Ukończył studia na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie, w 1990 r. Studiował grafikę i malarstwo u Zbysława Marka Maciejewskiego i Janiny Kraupe-Świderskiej. Po ukończeniu studiów przez krótki czas był wykładowcą na macierzystej ASP. Był stypendystą Donacji doc. Adama Siemianowicza (Kraków, 1988), The Elizabeth Greenshields Foundation (Montreal, Kanada, 1990) i Stage Internazionale sull′Affresco (Fabriano, Włochy, 1993). W swojej twórczości nawiązywał do symbolizmu, modernizmu, sztuki włoskiego trecenta i Dalekiego Wschodu. Posługiwał się tradycyjnymi technikami, tworząc nastrojowe obrazy o precyzyjnym rysunku i subtelnym kolorycie. Początkowo współpracował z prowadzoną przez Tadeusza Nyczka galerią Inny Świat w Krakowie, a już od 1995 r. aż do śmierci związany był z Galerią Sztuki Współczesnej „Kersten” w Krakowie. Swoje wystawy pokazywał też w Warszawie i Częstochowie oraz za granicą, m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Włoszech. Namalowane przez niego w 1993 na fresku w Fabriano fantastyczne zwierzę, uznane przez Włochów za gronostaja (ermellino), stało się jego zwierzęciem „herbowym”. Od 1997 r. na odwrocie swoich obrazów przykładał pieczęć zawierającą nazwę: „Ermellino” (gronostaja), rok: 1997, wyobrażenie Chrystusa uzdrawiającego ślepca oraz hasło: „Cóż jest świat?” i tytuł: „Artifex”.
Jest autorem fresku La Leggenda di Margherita w kościele w Fabriano (Włochy, 1993), fresku Narodziny Maryi i mozaiki Turris Davidoca w kościele w Płokach koło Trzebini (1994) oraz Kaplicy św. Barbary w Czyżówce (1995–1996).
Jego prace zdobią okładki tomów poetyckich Leszka Długosza (Dusza na ramieniu: Wiersze i piosenki, Kraków 2003), Janusza Kotańskiego (Kropla, Warszawa 2006, Głos Warszawa, 2014), Wojciecha Wencla (Podziemne motyle, Warszawa 2010, De profundis, Kraków 2010 oraz Imago Mundi, Warszawa 2005, którą też ilustrował).