Mia ART GALLERY ma przyjemność zaprezentować indywidualną wystawę Sylwii Muchy „Kosmatość”.
Na wystawę składają się najnowsze obrazy artystki, w których kontynuuje poszukiwania symbolicznego połączenia nostalgii dziecięcych przyjemności z dorosłą sensualnością, posługując się motywami futrzanych emblematów.
Tytuł wystawy odwołuje się do aluzyjnego oraz fenomenologicznego wymiaru jej twórczości, gdzie hybrydowe, kosmate formy na obrazach kreślą mapy surrealistycznych obszarów naszej zmysłowej natury.
Futro jest w równym stopniu formacją wizualną, co dotykową. Nie sposób powstrzymać się od „zobaczenia” uczucia miękkich kępków na czubkach naszych palców na wspomnienie ukochanego burego kocura, ugryzienia przez nutrię czy gładkości włosów pierwszej wakacyjnej miłości. Te doświadczenia tworzą zmysłowo-haptyczny potencjał naszej percepcji, który tak bardzo fascynuje artystkę.
Sylwia Mucha traktuje swoje płótna jak poezję. Pierwszym etapem jej pracy jest wybór lnu o odpowiedniej gramaturze. Ostatnia, najważniejsza faza, w której powstaje ponad połowa obrazu, odbywa się w ciągu jednego dnia, a czasami zaledwie w kilku godzinach. W tym czasie artystka, używając farby olejnej, niejako wyczesuje” treść swoich prac. Na uwagę zasługują subtelne zestawienia kolorystyczne. Róż i pomarańcz zlewają się, tworząc zmieszaną plamę barwną, która przywodzi na myśl najbardziej wrażliwe, delikatne i intymne momenty.
Sylwia Mucha w swoich pracach tworzy sensualny świat, odnoszący się do najbardziej namiętnych, czułych i zmysłowych wyobrażeń gnieżdżących się w naszej podświadomości. Futro staje się pretekstem do zajrzenia w głąb siebie, eksploracji najskrytszych pragnień i fantazji. To, co widzialne, wiąże się z tym, co ukryte.
Bio:
Sylwia Mucha, absolwentka Malarstwa na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Asystentka w macierzystej uczelni w pracowni prof. Anny Marii Kramm. Autorka wystaw indywidualnych w kraju i za granicą oraz uczestniczka licznych wystaw zbiorowych. Punktem wyjścia jej prac jest fenomenologiczna intuicja oparta na doświadczeniu przestrzeni i koloru, wizualnych wspomnień, które często zdeterminowane są reminiscencjami fotograficznego myślenia w podejściu do kompozycji i światła w obrazie. Korzysta z różnorodnych rejestrów wiedzy, jak socjologia, filozofia czy zjawiska ekologiczne w dobie antropocenu.
Fotografia u góry: Sylwia Mucha, bez tytułu, 2024
Sylwia Mucha, bez tytułu, 2023
Sylwia Mucha sytuacja stala, 2024