Kształcił się w Paryżu u F.Casanovy oraz w Akademii Malarstwa i Rzeźby i École Royale des Eléves Protegés. Od 1772 pracował dla przebywającego wówczas za granicą księcia Adama Kazimierza Czartoryskiego, w 1774 wraz z nim przyjechał do Polski i pozostał tu aż do 1804. Przebywał w rezydencjach Czartoryskich w Warszawie i Powązkach oraz w Wołczynie. Doradzał księżnej Izabeli Czartoryskiej, a później także Helenie Radziwiłłowej przy projektowaniu parków w Powązkach, Arkadii i Nieborowie. Przed 1790 przeniósł się do Warszawy, gdzie nauczał w swej pracowni; do grona jego uczniów należeli, m.in A.Orłowski i M.Płoński. Pracował też na zlecenia króla Stanisława Augusta. W czasie insurekcji kościuszkowskiej przebywał w obozie powstańczym, malował bitwy i potyczki. Później ponownie pracował dla księcia Czartoryskiego w Puławach. W 1804 wrócił do Francji, w 1807 osiadł w Paryżu.
akwaforta, sucha igła, papier
52,5 x 67,5 cm
sygn. na płycie p.d.: Rembrandt sc. | 1656
Na odwrocie numery (ołówek) po prawej u dołu: 4000/A66 | D-33/1, p.d.: 146425
Wszystkie akwaforty umieszczone są albumie, wym. 43,5 × 31,5 cm
Łącznie 88 rycin.
akwatinta/papier
16,5 x 11 cm
Akwatinta opisana u dołu: "Norblin del., Debucourt sculp.
akwatinta/papier
16,5 x 11 cm
Akwatinta opisana u dołu: "Norblin del., Debucourt sculp.
akwatinta/papier
16,5 x 11 cm
Akwatinta opisana u dołu: "Norblin del., Debucourt sculp.
akwatinta/papier
16,5 x 11 cm
Akwatinta opisana u dołu: "Norblin del., Debucourt sculp.
akwaforta, sucha igła, papier, 70 x 50 cm,
20 sztuk rycin współoprawnych w passe-partout:
Popiersie mężczyzny w białej czapce
Popiersie szlachcica w kołpaku z czaplim piórem, 1778
Popiersie szlachcica w kołpaku z...
Wszystkie akwaforty umieszczone są albumie, wym. 43,5 × 31,5 cm
Łącznie 88 rycin.
Akwatinta opisana u dołu: "Norblin del., Debucourt sculp., Depose a la Direction" oraz tytułowana dwujęzycznie: "Chłop przy robocie i PAYSAN A L'OUVRAGE". Praca wykonana według J.P.Norblina przez Philiberta Louisa DEBUCOURT...
Akwatinta, niesygnowana. Pochodzi z cyklu: "Zbiór rozmaitych strojów polskich" rytowanych przez Philiberta Louisa DEBUCOURT (1755 - 1832) według rysunków Norblina. Stan zachowania dobry. wymiary: 255mm - 167mm
Akwatinta, niesygnowana. Według Norblina rytował Philibert Louis DEBUCOURT (1755 - 1832). wymiary: 251mm - 165mm
rysunek tuszem, papier, 10,5 × 16 cm w świetle passe-partout
sygn. dat. i opisany l. g.: „1794 Norblin fecit a (...)
akwaforta, sucha igła, 6 x 5 cm w świetle passepartout,
sygn. i dat. l.g. na płycie (w lustrzanym odbiciu): NJ 1787
akwaforta, sucha igła, papier, 9 x 6 cm w świetle passepartout,
sygn. p.g. na płycie: NJ, dat. na płycie l.g.: 1787
akwaforta/papier, 38,1 x 30,5 cm (arkusz, u dołu obcięty), stan IV
pod kompozycją z lewej: Norblin fecit 1777 a Wolssin en Lituanie
stan zachowania bardzo dobry
akwaforta, papier, 15,7 x 10,5 cm (odcisk płyty);
sygn. p. d.: Norblin fecit 1778 (na płycie)
akwaforta, papier, 7 x 6,1 cm (odcisk płyty);
Akwaforta, sucha igła?, papier żeberkowy, odbitka wykonana na stronie filcu. Wym. 49 x 61,5 cm. Sygn. na płycie p.d. Rembrandt sc. 1656. stan II/II.
Akwaforta, papier; 44 x 43 mm (kompozycja)
Na odwrocie papierowa kartka z napisem piórem: J.P. Norblin. / 1745 - 1830. / "Popiersie mężczyzny" / (akwaforta) / (kat: no 4.)
olej, deska, 22,3 x 29,3 cm
na odwrocie papierowa nalepka z odręcznym opisem w jęz. francuskim
Atrybucja obiektu potwierdzona certyfikatem Rene Millet z Paryża.
Akwaforta, papier; 37 x 29 cm (w świetle p-p)
Sygnowany z płyty l.d.: Norblin fecit 1777 a Wolssin en Lithuanie
Stan: papier ściemniały, uzupełniane górne rogi, ślady złożenia
Oprawiony
olej, deska, 35,4 x 26,7 cm
sygn. p.d.: nieczytelna sygnatura na odwrocie nieczytelna papierowa etykieta oraz papierowa etykieta z opisem w języku francuskim (do obrazu dołączono ekspertyzę Janusza Macieja Michałowskiego z...
akwaforta/papier, 50,8 x 64,6 cm
opisana na płycie wewnątrz kompozycji: 'Rembrandt f.c. | 1656'
akwaforta, papier; 36,5 x 29 cm (w świetle oprawy);
sygn., dat. i opisana l. d. na płycie: Norblin fecit 1777 a Wolssin en Lithuanie;
pociemniały papier
sucha igła/papier, 1,7 x 1,2 cm (arkusz)
arkusz 2,2 x 1,8
nieczytelna adnotacja ołówkiem u dołu