Pochodził z Ukrainy; w l. 1911-12 uczęszczał do Szkoły Rysunkowej w Wilnie; naukę kontynuował w Szkole Malarstwa M. Muraszki w Kijowie. W 1913 rozpoczął studia w paryskiej École des Beaux-Arts pod kierunkiem F. Cormona. Po wybuchu I wojny światowej wyjechał do Piotrogrodu. W 1917 objął stanowisko profesora w Instytucie Artystycznym w Charkowie. W 1921, podróżując przez Baku, Tyflis, Moskwę, Mińsk i Warszawę powrócił do Paryża, by związać się z kręgiem École de Paris. Swe prace prezentował na indywidualnych wystawach w galeriach Percier, Granoff, Brummer, Petit i Charpentier. Eksponował swą sztukę ponadto w Nowym Jorku w Wildenstein Gallery. Należał do polskiego Zrzeszenia Żydowskich Artystów Malarzy i Rzeźbiarzy. Kształt życia artysty wyznaczały w dużej mierze podróże. W l. 1928-37 odwiedził Palestynę, Egipt, Syrię, Czechy, Polskę i Litwę. Okres II wojny światowej spędził w Nowym Jorku. W 1945 powrócił do Paryża. Nadal sporo podróżował - do Izraela (1948), Afryki Południowej (1950), Japonii i Indii (1957). Repertuar tematyczny sztuki Mané-Katza obejmował epizody z życia codziennego Żydów, wizerunki chasydów, sceny z getta, kompozycje symboliczne oraz pejzaże. Wykonywane przez artystę portrety wyróżnia wydłużony, uwysmuklony kanon postaci ludzkiej.
gwasz, karton; 23,4 x 30,4 cm (w św. passe-partout);
sygn. i dat. p. d.: Mane - Katz / 61.
olej, płótno; 78 x 60 cm;
sygn. i dat. na odwrocie l. d.: Katz'31.
gwasz, karton; 23,4 x 30,4 cm (w św. passe-partout);
sygn. i dat. p. d.: Mane - Katz / 61.
gwasz, karton; 29,5 x 23 cm (w świetle oprawy);
litografia barwna, papier, 49,5 x 64 cm (w świetle passe-partout);
sygn. l. d.: Mane-Katz (na kamieniu) oraz p. d.: MOURLOT LITH. - MANARANCHE GRAV (na kamieniu).
Ze spuścizny po Profesor Jadwidze Staniszkis
Sangwina na papierze.
Sygn. p. d.
37,5 x 29 cm (w świetle oprawy)
Proweniencja:
Kolekcja KUPFER
Tusz na papierze, nie podpisany.
30 x 38 cm
Tusz na papierze.
Zatytułowany u dołu po lewej stronie.
Na odwrocie kopia certyfikatu Pierre Cabane z 26 października 1998.
19,5 x 16 cm (w świtle oprawy)
Proweniencja:
Aukcja Millon et associés, 22 listopad...
gwasz, karton; 23,4 x 30,4 cm (w św. passe-partout);
sygn. i dat. p. d.: Mane - Katz / 61.
olej, płótno; 78 x 60 cm
sygn. i dat. na odwrocie l. d.: Katz'31.
gwasz, karton; 29,5 x 23 cm (w świetle oprawy);
sygn. i dat. p. d.: Mane - Katz 61.
gwasz, karton, 24,5 x 25 cm (w świetle oprawy);
sygn. i dat. l. d.: Mane - Katz 61.
Olej na płótnie, 55 x 38 cm,
Sygn. p.g. „Mané-Katz”
litografia barwna, papier, 54 x 70,5 cm,
sygn. na kamieniu l.d.: Mané-Katz oraz l.d.: p. d.: Mourlot Lith. - Manaranche Grav.
tech. mieszana, papier, 55 x 70 cm w świetle oprawy,
sygn. i dat. p.d.: Mané-Katz/41
gwasz, karton; 23,4 x 30,4 cm (w św. passe-partout);
sygn. i dat. p. d.: Mane - Katz / 61.
Gwasz na papierze, 49,5 x 64,5 cm,
Sygn. l.d. "Mané Katz"
tempera, karton; 61 x 46 cm (w świetle passe-partout).
Według przekazu właściciela obraz stanowi pendant do obrazu Mężczyzna w czerwonym kapeluszu z tego samego czasu; oba pochodzą od jednego kolekcjonera.
tempera, karton; 61 x 46 cm (w świetle passe-partout).
gwasz, karton; 23,4 x 30,4 cm (w św. passe-partout);
sygn. i dat. p. d.: Mane - Katz / 61.
tempera, karton; 61 x 46 cm (w świetle passe-partout).
według przekazu właściciela obraz stanowi pendant do obrazu Mężczyzna w czerwonym kapeluszu z tego samego czasu; oba pochodzą od jednego kolekcjonera.
gwasz, karton; 23,4 x 30,4 cm (w św. passe-partout);
sygn. i dat. p. d.: Mane - Katz / 61.
tempera, karton; 61 x 46 cm (w świetle passe-partout).
gwasz, karton, 29,5 x 22,5 cm w świetle p-p.,
sygn. p.d.: Mane - Katz 61.
gwasz, karton, 24 x 25 cm,
sygn. l.d.: Mane-Katz 61.