Wpatrzeni w ledowe ekrany w ciągu godziny bezmyślnego scrollowania pochłaniamy więcej treści niż średniowieczny chłop przez całe swoje życie. Coraz szczelniej otaczani siecią Internetu postrzegamy świat poprzez filtry - udoskonalony, zedytowany, dostosowany. W rzeczywistości, która bezpowrotnie przestała być offline, nasze akumulowane na serwerach konta, zdjęcia i wiadomości stają się pulsującym ekosystemami spersonalizowanych światów. Nie są one jednak już wytworem czystej natury. Tworzone od podstaw, zarządzane zgodnie z kapitalistycznym modelem wzrostu oraz nadzorowane w coraz większym stopniu przez sieci neuronowe niż ludzi, stały się nowym bytem istniejącym w nieskończonym procesie. Wystawa Wiktora Gałki jest malarskim zapisem podróży poprzez wygenerowany cyfrowo świat, który zostanie zaprezentowany w jego nowym cyklu obrazów „Data Biome” w Galerii Nocny Art Patrol.
Podobno maszyny mogą już śnić
nawet o tańcu na zamarzniętych oceanach Europy
ciekawe czy będzie mnie stać na kolejną subskrypcję
O szybkość łącza się nie martwię
Inicjalizowanie pobierania
Hm
wolniej niż zazwyczaj
Kieruję wzrok na jadowicie czerwone jabłko na stole
skąd jest?
błąd ścieżki dostępu
wgryzam się w chrupką skórkę
Jeszcze ciepłe.
Wszędzie w sieci od jakiegoś czasu panuje dziwny dyskomfort
jakby sam horyzont się elektryzował
już mam dosyć tych wszystkich miejskich świateł i dymu
Nowa karta
nagły błysk rozgrzanych pikseli
bezchmurne majowe niebo i zapach kwiatów
Lepiej
Inicjalizacja biomu pomyślna
nareszcie
Zamykam oczy
Mroźny podmuch owiewa mi policzki
gruby na kilometry lód nawet nie skrzypi pod moim ciężarem
Biorę głęboki wdech
Tańczę
Wiktor Gałka
kuratorzy: Agnieszka Gołębiewska i Mariusz Horanin
Fotografia u góry: Wiktor Gałka, Tamagotchi Tree, 2024
Wiktor Gałka, Do you wish to continue, 2024
Wiktor-Gałka, With sea view, 2024