Urodził się w 1944 r. we Lwowie, zmarł w 2009 r. w Opolu. Od 1971 r. członek Związku Polskich Artystów Fotografików. Posiadał tytuł AFIAP. Na jego dorobek składa się kilkadziesiąt wystaw indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą. Laureat wielu nagród krajowych i zagranicznych. Swoje prace wystawiał w towarzystwie sław światowej fotografii XX wieku, m.in. w mediolańskiej La Scali w 1991 r. wraz z Helmutem Newtonem, Samem Haskinsem i innymi wielkimi fotografami – "100 nudi/100 fotografii". Prace jego autorstwa znajdują się w kolekcjach prywatnych i zbiorach muzealnych, m.in. w Muzeum Narodowym we Wrocławiu. Publikował w Antologii Fotografii Polskiej, Mistrzach Polskiego Krajobrazu, Fantastic Photography i innych prestiżowych albumach oraz katalogach.
Do końca lat 60. uprawiał fotografię w jej tradycyjnym rozumieniu. Lata 70. to wykorzystywanie fotografii klasycznej jako tworzywa do eksperymentów z technikami szlachetnymi i fotomontażem, tak by tworzyły własną podmiotowość. Ten okres jego działań na polu "creative-photography" to nie tylko eksperymenty z dwuwymiarową przestrzenią obrazu fotograficznego, ale również tworzenie przestrzeni na potrzeby fotografii.
Pojawienie się techniki cyfrowej oraz jej rozwój, pozwalający na swobodną manipulację obrazem, zafascynowały go. Był pierwszym polskim fotografem wykonującym montaż cyfrowy na dostępnych wtedy prymitywnych komputerach. W 1988 r. w warszawskiej "Starej Galerii" ZPAF pokazał pierwszą polską wystawę przetworzeń cyfrowych, eksponowaną potem w wielu krajach. Od 1987 r. korzystał z technik przetwarzania komputerowego, nie zapominając o fotografii klasycznej. Aktywnie uczestniczył w wielu internetowych prezentacjach, a jego prace można zobaczyć na wielu prestiżowych portalach.
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 24 x 15,5 cm
na odwrociu pieczęć autorska
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 23,7 x 18 cm
na odwrociu pieczęć autorska
fotografia barwna, papier fotograficzny; 9 x 13 cm (w świetle passe-partout);
na odwrocie pieczątka autorska, napis: 1176 x 150 (ołówkiem) oraz okrągła pieczątka z napisem w otoku: JERZY LEWCZYŃSKI / Archiwum, pośrodku:...
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 23,7 x 18 cm
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 24 x 18 cm
na odwrociu pieczęć autorska
gelatin silver print, vintage print on Baryta paper, 18 x 24 cm
on the reverse the author's stamp
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 18 x 24 cm,
na odwrociu pieczęć autorska
fotografia czarno-biała, papier matowy HP, tusz Viviera, drukarka: HP Photosmart Pro B8850,
30 x 40 cm (odbitka), 33 x 48,3 cm (arkusz);
sygn., dat. i opisana na passe-partout (ołówkiem): FANTOMAS-02 73/2008 REPRINT oraz...
fotografia czarno-biała, papier matowy HP, tusz Viviera, drukarka: HP Photosmart Pro B8850,
30 x 40 cm (odbitka), 33 x 48,3 cm (arkusz);
sygn., dat. i opisana na passe-partout (ołówkiem): FANTOMAS-01 73/2008 REPRINT oraz...
fotografia czarno-biała, brom, papier Ilford B&W-fiber,
43 x 30 cm (w świetle passe-partout) powiększenie: 313 x 434 mm na papierze 365 x 485 mm;
sygn., dat i opisany ołówkiem na odwrocie;
odbitka autorska,
nakład:...
fotografia czarno-biała, brom, papier Ilford B&W-fiber,
43 x 30 cm (w świetle passe-partout) powiększenie: 313 x 434 mm na papierze 365 x 485 mm;
sygn., dat i opisany ołówkiem na odwrocie;
odbitka autorska,
nakład:...
fotografia czarno-biała, papier bezkwasowy, tonowana sepią,
odbitka wykonana z przeterminowanego negatywu,
30 x 42 cm (odbitka); 42 x 18 cm (w świetle passe-partout);
odbitka autorska, nakład: 3/10
fotografia czarno-biała, papier bezkwasowy, tonowana sepią,
odbitka wykonana z przeterminowanego negatywu,
30 x 42 cm (odbitka); 42 x 18 cm (w świetle passe-partout);
odbitka autorska, nakład: 3/10