Studiował projektowanie form wizualnych w Poznaniu i fotografię w Łódzkiej Szkole Filmowej. W 2002 roku jego debiutancka okładka dwutygodnika Viva! zajęła drugie miejsce w kategorii People w konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku Grand Front. W 2003 roku zrealizował kampanię dla projektanta mody Macieja Zienia, która została opublikowana w tak prestiżowych magazynach poświęconych reklamie jak Creative Review i The Real. W tym samym roku otrzymał Złotego Orła w kategorii Reklama Drukowana za kampanię dla Jaga Hupało & Thomas Wolff Hairdesign. Od tamtej pory na Łukasza Murgrabię spływa niemal nieustanny deszcz nagród - Złote Orły zdobywa praktycznie co roku, był też m.in. finalistą nagrody Corbis dla kreatywnej fotografii. Fotografuje dla Vivy!, Polskiej Opery Narodowej, agencji Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, jest autorem zdjęć do kampani reklamowych British American Tobacco, Cadburry Wedel, Converse, Heinekena, Fiata, L‘Oreal, LOT-u, Nescafe, Renault, Toyoty, telewizji TVN i wielu innych. Niewątpliwie jest jednym z najbardziej znanych polskich przedstawicieli tzw. kreatywnej fotografii.