Studia w latach 1948-55 w Katedrze Grafiki i Plakatu, prowadzonej przez Henry-ka Tomaszewskiego na ASP w Warszawie. Od 1953 był związany z Centralą Wynajmu Filmów, której mecenat pozwolił przetrwać najgorsze lata socrealizmu przyszłym koryfeuszom „polskiej szkoły plakatu”. Młodożeniec, podobnie jak inni projektanci plakatu w tym okresie, przemycał w swych pracach elementy ikonograficzne i cechy stylistyczne niedopuszczalne w sztuce oficjalnej (deformacja, metaforyczny skrót o nie zawsze „słusznej” wymowie, pesymizm itd.). W następnych latach artysta wypracował własny, powszechnie rozpoznawalny styl plakatu, bazujący na uproszczonym rysunku, stosowaniu wyraźnie wyodrębnionych grubym konturem kształtów oraz dużych płaszczyznach kontrastujących kolorów, co zbliżało jego prace do sztuki ludowej.
gwasz/papier, 29,9 x 20,9 cm
sygnowany p.d.: JAN MŁODOŻENIEC
Cena wywoławcza:
2 000 zł droit de suite
Estymacja:
3 000 - 4 000 zł
gwasz/papier, 29,5 x 20,9 cm
sygnowany p.d.: JAN MŁODOŻENIEC
na odwrocie opisany długopisem: SKIZZE / decorative poster 1991
Cena wywoławcza:
2 000 zł droit de suite
Estymacja:
3 000 - 4 000 zł