Niemiecki malarz, grafik i rzeźbiarz. Studiował w Karlsruhe. W latach 1888-1893 przebywał w Rzymie i tworzył pod wpływem A. Böcklina . Następnie przeniósł się do Lipska, gdzie malował obrazy o tematyce religijnej, akwarele i akwatinty nacechowane neoromantycznym symbolizmem. Dążył do odnowienia antycznej techniki rzeźby, komponowanej z różnorodnych materiałów.
Akwaforta, papier; 45,5 x 32,2 cm (kompozycja)
Adres: GIESECKE & DEVRIENT LEIPZIG IMPR. MAX KLINGER
Z: Vom Tode II (Op. III)
Oprawiona
Akwaforta, papier; 36,2 x 32 cm (kompozycja)
Sygnowany z płyty l.d.: MK 1914
Oprawiona
Akwaforta, papier; 44,2 x 32,1 cm (kompozycja)
Sygnowana z płyty l.d.: MK | 1910 | APRIL | 1885 | PARIS | 1910 | GR. JEKA', adres: "GIESECKE & DEVRIENT LEIPZIG IMPR. - MAX KLINGER
Z: Vom Tode II (op. XIII)
Oprawiona
Akwaforta, papier; 44,5 x 31,5 cm (kompozycja)
Sygnowany z płyty l.d.: MKlinger
Z: Max Klinger Album, wydanego Siegfrieda Wagnera dla Museumsverein Naumburg, 1925
Oprawiona
akwaforta/papier, 44 x 32 cm (zadruk)
sygnowana i opisana na płycie l.d.: 'MK | 1910 | APRIL | 1885 | PARIS | 1910 | GR. JEKA', adres: "GIESECKE & DEVRIENT LEIPZIG IMPR. - MAX KLINGER"; "Vom Thode II (Opus XIII)"
akwaforta/papier, 29 x 40 cm
pochodzi z teki: Brahms-Phantasie. Einundvierzig Stiche, Radierungen und Steinzeichnungen zu Compositionen von Johannes Brahms. Radier-Opus XII, 1894
akwaforta/papier, 44,5 x 31,5 cm (zadruk)
sygnowana na płycie l.d: 'MKlinger'
odbitka pochodzi z Max Klinger Album, wydanego Siegfrieda Wagnera dla Museumsverein Naumburg (1925)
akwaforta/papier, 45,5 x 32 cm (zadruk)
adres: "GIESECKE & DEVRIENT LEIPZIG IMPR. - MAX KLINGER", tablica nr VI z cyklu "Vom Tode II (Opus III)"
akwaforta, akwatinta/papier, 36,5 x 32 cm (zadruk)
sygnowana i datowana na płycie l.d.: 'MK | 1914'
Akwaforta, sucha igła;
wym.: 275 x 215 mm (pl. 565 x 395 mm). Grafika z cyklu „Ein Leben”, Opus VIII. Grafika z czasopisma „Pan“ vol.1, nr 2, Jul-Aug 1895)
Akwaforta, akwatinta;
wym.: 285 x 195 mm (pl. 360 x 275 mm);
sygn. druk z tytułem i notą edytorską. Grafika z cyklu „Vom Tode II” („Pan“ vol. 1 nr 2; Jul-Aug 1895).
Akwaforta, akwatinta;
wym.: 180 x 205 mm (405 x 555 mm);
sygn. pł. l.d.: Max Klinger. Grafika z cyklu „Rettungen ordischer Opfer”, Opus II, Bruksela 1879. Grafika z czasopisma „Pan“ vol.1, nr 2, Jul-Aug 1895. Lit.:...
Akwaforta, akwatinta;
wym.: 300 x 270 mm (pl. 520 x 320 mm);
sygn. pł. l.d.: Max Klinger;
p.d: Opus III. Grafika z cyklu „Eva und die Zaukunft” Opus III, Monachium 1880. Grafika z czasopisma „Pan“ vol. 1, nr 2, Jul-Aug...
Akwaforta, akwatinta;
wym.: 245 x 168 mm (pl. 450 x 320 mm);
sygn. p.d., w dolnej części planszy opis tytułowy ołówkiem. Na odwrocie zaplamienia.
Akwaforta;
wym.: 144 x 268 mm (pl. 320 x 485 mm);
sygn. pł. p.d.: Max Klinger. Grafika z cyklu „Ein Handschuh”, opus VI, Monachium 1881. Grafika z czasopisma „Pan“ vol. 1, nr 2, Jul-Aug 1895.
Akwaforta, akwatinta, sucha igła;
wym.: 230 x 180 mm (540 x 360 mm);
sygn. oł. p.d.: M.Klinger 18 juli. 13. Grafika z cyklu „Zelt”, Opus XIV, 1915. Grafika z czasopisma „Pan“ vol. 1, nr 2, Jul-Aug 1895.
z cyklu: Intermezzi, opus VI, wydanie I, 1881
akwaforta, akwatinta, papier; 42 x 29 cm (odcisk płyty), 59 x 42 cm (wymiar arkusza);
sygn. i dat. p. d.: MKlinger / 1880 (na płycie);
oraz napis l. d.: MAX KLIGER.;
nr...
z cyklu: Intermezzi, opus VI, wydanie I, 1881
akwaforta, akwatinta, papier; 42,7 x 29,7 cm (odcisk płyty), 59 x 42,5 cm (wymiar arkusza);
napis l. d.: MAX KLIGER.;
nr p. d.: VI.;
grafika przed konserwacją.
z cyklu: Intermezzi, opus VI, wydanie I, 1881
akwaforta, akwatinta, papier; 41,5 x 29,5 cm (odcisk płyty), 58,5 x 42,5 cm (wymiar arkusza);
napis l. d.: MAX KLIGER.;
nr p. d.: IV.;
grafika przed konserwacją.
akwaforta, papier; 41,5 x 32 cm (odcisk płyty), 50 x 40 cm (wymiar arkusza),
sygn. p. d.: MAX KLINGER (na płycie),
tytuł pośrodku u dołu: AN DIE SCHÖNHEIT (na płycie).
Akwaforta, akwatinta, 22 x 16,5 cm (w świetle p-p)
Sygnowany z płyty: MAX KLINGER RAD.OP.11. LITH. NO 4 DRUCK v. O.FELSING .BERLIN S.W.
Akwaforta, akwatinta, papier, 30 x 40 cm (w świetle p-p)
Sygnowany z płyty: OP.VIII XIII MAX KLINGER
Akwaforta, akwatinta, papier; 29 x 42 cm (w świetle p-p)
Sygnowany z płyty: MAX KLINGER OPUS X,10
przedstawienie lekko pochylonej kobiety w antycznym stroju, z upiętymi włosami;
brąz patynowany na czarno, marmurowa podstawa;
wys. całkowita: 56 cm;
sygn. z boku: M. Klinger, po drugiej stronie informacja o odlewni i...
Akwaforta, akwatinta (dwie prace odbite na jednym arkuszu); (1) wym.: 146 x 264 mm; nie sygn., (2) wym.: 63 x 262 mm; sygn. poniżej komp. l.d.: Max Klinger rad. op 11 lth nr 2, p.d.: druck v O. Felsing, Berlin s.w. Prace...