Obecnie mieszka i tworzy na Białorusi. Jest absolwentem Białoruskiej Państwowej Akademii Sztuk Pięknych i członkiem Związku Malarzy Białoruskich. Artysta należy także do założonego w 1993 roku Towarzystwa Plastyków Polskich działającego przy Związku Polaków na Białorusi. Jego praca dyplomowa do dziś zdobi aulę Narodowej Akademii Sztuk Pięknych w Mińsku. Kompozycje malarskie Januszkiewicza są obarczone rysem monumentalizmu. Nie są łatwe w odbiorze i wymagają od odbiorcy obycia ze sztuką. Pierwsze spotkanie z obrazami artysty może być zaskoczeniem, ten pierwszy raz może być „nieudany”. Dopiero wnikliwa obserwacja pozwala na przenikanie i wnikanie w głąb kolejnych warstw tych dzieł. Te obrazy skłaniają do powrotu, a każde spojrzenie odkrywa nowe pokłady zawartych w nich treści. Kolejne spotkania są jak etapy wtajemniczenia, trzeba przez nie przejść, by je poznać – każde następne wznosi na wyższy poziom. Obcowanie z obrazami Januszkiewicza jest przeżyciem nie tylko zmysłowym, ale i intelektualnym.
Januszkiewicz maluje wyimaginowane, „rozchwiane”, przypominające nieco klimat chagallowski miasta; posępne, dobre Anioły, niesamowite budowle, „świętych”. Za pierwszym planem kryją się kolejne, jak drugoplanowi aktorzy, może mniej ważne, ale dopełniające zamysł artystyczny dzieła.
Januszkiewicz to twórca niejednoznaczny, nieoczywisty, wręcz niepokorny? Każdy temat podaje w sposób „poważny”, „zmuszając” do namysłu i zadumy nad światem. W każde swoje dzieło wkłada ogrom pracy, gdyż każdą z malowanych prac musi poznać, rozgryźć, wejść w nią, jakby malował w uniesieniu na wzór pisatiela ikon i dopiero po tym akcie patrzy z boku na wykreowany świat. Wielokrotnie poprawia swoje prace, doznając wizji w trakcie bezsennych nocy. Żaden obraz nie opuszcza pracowni artysty, dopóki nie jest do końca przez niego „zrozumiany”, „oswojony”, gotowy opuścić mistrza.
Różnorodny w stosowaniu mocnej, wyrazistej kolorystyki, potrafi wydobyć z dwuwymiarowej faktury niemalże soczystość trójwymiarowości. Jest niezwykle wszechstronny, w swojej działalności artystycznej poza malarstwem, zajmuje się również sztuką monumentalno-dekoracyjną: witrażem, freskiem, mozaiką. Jego witraże zdobią kościoły w Białymstoku (Św. Ducha oraz Św. Kazimierza), kościoły w Grodnie, oraz kościół Niepokalanego Poczęcia Maryi Panny w Moskwie.
Uznani białoruscy historycy sztuki wysoko oceniają twórczość Januszkiewicza, rekomendując go jako artystę o ogromnym potencjale.