(...) Plakat to wypadkowa pomiędzy zadawaniem sobie pytań, a poszukiwaniem na nie odpowiedzi. Udzielenie odpowiedzi na pytanie „O czym ma być dany plakat?” wydaje się być łatwe, ale wcale takim nie jest. Za każdym razem staram się zrozumieć i znaleźć kwintesencję tematu. Plakat wymaga czujnego oka, nie tylko twórcy, ale i odbiorcy, co sprawia, iż jest to bardzo wymagająca sztuka. Plakat należy tak zaprojektować, aby zaskoczył widza i zmusił go do chwilowego zatrzymania się i „wczytania się” w zawartą w nim metaforę. Powinien także operować pewnego rodzaju dowcipem, symbolem bądź lakonicznym skrótem myślowym. Należy przemyśleć wszystko, począwszy od kompozycji do typografii czy koloru, ponieważ jest to kluczowe w projektowaniu graficznym.
„Plakatowa zapowiedź” składa się zasadniczo z aż dwóch projektów. Pierwszy z nich skupia się na problemie samych plakatów filmowych, kolejny − mocniej sprecyzowany – realizuje temat „Kobieta w plakacie filmowym”. Do wystawy wybrałam kilkadziesiąt prac, ale wybór wcale nie był łatwy. Projektując plakaty starałam się je bardzo dobrze przemyśleć, zarówno pod względem konstrukcyjnym, starannie dopracowując kompozycję, kolorystykę, dobierając odpowiednią typografię itp., jak i merytorycznym, czyli konstruując indywidualną metaforę graficzną, na której opiera się każda praca. To właśnie opracowywanie pomysłu stanowiło dla mnie najważniejsze wyzwanie. (...)
Patrycja Longawa, fragment tekstu do katalogu wystawy
Koordynatorka wystawy: Dominika Pawełczyk