Waldemar „Major” Fydrych (ur. 8 kwietnia 1953 roku w Toruniu, historyk i historyk sztuki) – jest sławnym polskim artystą happeningowym i malarzem znanym z wizerunków krasnoludków, które zaczął tworzyć już w 1982 roku. Wpierw artysta malował je w stanie wojennym na murach polskich miast, na plamach powstałych po zamalowaniu przez reżim opozycyjnych haseł.
Graffiti krasnoludków (w sumie ponad tysiąc) odbiły się szerokim echem w społeczeństwie i kręgach władzy, ostatecznie prowadząc artystę do stworzenia legendarnego ruchu artystycznego i opozycyjnego z korzeniami w Dadaizmie i Surrealizmie znanego jako Pomarańczowa Alternatywa, w którym brały udział dziesiątki tysięcy osób, niekiedy odzianych w czapki krasnoludków.
Podstawą ideologiczną ruchu był opublikowany przez Majora wiosną 1981 roku Manifest Surrealizmu Socjalistycznego w połączeniu z rozwiniętą następnie przez artystę koncepcją „dialektycznej sztuki syntezy”, według której antyreżimowy slogan był tezą, plama go pokrywająca, antytezą, a jego graffiti krasnoludka – syntezą. Ponieważ według heglowskiej dialektyki, ilość przeradza się w jakość, artysta postulował, iż „im więcej krasnoludków, tym lepiej”. Patrząc zatem na dzisiejszą twórczość artysty, należy ją oceniać z pozycji właśnie tych historycznych i filozoficznych koncepcji, w które się ona wpisuje.
W opublikowanej w 2013 roku przez wydawnictwo Prestel Publishing w Londynie książce "Surrealism - 50 Works of Art You Should Know", jego graffiti krasnoludka (Krasnal z ul. Madalińskiego w Warszawie) zostało uznane za jeden z najważniejszych przejawów surrealizmu i przedstawione na równi z pracami tak wybitnych artystów jak Artaud, Duchamp, Buñuel, Dali i Picasso.