Miejsce wystawy: Biennale Warszawa, ul. Marszałkowska 34/50, Warszawa
Organizator: Galeria Szara
Otoczenie człowieka jest wystawione na działanie różnych czynników – ekonomicznych, społecznych i fizycznych. Cykl tworzenia i rozkładu powtarza się, zostawiając po sobie ślady geometrycznych konstrukcji i reklamowych szkieletów. Kształty umieszczone w przestrzeni Biennale Warszawa to pozostałości reklam świetlnych. Ich pierwotne znaczenie zostało zatarte. Brak dokładnych informacji zostawia pole dla domysłów.
Obiekty składające się na instalację reprezentują zmianę i niepewność, są pomnikami opierającymi się dyscyplinie postępu. Przedstawiają moment przejściowy, chwilę zawieszenia, tymczasowość. Odkrycia współczesnej archeologii, których znaczenie po czasie staje się zagadkowe jak znalezione na statku obcych instrukcje pokryte nawarstwionym przez lata pyłem.
W ich zarysach można dopatrywać się pozostałości pojedynczych liter i dynamicznych form – przeterminowanych logotypów kojarzących się z energią, ruchem, przyjemnością, przyszłością.
Szymon Szewczyk (ur. 1989 r.) – artysta audiowizualny, scenograf, projektant. Autor muzyki teatralnej i eksperymentalnego elektronicznego projektu DMKHV. Ukończył malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Tworzy obrazy, obiekty, kolaże oraz instalacje. Interesują go relacje człowieka z jego materialnym i kulturowym otoczeniem oraz poszukiwanie nieoczywistych powiązań między z pozoru odległymi zjawiskami, teorie spiskowe, kreatywna prowizorka, tymczasowość, tanie materiały, DIY, nadmiar informacji, podejrzane naukowe teksty, głupie żarty, śmiertelna powaga, śmieci, imitacje, zakłócenia, błędy, zmyślone rytuały, oswojona egzotyka, wątpliwość w uporządkowaną wiedzę o świecie.