Wystawa Patrycji Mastej „Czułe pnącza” to malarski i rysunkowy zapis medytacji w ruchu. Artystka tworząc otwiera się na subtelności pełni czucia, kontempluje i wizualizuje wymykające się zdefiniowaniu doświadczenia płynące z jej ciała i emocji. Ilustruje wewnętrzny pejzaż „ciała-ogrodu” znajdującego się w stanie ciągłego ruchu i transformacji. W pulsującej scenerii obrazów, podobnie jak na łonie natury, możemy zaobserwować momenty kryzysów i cykliczność, z którą wiążą się fazy wzrostu i obumierania.
Metafora ogrodu w kontekście ciała kobiety odzwierciedla w indywidualnej skali proces radzenia sobie z wewnętrznymi okolicznościami przyrody. Uchwycony w obrazach „ciało–ogród” kwitnie, jest nieprzewidywalnie kreatywny, czasem pełen pnączy i chwastów, ciemnych zakamarków, by w innym miejscu przejawić się w przepychu ekspresji i soczystości kształtów. Ze strefy cienia wyłaniają się również prace rysunkowe, stanowiące odważny, pozbawiony autocenzury zapis nie zawsze wygodnych stanów. W zapisie rysunkowym odnajdujmy elementy figuratywności. Bohaterki prac doświadczają nieustającej przemiany, tańczą momentami mroczny, ale też pełen czułości taniec, uwalniając historie zakopane w najgłębszych warstwach podziemia.
Artystka korzysta z techniki świadomego czucia, zapożyczonych z bliskiego jej tańca Butoh. Koncentruje się na aspekcie cielesnego ugruntowania doświadczenia estetycznego o których pisze w swoich badaniach Richard Shusterman, przekształcając je w pełne odniesień do świata biologii malarstwo i serie rysunkowe.
Patrycja Mastej — artystka i projektantka, adiunktka w Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Działa aktywnie na polu sztuki współczesnej i designu. Realizuje cyklicznie wystawy indywidualne, tworzy pluszowe obiekty, rysunki, obrazy, instalacje, w których bada procesy związane z pamięcią i świadomością ciała wykorzystując metodę twórczą tancerzy Butoh. Zajmuje się projektowaniem przestrzeni interaktywnych, obiektów, grafiki i ilustracji. Współlaureatka Nagrody Kulturalnej wARTo w 2009 r. za podróżujący projekt "Interaktywny Plac Zabaw" produkcji WRO Art Center. Obecnie wraz z Magdaleną Skowrońską opracowuje dla Muzeum Współczesnego Wrocław coroczne odsłony sensualnych wystaw interaktywnych w przestrzeni Samoobsługowego Muzeum w ramach studia OnDream.eu.
W dniu wernisażu o godz. 18:00 wydarzenie specjalne: Butoh performance, Krzysztof Jerzak
Krzysztof Jerzak – tancerz Butoh, choreograf, aikidoka. Butoh praktykuje od 1999 r. Pobierał lekcje u takich tancerzy jak: Daisuke Yoshimoto, Itto Morita, Atsushi Takenouchi, Imre Thormann, Katsura Kan i inni. W swym dorobku ma kilka solowych spektakli: „Szczery?” (2002), „Poza” (2005), „Straw-butoh” (2009), „Podzielenie (się)” (2019), „Słowa, słowa, słowa…” (2019), „Hana no michi” - Droga kwiatów (2020). Aikido trenuje od 1987, posiada stopień mistrzowski 4 dan. Był założycielem Krakowskiej Akademii Aikido Kobayashi Hirokazu. w latach 2003-2020 nauczał prowadząc regularne zajęcia. Współpracuje z niezależnymi artystami: muzykami, aktorami, tancerzami, filmowcami współtworząc prezentacje sceniczne i filmowe (choreografia i taniec). Regularnie prowadzi warsztaty Butoh w dużych miastach w Polsce.