Polish Job 2.0 to przygotowana przez Łódź Design Festival przekrojowa wystawa polskiej marki wzorniczej. Prezentacja jest pretekstem do analizy współczesnego polskiego rynku oraz przeglądem najciekawszych produktów nagrodzonych w plebiscycie must have, organizowanym przez Łódź Design Festival od 2011.
Polish Job 2.0 to przygotowana przez Łódź Design Festival przekrojowa wystawa projektów i wdrożeń reprezentujących polską markę wzorniczą, jej charakterystykę i unikatowość. Prezentacja jest pretekstem do analizy współczesnego polskiego rynku, przeglądem najciekawszych produktów oraz próbą uchwycenia kryteriów identyfikujących spójność marki. Podczas pierwszej odsłony Polish Job podczas Milan Design Week w 2014. przedstawione zostały trzy powiązane ze sobą wątki: lokalność, nostalgia i innowacyjność, charakteryzujące polskie wzornictwo. Aktualna perspektywa pokazuje, że polski design poza czerpaniem z regionalnych motywów i zasobów, zabawą i przetwarzaniem wzorów z przeszłości czy próbami eksperymentowania i tworzenia nowych rozwiązań cechuje również odpowiedzialność i zaradność. Polscy projektanci coraz częściej proponują bardziej efektywne czy etyczne rozwiązania, minimalizując ilość odpadów lub podchodzą kreatywnie do ponownego użycia istniejących zasobów podczas produkcji. Wszystkie pięć kategorii przenika się i łączy w projektach i wdrożeniach wybranych na wystawę. Przygotowana kolekcja ukaże współczesną polską myśl wzorniczą, aktualne trendy, rozwój poszczególnych marek, ewolucję produktów i najbardziej obiecujące kierunki rozwoju designu w Polsce.
plebiscyt must have odkrywa trendy na polskim rynku
Plebiscyt must have to jedna z najważniejszych części, z których składa się Łódź Design Festival. Od 2011 rada ekspertów śledząc zmiany i nowinki polskiego designu, przyznaje znak jakości must have dostępnym na polskim rynku produktom, które są nowatorskie, wrażliwe społecznie, powstają w trosce o zasoby i skupiają uwagę pomysłowością. Plebiscyt inspiruje projektantów do pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, a producentów zachęca do inwestowania w design jako kluczowy element swojej strategii rynkowej.
W trakcie przygotowań do wystawy Polish Job 2.0 dokonano przeglądu prawie 1000 nagrodzonych produktów w plebiscycie must have oraz określono, czym charakteryzuje się polska marka wzornicza. Pomimo ogromnej różnorodności krajowego designu, główne wartości, którymi kierują się projektanci i producenci, skupiają się wokół pięciu przenikających się pojęć: innowacyjność, odpowiedzialność, zaradność oraz lokalność i nostalgia. Wybrana do prezentacji kolekcja odzwierciedla w znakomity sposób współczesność polskiego wzornictwa oraz kierunki jego rozwoju, niosące obietnicę ciągłego doskonalenia i świeżego spojrzenia na dominujące trendy w międzynarodowym designie, a jednocześnie łączenia tradycji i gwarancji jakości produktów. Partnerem wystawy Polish Job 2.0 jest VANK.