Adamov Aleksander Andriejewicz, urodził się w 1996 r. we wsi Poddubye (obwód mohylewski, Białoruś). W 2017 roku ukończył Białoruski Państwowy Uniwersytet Kultury i Sztuki (kulturoznawstwo). W 2018 r. ukończył studia magisterskie z historii sztuki 2021 oraz studia podyplomowe na UJK Kultury i Sztuki (teoria i historia kultury). Przedmioty, malarstwo, fotografia, wideo, malarstwo.
Wystawy: 2018: „Spójrz na swój dom”, Mińsk, Galeria Uniwersytetu Kultury „Wcechowannyje”, Mińsk, Centrum Kultury OK16 (zbiorowe). 2019: „Nie przechodź przez pola”, Mińsk, Centrum Kultury OK16 oraz w równoległym programie Biennale Młodej Sztuki w Charkowie (Ukraina). Projekt Instagram: https://www.instagram.com/ne_zastupai_za_polia/
2020: OK Adamov (wystawa internetowa wspierana przez Cultural Hub OK16, Mińsk: adamov.by).
Od 2019 pracuje jako scenograf w projektach teatralnych:
Występy: "M.", 2019, Centrum Kultury OK16, Mińsk (reżyser N. Iljinchik), "Bóg jeździ na rowerze" 2020, Mohylew Drama Theatre, Mohylew (reżyser P. Dobrovolskaya), "Deja vu", 2020, Mohylew Regional Drama i Teatr Komediowy im W I. Dunin-Martsinkevich, Bobrujsk (reżyser E. Davidenko), „Ave, Richard”, 2020, Kameralny Teatr Dramatyczny, Mińsk (reżyser E. Mashkovich), „Alice”, 2021, Other Power, Mińsk (reżyser E. Davidenko).
Szkice: Prometeusz, 2018 (reż. J. Povilaitis), Svityaz, 2019 (reż. P. Dobrovolskaya), Kain, 2019 (reż. E. Mashkovich), Ryszard III, 2019 (reż. E. Mashkovich), „Lot na Marsa” , 2020 (reż. E. Maszkowicz)
Od 2020 roku opisuje kulturę wizualną współczesnej Białorusi jako krytyk sztuki (alter ego) pod nazwą Kurator Krytyków Sztuki, wychodzący z założenia, że sztuka Białorusi w całej jej różnorodności jest zjawiskiem wyjątkowym i wymaga głębokiej analizy.
olej, płótno, 40 x 40 cm
olej, emalia, płótno, 100 x 102 cm
druk cyfrowy, papier, 70,7 x 50 cm, ed. 1/5 sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: Адамов/2020/"Открытка с родины"/Adamov/2020/"Postcard from/homeland"