Christophe Fratin urodził się w 1801 roku w Metz. Był wysoko cenionym artystą oraz jednym z pierwszych, obok Antoine Louis Barye`a, rzeźbiarzy animalistów. O wartości jego dzieł stanowi głębokie zrozumienie anatomii zwierząt oraz umiejętność naturalnego ich upozowania. Jego brązy zawierają sporą dawkę realizmu. Wartości te są wynikiem unikalnych doświadczeń jakie Fratin zdobył pomagając w pracy ojcu, który zawodowo zajmował się wypychaniem zwierząt. Podczas gdy inni animaliści studiowali anatomię zwierząt oglądając w zoo dobrze odkarmione, zamknięte w klatkach dzikie bestie, Fratin miał sposobność bezpośredniego poznania ich anatomii. Studia artysta rozpoczął u Pioche w Metz, jednak szybko przeniósł się do Paryża, gdzie został uczniem Gericault.
Tak jak w przypadku Barye`a, wiele rzeźb Fratina zostało w późnych latach trzydziestych XIX wieku odrzuconych przez jury Paryskiego Salonu, które nie uznawało jeszcze formy i tematyki zwierzęcej za sztukę wartą wystawiania. Nie wiadomo dlaczego Fratin nie wystawiał swych rzeźb w latach 1844-1850. Dopiero w 1951 roku razem z Barye zaczął prezentować swoje prace na wystawach. W ciągu swojego życia artysta wziął udział w czterdziestu sześciu wystawach. Fratin brał udział w Paryskim Salonie w latach: 1831-1842 oraz 1850-1862. Wystawiał także na Wielkiej Wystawie w Londynie w 1851 roku.
Brązy artysty były bardzo popularne w wielu krajach Europy, szczególnie w Anglii i Francji, a także w Ameryce. Jego najbardziej popularne kompozycje to tańczące niedźwiedzie oraz zwierzęta domowe pomagające człowiekowi w pracy. Wykonał wiele grup dzikich i domowych zwierząt, zawsze ujmując ich naturalne zachowania oraz ruch: jedzenie, lot, machające ogonem, czy płetwami. Zdolność Fratina do uchwycenia zwierzęcia w locie, lub w momencie schwytania nie pojawiła się u żadnego innego animalisty.
Rzeźby artysty znajdują się w wielu muzeach i kolekcjach: w Metz, Lyonie, Nimes, Luwrze, kolekcji Wallace (Londyn), Peabody Institute (Baltimore, Stany Zjednoczone), The Eisler Collection, (Wiedeń). Fratin wykonał także wiele realizacji monumentalnych zarówno we Francji, jak i w innych krajach. Jedna z najokazalszych to "Dwa orły pilnujące swej zdobyczy" w Central Parku w Nowym Jorku.