80 x 80 cm;
obraz sygn. p. d.: PKwiek;
na odwrocie powtórzona sygnatura.
olej, płótno, spawana krata (brona?); wymiar obrazu: 50 x 61 cm; wymiar całej kompozycji przestrzennej: 65 x 80 x 80 cm;
obraz sygn. p. d.: Pkwiek;
na odwrocie powtórzona sygnatura.
druk/papier, 30,5 x 42,6 x 1,5 cm (w świetle oprawy)
sygnowany p.d.: 'P.Kwiek'
Technika: fotografia z autografem 2 szt. dyptyk
Data powstania: 2015
Wymiary: 2 x 2,10 x 2,97cm (A4)
Technika: Druk cyfrowy
Data powstania: 2017
Wymiary: 30 cm x 40 cm
fotografia barwna, lambda print, dibond, 50 × 35,57 cm; nakład: 1/3 life-time print
fotografia barwna, lambda print, dibond, 50 × 35,57 cm; nakład: 1/3 life-time print
Kompozycja naścienna (termin PK).
Kompozycja o wym. ok. 150 x 130 cm złożona z 6. druków reklamowych i z nalepionych na nie cz. b. zdjęć o wym. 6 x 6 cm krat stalowych Kwieka, specjalnie skonstruowana na tę wystawę; pod...
2 fotografie barwne, papier, estrafol, blejtram, technika własna, 120 x 150 cm, 3 fotografie barwne, 40 x 60 cm; egzemplarze autorskie, nakład: 1/5
stal spawana, 75 x 70 x 15 cm
oraz fotografia barwna, papier, 50 x 36 cm, sygn. p.d.: P.Kwiek
stal spawana, 75 x75 x 5 cm
oraz fotografia barwna, paier, 50 x 36 cm, sygn. p.d.: P.Kwiek
2001 18 fotogra?i czarno-białych, brom, papier, ingerencja autorska w pozytyw,
60 x 49,2 cm (wymiar każdej odbitki);
sygn., dat. i opisane (ołówkiem);
odbitki autorskie, nakład: 1/1
fotografia: fot. 1, 3, 4: 18 x 24 cm; fot. 2: 24 x 18 cm
sygnowane na odwrocie podpisem oraz opisane:
`Appearance 17 / 10.1991 / "Działanie na pomarańczy,
wiersze, sprzedaż kraty `Appearance 17 / 10.1991...
fotografia, szablon, 60 x 49 cm
sygnowana na odwrocie podpisem
oraz opisana: `Mińsk 09.2001 "Super,
hiper, piękno i miękkie przejście" / 1/1`
30x40 cm + tekst na grafice komputerowej z przetworzoną fotografią Leszka Fidusiewicza