Ciało ludzkie, jako idealnie odpowiadający założeniom rzeźby problem plastyczny, daje doskonały punkt wyjścia dla twórczości, w której obok talentu i pomysłowości liczą się również - udowadniane na każdym kroku - umiejętności warsztatowe. Przykładem tego typu działalności są prace Krzysztofa Ostrzeszewicza. Dzięki wykorzystaniu syntetycznych, uproszczonych form, artyście udaje się osiągnąć uniwersalizację przedstawień z pominięciem psychologicznie pogłębionego ładunku treściowego. Artysta odrzuca szczegóły modela, które wskazywać by mogły na daną jednostkę i jednocześnie oddalałyby go od ogólnych treści. Twórczość ta jest pełna kulturowych odniesień, a sami bohaterowie najczęściej pochodzą z mitologii czy biblii. Myślę, że aktualnie trzeba mieć odwagę nie tylko do tego, by tak śmiało poruszać się w świecie figuracji, ale, przewrotnie, również w tematyce tradycyjnych przedstawień. Konsekwencją tej odwagi w przypadku rzeźb Krzysztofa Ostrzeszewicza jest uzyskanie współczesnego komentarza dla form i tematów tak tradycyjnych. Twórczość ta jest przykładem na to, że da się rozwijać swoją oryginalną działalność artystyczną będącą kontynuacją znanego od starożytności kanonu piękna, przetwarzając tradycyjne wzory, przy jednoczesnym poszukiwaniu nowatorskich form ekspresji. Krzysztof Ostrzeszewicz nie boi się sięgać po tematy, w których tak chętnie wypowiadali się jego poprzednicy, świadomie angażując się w ten artystyczny dialog pokoleń. W jego postawie twórczej widoczny jest szacunek do poprzedników – nierzadko mistrzów – ale i pasja wynikająca z robienia czegoś na przekór autorytetom – zaznaczenia indywidualnego pierwiastka – nie po to, by kwestionować przeszłe dokonania, ale żeby pokazać, iż w sztuce figuratywnej jest miejsce dla oryginalnego głosu - Paulina Świerczyńska
Krzysztof Ostrzeszewicz urodził się w 1985 roku w Warszawie. Studiował na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2005-2010). Rzeźba dyplomowa pt. „Pieta” obroniona w pracowni prof. Adama Myjaka została wyróżniona wyborem do udziału w wystawie „COMING OUT – Najlepsze Dyplomy ASP 2010”. Autor nagrobka Zbigniewa Zapasiewicza na powązkowskim Cmentarzu Wojskowym w Warszawie, na zlecenie Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza. Zajmuje się rzeźbą, malarstwem, grafiką wydawniczą i fotografią. W latach 2009-2012 tworzył okładki książek i ilustracje dla wydawnictwa Klin, do książek Joanny Chmielewskiej. Rzeźby Krzysztofa Ostrzeszewicza znajdują się w licznych prywatnych kolekcjach sztuki w Polsce. Brał udział w wielu wystawach.
Kuratorki: Kama Zboralska, Paulina Świerczyńska
(materiały prasowe)